Kampania jest inicjatywą Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i Komendy Głównej Policji. Jej celem jest ograniczenie dostępu do alkoholu osobom nieletnim.
Trzeba więc przede wszystkim u dorosłych wykształcić takie postawy, które nie dają przyzwolenia na sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18. roku życia.
Podlaskie gminy dostaną bezpłatny pakiet materiałów edukacyjnych, czyli plakaty, ulotki, naklejki i filmy szkoleniowe dla sprzedawców, a także broszury dla rodziców i konspekty dla nauczycieli.
Będą one dostarczone do szkół i miejsc sprzedaży alkoholu na terenie danej gminy. Przebieg akcji ma być monitorowany przez policję.
Jak dotąd swój udział w akcji zadeklarowało 300 gmin. Zgłoszenia są jeszcze przyjmowane w sierpniu. Należy wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.pozorymyla.pl.
Najbardziej zaangażowane w dystrybucję materiałów oraz wykazujące własne inicjatywy gminy mają szansę otrzymać w grudniu tytuł Odpowiedzialnej gminy 2012.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?