Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe technologie. Eksperymentuj i baw się, czyli jak promować firmę na Facebooku

Ewa Wyrwas
Daria Jankiewicz-Kaczmarek to dziennikarka, redaktorka i konsultantka ds. social media. Podczas wykładu na gali plebiscytu Mistrzowie Smaku 2018 udowadniała, że Facebook daje mnóstwo możliwości promowania firmy.
Daria Jankiewicz-Kaczmarek to dziennikarka, redaktorka i konsultantka ds. social media. Podczas wykładu na gali plebiscytu Mistrzowie Smaku 2018 udowadniała, że Facebook daje mnóstwo możliwości promowania firmy. Anatol Chomicz
Na Facebooku nie ma miejsca na nudę - podkreślała Daria Jankiewicz-Kaczmarek podczas wykładu na temat tego, jak promować firmę przy pomocy FB. Wykład był jedną z nagród dla laureatów naszego plebiscytu Mistrzowie Smaku 2018, a Daria Jankiewicz-Kaczmarek jest ekspertką z zakresu social mediów w Polska Press Grupa - wydawcy m.in. „Kuriera Porannego”. Spotkanie miało miejsce podczas uroczystej gali wieńczącej plebiscyt, która odbyła się w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Nasz plebiscyt Mistrzowie Smaku 2018 wyłonił najlepsze firmy oraz pracowników z branży gastronomicznej w województwie podlaskim i pod kątem tej właśnie branży praktycznych porad udzielała Daria Jankiewicz-Kaczmarek.

Wiele z tych rad jednak znajdzie zastosowanie przy promowaniu firmy z każdej branży. Obecność na Facebooku, budowanie marki przy pomocy tego medium jest już bowiem dzisiaj dla firm obowiązkowym sposobem na promowanie i rozwijanie biznesu. Stąd tak duża wartość informacji, jakie można uzyskać na ten temat.

A czego mogli dowiedzieć się przybyli na spotkanie w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku? Na przykład tego, jak wielką wagę ma zachowanie spójności wizerunkowej i dopasowanie treści na firmowym fanpage`u do naszych odbiorców.

- Jeśli prowadzimy luksusową restaurację, to nasze posty i zdjęcia będą bardziej stonowane, jeśli prowadzimy np. pizzerię - możemy pozwolić sobie na więcej luzu - tłumaczyła ekspertka.

Posty powinny oczywiście pojawiać się na portalu regularnie, nie można np. zamilknąć na miesiąc. Ale żeby publikować, trzeba mieć na informacje pomysł.

- Niech nasze posty nie dotyczą tylko naszej karty dań - mówiła Daria Jankiewicz-Kaczmarek. - Można stworzyć np. cykl dotyczący ciekawostek ze świata kulinariów.

Ważne, żeby w postach były emocje. - Mają być wykrzykniki, emotikony, tu musi się coś dziać - podkreślała ekspertka. - Oczywiście wszystko to w ramach określonych przez wizerunek naszej firmy. Podobnie jak reagowanie na wydarzenia: możemy reagować nie tylko na te lokalne, ale też krajowe czy światowe, lecz muszą być to takie, które do nas pasują.

Zarówno bowiem dni miasta, Dzień Kota, jak i finał mistrzostw świata w piłce nożnej mogą być pretekstem do opublikowania posta na Facebooku i zasygnalizowania swojej obecności, ale na inne wydarzenia zareaguje pub sportowy, a na inne np. familijna lodziarnia.

Niech zobaczy to jak najwięcej osób

Celem naszej obecności na FB jest to, żeby tworzone przez nas treści i trafiały w sieci do jak najszerszego grona obecnych i potencjalnych klientów, co w konsekwencji ma przełożyć się na rozwój naszej firmy. Dlatego np. warto wiedzieć, jak rozkłada się ruch na naszym profilu, czyli kiedy ludzie go odwiedzają, na jakie posty reagują itp. W tym celu pomocne są statystyki - dane te możemy sprawdzić na naszym fanpage`u.

Kolejna ważna sprawa to angażowanie fanów na profilu firmy: zachęcanie ich do aktywności, czyli lajkowania, komentowania, udostępniania naszych postów. Jak to zrobić? Zadawać pytania, tworzyć ankiety, radzić się - możliwości jest sporo. Można też np. poprosić klientów, którzy odwiedzają nasz lokal, żeby wystawili opinię na facebookowym profilu naszej firmy. Wszystko to bowiem sprawia, że nasze posty są bardziej widoczne, czyli zwiększają się ich zasięgi. A o to przecież chodzi.

Reaguj błyskawicznie

I przede wszystkim - trzeba być z tymi, którzy polubili nasz fanpage, zarówno w dobrych, jak i gorszych chwilach. Bo na kryzysy trzeba na Facebooku reagować błyskawicznie

- Komentarze, jakie zostawiają ludzie na profilu naszej firmy, są bardzo wartościowe. I może zdarzyć się, że ktoś opublikuje krytyczną opinię albo zgłosi problem. Wówczas odpowiadamy tak szybko, jak to możliwe - mówiła ekspertka. - Najlepiej poprosić o nawiązanie konwersacji prywatnej i tam rozwiązać problem. Jeśli nasz rozmówca na taką formę się nie zgodzi - trzeba publicznie przeprosić.

To tylko kilka ze sposobów na budowanie marki na FB - oprócz tego jest jeszcze sporo możliwości płatnych. Pamiętać trzeba jednak o dwóch sprawach.

- Eksperymentujcie i bawcie się na Facebooku - takie rady dała przybyłym Daria Jankiewicz-Kaczmarek podsumowując swój wykład.

Obejrzyjcie relację wideo z gali Mistrzów Smaku 2018 roku:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny