Oferty pracy w Urzędzie Miejskim w Białymstoku. Zobacz, kto ma szansę na zatrudnienie i za ile?. To pierwsza rekrutacja w 2024 roku
Nabór na trzy stanowiska: podinspektora w Departamencie Skarbu Urzędu Miejskiego w Białymstoku, ul. Słonimska 1
1. Funkcje podstawowe wykonywane na stanowisku:
prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych i użytkowych, wraz
ze sprzedażą ułamkowej części gruntu,
udzielanie pomocy publicznej, stosownie do art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia
1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
prowadzenie w trybie art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami postępowań
związanych z przeniesieniem własności przyległej nieruchomości gruntowej lub jej
części, która wraz z dotychczas wydzieloną działką gruntu spełniać będzie wymogi
działki budowlanej,
prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości lokalowych na rzecz
Gminy Białystok i Miasta Białystok na prawach powiatu,
prowadzenie spraw dotyczących regulacji stanów prawnych nieruchomości,
związanych ze sprzedażą lokali,
prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali powstałych w wyniku adaptacji
części nieruchomości wspólnej,
współpraca z Zarządem Mienia Komunalnego i wspólnotami mieszkaniowymi w
zakresie zmiany wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej,
zlecanie wykonania niezbędnych podziałów nieruchomości,
sprawowanie kontroli wtórnej sprzedaży lokali i zwrotu bonifikat,
przekształcanie prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność
Skarbu Państwa w prawo własności tych gruntów,
wykonywanie zadań właścicielskich dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa,
prowadzenie postępowań w sprawie sprzedaży, przekazania w użytkowanie wieczyste,
użyczenie, zamiany i darowizny nieruchomości stanowiących własność Skarbu
Państwa oraz rozwiązania prawa użytkowania wieczystego,
prowadzenie postępowań w sprawach zawierania i rozwiązywania umów dzierżawy,
najmu oraz ustanawiania służebności na nieruchomościach Skarbu Państwa,
regulacja ksiąg wieczystych nieruchomości, stanowiących własność Miasta,
występowanie w imieniu Miasta jako strona w postępowaniach o ustalenie
odszkodowania za nieruchomości nabyte pod drogi publiczne,
uzgadnianie i wypłata odszkodowań za grunty przejęte przez Miasto pod drogi
publiczne, na podstawie ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
komunalizacja nieruchomości należących do Skarbu Państwa.
2. Wymagania niezbędne:
obywatelstwo polskie,
wykształcenie wyższe – preferowane prawnicze lub administracyjne,
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe.
3. Wymagania dodatkowe:
znajomość zagadnień z zakresu wymaganego na ww. stanowisku, a w szczególności
przepisów ustaw: o gospodarce nieruchomościami, o samorządzie gminnym, o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych, o własności lokali, o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie
gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, o przekształceniu prawa użytkowania
wieczystego w prawo własności nieruchomości, o przekształceniu prawa użytkowania
wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych
gruntów, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, o pracownikach
samorządowych oraz uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i
obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas
nieoznaczony,
umiejętność obsługi programów komputerowych (m.in. pakiet MS Office),
samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność,
umiejętności analityczne i negocjacyjne,
komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.
4. Wymagane dokumenty:
list motywacyjny; kwestionariusz osobowy lub cv; oświadczenia: o posiadaniu obywatelstwa
polskiego, oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o pełnej zdolności do czynności prawnych i
korzystaniu z pełni praw publicznych, klauzula zgody kandydata na przetwarzanie danych do
celów rekrutacji w brzmieniu: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez
Prezydenta Miasta Białegostoku na potrzeby przeprowadzenia procedury naboru na
stanowisko urzędnicze, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa” – złożone na druku
dostępnym do pobrania na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku – w zakładce: „Nabór na stanowiska
urzędnicze”; kserokopia dyplomu wyższej uczelni oraz kserokopie innych dokumentów
potwierdzających posiadane umiejętności i wiedzę.
5. Termin i miejsce składania dokumentów:
Termin: do dnia 29 stycznia 2024 r.
Miejsce: aplikacje należy składać w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w
Białymstoku, ul. Słonimska 1 lub drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Białymstoku,
ul. Słonimska 1, 15 – 950 Białystok – w zamkniętej kopercie, z oznaczeniem oferty sygnaturą: BKP-I.210.3.2024 oraz dopiskiem: „Nabór na trzy stanowiska podinspektora w Departamencie Skarbu”.
6. Warunki pracy na stanowisku: Pierwsza umowa o pracę zawarta będzie na czas określony do 6-u miesięcy z wynagrodzeniem brutto w przedziale 4400 – 4600 zł.