Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wschodzący Białystok na piersi jagiellończyków. Miasto zapłaci

Tomasz Maleta
Wschodzący Białystok zmieści się między logiem sponsora a Jotką
Wschodzący Białystok zmieści się między logiem sponsora a Jotką Wojciech Oksztol
Od nowego sezonu piłkarze znowu grać będą z logo Białegostoku na piersiach. By znaleźć się na tak eksponowanym miejscu żółto-czerwonego trykotu, miasto zmniejszyło rozmiar swojej reklamy.

Bardzo się z tego cieszymy - mówi Agnieszka Syczewska, rzeczniczka białostockiego klub. - Cenimy sobie współpracę z miastem. To że nie przystąpiliśmy do pierwszego przetargu, nie wynikało z naszej złej woli czy braku chęci, a jedynie z obwarowań prawnych.

Białystok od lat wspiera Jagiellonię. Pieniądze z gminnej kasy przekazywane są za pośrednictwem przetargów na promocję. W zamian klub ma reklamować miasto w ekstraklasie, piłkarze spotykać się z dziećmi w szkole, a symbole Białegostoku błyszczeć na stadionie i koszulkach piłkarzy.

Do tej pory logo Wschodzący Białystok znajdowało się z tyłu koszulki. Tym razem miasto chciało, by od czerwca do końca grudnia 2011 roku było bardziej eksponowane. Logo miasta o wymiarach minimalnych 27 cm na 12 cm miało znajdować się na przedniej stronie koszulek, na wysokości klatki piersiowej. Problem w tym, że przy takiej powierzchni znak musiałby zasłonić symbol innego, prywatnego sponsora Jagiellonii. Klub do pierwszego przetargu nie przystąpił.

- Podobnie jak w przypadku innych postępowań rozstrzygniętych negatywnie z powodu braku ofert, jak np. na budowę Akcent ZOO, została przeprowadzona analiza rynku marketingu sportowego - mówi Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka prezydenta Białegostoku.
W nowym przetargu miasto nadal chce by logo znajdowało się tak, jak poprzednio - w tym samym miejscu z przodu. Teraz ma jednak zajmować mniejszą powierzchnię.

- Myślę, że w tym kształcie będzie zatwierdzona przez organizatora rozgrywek - mówi rzeczniczka klubu.

Reklama Wschodzącego Białegostoku o wymiarach 17x10 centymetrów idealnie plasuje się pomiędzy symbole prywatnych sponsorów, logo ekstraklasy i Jotkę.

- Z powodów promocyjnych bardzo nam zależało, by znak reprezentujący Białystok znalazł się właśnie w tym miejscu - dodaje Urszula Sienkiewicz.

Jagiellonia jeszcze nie złożyła swojej oferty. Ma czas do 4 lipca. - Na pewno to zrobimy - zapewnia Agnieszka Syczewska.

Ile tym razem klub dostanie pieniędzy od miasta, dowiemy się 4 lipca. W tym roku radni na promocję miasta przeznaczyli 7,7 miliona złotych, z tego aż 5 mln przekazali na wspieranie klubów sportowych.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny