Telefon zainstalowała Telekomunikacja Polska w ramach ogólnopolskiej akcji "Szpital z sercem". Jej celem jest zapewnienie małym pacjentom jak najczęstszych kontaktów z bliskimi.
- Taki telefon jest tutaj bardzo potrzebny. Dzięki niemu dzieci mogą w każdej chwili skontaktować się ze swoimi rodzicami. Aparat ma swój własny numer, więc rodzice też mogą dzwonić na oddział, nie blokując telefonu znajdującego się na dyżurce pielęgniarskiej - mówi Mirosława Jakubowska, ordynator oddziału dziecięcego.
Automat umieszczony jest na takiej wysokości, że mały pacjent może samodzielnie podnieść słuchawkę i wybrać numer. Poza tym, obok aparatu znajduje się zrozumiała dla dziecka instrukcja obsługi.
- Bardzo się cieszę, że mamy ten telefon. W każdej chwili mogę zadzwonić do rodziców albo rodzice do mnie - mówi Łukasz Wojtkowski, uczeń szkoły podstawowej i pacjent szpitala. - Każde dziecko tęskni za swoją rodziną, a dzięki rozmowom jest weselsze i szybciej wraca do zdrowia - dodaje Łukasz.
- Często korzystam z tego automatu, bo również tęsknię za swoimi bliskimi - mówi Ania Olszewska, uczennica gimnazjum. - Najtrudniej znoszą rozłąkę małe dzieci i częsty kontakt z rodzicami jest im bardzo potrzebny.
Bezpłatne karty
Jeśli mały pacjent nie ma swojej karty telefonicznej, dostaje bezpłatną od pielęgniarki. - To dobrze, bo zdarza się, że zmartwieni rodzice zapomną kupić swemu dziecku kartę - mówi Ania Olszewska.
Karty te szpital dostaje od Telekomunikacji. - Regularnie, co miesiąc. Nasz pacjent zawsze więc może zadzwonić do domu - zapewnia Mirosława Jakubowska.
Według psychologów, częste kontakty małych pacjentów ze swoimi rodzicami bardzo przyspieszają proces leczenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?