Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kocham wyprzedaże!

Magdalena Szymańska [email protected] tel. 0857489542 Fot. Urszula Szymańska
– Promocje i wyprzedaże są bardzo przydatne – mówi Kamila Kochanowska. – Mogę wtedy kupić to, na co mam ochotę, pod warunkiem, że mnie na to stać. Problemem czasami może okazać się znalezienie właściwego rozmiaru.
– Promocje i wyprzedaże są bardzo przydatne – mówi Kamila Kochanowska. – Mogę wtedy kupić to, na co mam ochotę, pod warunkiem, że mnie na to stać. Problemem czasami może okazać się znalezienie właściwego rozmiaru.
Promocje, rabaty, wyprzedaże... Te słowa działają jak magnes na tych, którzy zakupy uwielbiają i tych, którzy od nich stronią. Nie ma co się dziwić. Hasło : taniej o 70 proc. Przyciągnie nawet najbardziej opornego przechodnia.

Nareszcie i u nas są sezonowe wyprzedaże – cieszy się Małgorzata Nikitorowicz z Białegostoku, która pierwszy tydzień swoich wakacji przeznaczyła na zakupowe szaleństwo. – Jeszcze dwa lata temu specjalnie na wyprzedaże jeździłam ... do Niemiec.

Jak się okazało nie tylko ona czekała z utęsknieniem na promocje. Ewa Libert z letnimi zakupami wstrzymywała się specjalnie do wyprzedaży.

– Mam kilka wypatrzonych rzeczy w moich ulubionych sklepach – mówi Ewa. – Normalnie kosztowały one nawet o kilkadziesiąt złotych drożej, teraz mogę zamiast jednej bluzki po starej cenie, kupić dwie po promocji. Kocham wyprzedaże!

Sezon w pełni

 

Z przecen i „czyszczeń magazynów” zadowoleni są nie tylko klienci, ale i sprzedawcy. Nic dziwnego, w końcu to im najbardziej zależy, żeby sprzedać towar, który często zalega na półkach.

– Jesteśmy pozytywnie nastawieni do działań promocyjnych w naszej galerii – mówi Magdalena Haponiuk ze sklepu Levis w Galerii Alfa. – Choć wiąże się to często z wydłużeniem godzin pracy dla sprzedawców. Dzięki promocjom i rabatom łatwiej jest uzyskać duży wolumen sprzedaży. Kupujących kusi możliwość nabycia wymarzonej rzeczy po niższej cenie.

 

Nocne zakupy dla nocnych Marków

Jednak żadna promocja i rabat nie satysfakcjonuje sprzedawców i właścicieli sklepów i butików jak np. modna coraz bardziej popularna wyprzedaż.

– To był strzał w dziesiątkę – mówi pani Katarzyna, sprzedawczyni w jednym z butików z modą damską w Galerii Alfa. – Praktycznie już od rana panował spory ruch, choć promocyjne ceny obowiązywały dopiero od wieczora. Zakupowe szaleństwo utrudniał duży ruch i kolejki do przymierzalni i kas.

Jak twierdzą sprzedawcy zdarza się, że klienci zabezpieczają się przed sprzedaniem ich wypatrzonej bluzki, czy spodni.

– Już na początku czerwca klienci przychodzili i prosili o odłożenie konkretnych produktów, po to, żeby podczas wyprzedaży kupić je z rabatem – mówi Anna, sprzedawczyni w Galerii Białej.

Prawdziwe szaleństwo

Jednak jak się dowiedzieliśmy, zakupy nie zawsze bywają przyjemne i bezpieczne.

– Miałam taką sytuację, że dwie klientki prawie pobiły się o sukienkę – wspomina pani Katarzyna. – To był ostatni egzemplarz, przeceniony o prawie 70 procent. W efekcie końcowym żadna z nich sukienki nie kupiła, bo podczas szamotaniny została ona porwana.

Na zapas

 

Jak przyznają sami kupujący bardzo często się zdarza, że z uwagi na rabat, klienci kupują to, co praktycznie nie jest im bardzo potrzebne.

– Kupiłam sobie sandałki na lato – mówi Barbara Malecka z Białegostoku. – Mąż się wścieknie, bo to już trzecie buty w tym miesiącu. Ale jak tu nie kupić, skoro śliczne buciki są przecenione z 250 na 120 złotych. Dlatego też, żeby mąż się bardzo nie gniewał kupiłam mu koszulę... też z promocji – dodaje zadowolona.

Oporni na rabat

 

Pomimo wielkich starań marketingowców i właścicieli sklepów nie każdy ulega pokusie sezonowych wyprzedaż.

– To strata czasu – mówi. – Przecenione są tylko ostatnie „szmatki”, które się nie sprzedały i zalegają w magazynach. Handlowcy chcą nadrobić straty to ogłaszają promocje. Jeszcze ani razu nie zdarzyło się żebym kupił coś na takich wyprzedażach.

Podobnego zdania jest Marta Onufrowicz.

– Zakupy nigdy mnie nie fascynowały – mówi. – Jeśli muszę coś kupić to idę do sklepu i kupuję. Promocje są tylko z nazwy, a jak się potem okazuje to towar jest w takiej samej cenie, a niekiedy nawet droższy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny