Uwaga na obroty!

Piotr Walczak
Podczas przeglądu mechanik sprawdzi stan płynu chłodzącego, chroniącego silnik przed przegrzaniem
Podczas przeglądu mechanik sprawdzi stan płynu chłodzącego, chroniącego silnik przed przegrzaniem
Udostępnij:
Brak mocy, przerywana praca motoru lub świecące się kontrolki na desce rozdzielczej to znak, że coś niedobrego dzieje się z silnikiem.

 

Aby silnik zachował przez lata swoją moc, powinniśmy regularnie odwiedzać stację diagnostyczną i na bieżąco usuwać wszelkie usterki i awarie.

- Przeglądy silnika powinno się robić raz do roku, bądź co 15-20 tys. km - zaleca Jan Kuklik, kierownik serwisu Konrys w Białymstoku.

Według specjalistów, jednymi z najczęstszych usterek wykrywanych na stacjach obsługi pojazdów są przecieki i nieszczelności. Jeżeli nie zostaną one w porę usunięte, mogą nawet doprowadzić do zatarcia motoru.

 

Olej się starzeje

- Jeżeli zależy nam na tym, by silnik zachował sprawność, unikajmy wysokich obrotów przy niskich biegach oraz niskich obrotów przy wyższych przełożeniach. Nie piłujmy i nie dławmy silnika - radzi Jan Kuklik.

Co około tysiąc kilometrów warto sprawdzić też stan oleju. Dobrze zrobić to także przed każdą dłuższą podróżą. Jeżeli jest go zbyt mało, powinniśmy uzupełnić braki.

- Olej także się starzeje, więc raz do roku powinniśmy wymienić go całkowicie, razem z filtrem - mówi Jan Kuklik.

Nie warto czekać do ostatniej chwili - jeżeli będziemy używali oleju złej jakości, możemy skrócić żywotność silnika i zmniejszyć osiągi auta. Ważne jest też sprawdzanie stanu płynu w chłodnicy. Przynajmniej raz na dwa lata powinniśmy całkowicie go wymienić, żeby nie doprowadzić do przegrzania silnika.

Wymieniaj filtry

Pamiętajmy też o regularnej wymianie filtrów paliwa, powietrza i świec zapłonowych oraz o sprawdzaniu poziomu napięcia w przewodach instalacji elektrycznej podczas wizyty w warsztacie.

Po przejechaniu około 100 tys. km powinniśmy wymienić pasek rozrządu, a co 60 tys. km sprawdzać jego stan. Nawet jeżeli jeździmy niewiele, powinniśmy wymieniać pasek rozrządu przynajmniej raz na 5 lat. Jeżeli pasek pęknie, silnik może ulec poważnej awarii. Pęknięcie często następuje przy gwałtownym hamowaniu silnikiem lub uruchamianiu "na pych".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Enero

Enero Asiento Jr Czarno Niebieski

1 637,00 zł1 059,99 zł-35%
miejsce #2

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 700,00 zł3 320,00 zł-10%
miejsce #3

Xiaomi

Xiaomi Mijia Electric Scooter Essential Lite

1 599,00 zł1 449,00 zł-9%
miejsce #4

Motus

Motus Pro 11

15 999,00 zł14 999,00 zł-6%
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie