Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mlekpol ponad połowę sprzedaje przez hurtownie

Redakcja
Biorąc pod uwagę trzy hurtowe sieci handlowe jak Selgros, Makro i Euro Cash oraz hurt tradycyjny możemy procentowo określić, że SM MLEKPOL 51 proc. sprzedaży detalicznej kieruje właśnie do tego kanału dystrybucji - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Lech Karendys, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol. Pozostałą część swoich wyrobów Mlekpol sprzedaje do sieci super i hipermarketów oraz tzw. sklepów dyskontowych.

Zwraca uwagę na zjawisko agresywnej polityki zakupowej sieci handlowych. Jego zdaniem, najczęściej wynika z faktu konkurowania dystrybutorów między sobą o klienta. Wygrywa ten, który przyciągnie klienta, a najłatwiej przyciąga się przeważnie jak najniższą ceną. - Produkty mleczarskie są magnesem na klienta. Wyroby nabiałowe konsument kupuje prawie codziennie . W związku z tym dystrybutorzy – sklepy, zbyt agresywnie moim zdaniem, żądają obniżki cen u producentów. Niektórzy producenci chcąc za wszelką cenę sprzedać produkt lub utrzymać się na rynku zgadzają na ceny skrajnie niskie. Tak rusza lawina obniżek cen, a to nikomu nie jest potrzebne. Każdy musi sprzedać w cenie przynajmniej pokrywającej koszt wytworzenia, wtedy wolnorynkowa gospodarka ma szanse trwania w niezłej kondycji. To, co dzieje się teraz mimo wszystko jest zdrowsze dla rynku niż narzucona regulacja i w efekcie puste półki – mówi Lech Karendys.

Źródło: portalspożywczy.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny