Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nauczyciele z Białegostoku i Sokółki kształcą się, by nauczyć dzieci programowania

Anna Kopeć
By przekazywać wiedzę innym, nauczyciele sami nieustannie muszą się kształcić. Szkolenie z programowania to dla nas szansa na rozwój  - mówi Renata Gąsowska, nauczycielka z SP 1 w Łapach (na zdjęciu z prawej). Razem z Mariolą Grodzką, dyrektorką SP nr 3 w Łapach uczestniczyła wczoraj w spotkaniu informacyjnym na Politechnice Białostockiej.
By przekazywać wiedzę innym, nauczyciele sami nieustannie muszą się kształcić. Szkolenie z programowania to dla nas szansa na rozwój - mówi Renata Gąsowska, nauczycielka z SP 1 w Łapach (na zdjęciu z prawej). Razem z Mariolą Grodzką, dyrektorką SP nr 3 w Łapach uczestniczyła wczoraj w spotkaniu informacyjnym na Politechnice Białostockiej. Wojciech Wojtkielewicz
Najpierw szkolenia z trenerami, potem praktyczne zajęcia. Nauczyciele i bibliotekarze z 27 szkół powiatu białostockiego i sokólskiego będą uczyć podstaw programowania najmłodszych uczniów

Idziemy z duchem czasu. Programowanie to podstawa logicznego myślenia. Tego właśnie chcemy nauczyć najmłodsze dzieci - tak Mariola Grodzka, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 3 w Łapach tłumaczy udział projekcie „Programowanie od podstaw”.

Na jego realizację Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej otrzymał z Ministerstwa Cyfryzacji prawie 1 mln zł. Zanim najmłodsi uczniowie podstawówek będą uczyć się samodzielnego programowania, tajniki tego procesu poznają ich nauczyciele. Weekendowe szkolenia przejdą w październiku.

- W listopadzie powinny rozpocząć się zajęcia pozalekcyjne z uczniami - mówi dr hab. Dorota Mozyrska, prodziekan Wydziału Informatyki. - W pierwszych godzinach będą w nich uczestniczyć także trenerzy. Później nauczyciele będą mogli liczyć także na ich wsparcie m.in. za pośrednictwem specjalnego bloga i forum.

W programie weźmie udział 140 nauczycieli i 10 bibliotekarzy z 27 szkół podstawowych w powiecie białostockim i sokólskim. Każdy otrzyma tablet, który będzie mógł wykorzystać na zajęciach programowania. Podstawówki zostaną wyposażone w maty edukacyjne i roboty edukacyjne.

Docelowo z takich lekcji ma skorzystać około 1,5 tys. uczniów klas I-III. Będą uczyć się algorytmów, kodowania i układu sekwencji działań, które potrzebne są do programowania obiektowego w środowisku wizualnym. Brzmi skompilowanie? To tylko pozory. Tę umiejętność uczniowie będą poznawać wykorzystując m.in. lubiany przez dzieci program z kotkiem Scratch Junior.

- Dzieci mają bardzo otwarte umysły i myślą bardzo logicznie. Nie chcemy tego zaprzepaścić. Dorośli zapominają albo nie uświadamiają sobie, że programowania używają w najprostszych, codziennych czynnościach. Chociażby przy pieczeniu ciasta: najpierw musimy to zaplanować i kupić produkty, a potem wykonać kilka następujących po sobie czynności - tłumaczy Dorota Mozyrska.

O to czy mali uczniowie zrozumieją istotę programowania pedagodzy są spokojni. - Dzieci najlepiej uczą się właśnie poprzez zabawę - mówi Renata Gąsowska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach. - Programowanie jest bardzo rozwojowe i daje dobrą motywacją do nauki. Komputery i tablety, które są już powszechnie dostępne, są dla nich bardzo atrakcyjne. Warto wykorzystać te narzędzia do zdobycia nowych umiejętności.

Magazyn informacyjny 06.07.2017

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny