Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Za obcojęzyczne instrukcje obsługi i gwarancje 500 zł mandatu

Redakcja
Przedsiębiorca zagraniczny, którego oddział działa na terenie Polski, będzie karany za przekazywanie klientom warunków gwarancji w języku obcym.

Sprzedaż produktów bez instrukcji w języku polskim stanowi istotną wadę produktu, która uprawnia konsumenta do odstąpienia od umowy. Co więcej, przedsiębiorca, który wprowadził wadliwy towar na rynek, może spodziewać się kary finansowej. Inspektorzy Inspekcji Handlowej mogą bowiem nałożyć mandat do 500 zł na firmy, które na terenie Polski stosują wyłącznie obcojęzyczne nazwy towarów lub usług, sporządzają w języku obcym oferty, ostrzeżenia i informacje, instrukcje obsługi, warunki gwarancji, faktury, rachunki lub pokwitowania. Przewiduje to rozporządzenie prezesa Rady Ministrów z 2 lutego 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania inspektorom Inspekcji Handlowej uprawnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz.U. nr 23, poz. 131), które weszło w życie 26 lutego. Inspektorzy będą także uprawnieni do karania grzywną tych, którzy na terytorium Polski w relacjach z konsumentami spisują umowy lub inne dokumenty wyłącznie w języku obcym oraz sporządzają umowy i inne dokumenty przy wykonywaniu przepisów prawa pracy.

 

Źródło: Gazeta Prawna

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny