– Zainteresowani mogą zgłaszać nam swoje uwagi pisemnie, ustnie lub mailem. Wcześniej można zapoznać się z zebraną dokumentacją, raportem środowiskowym, które zamieściliśmy na naszej stronie internetowej. Inwestycja będzie przebiegać na terenie dwóch województw, dlatego wszystkie nasze decyzje uzgadniamy z RDOŚ w Olsztynie – mówi Małgorzata Wnuk, rzeczniczka RDOŚ w Białymstoku.
Konsultacje są niezbędne, by wydać decyzję środowiskową. Można się jej spodziewać pod koniec drugiego kwartału tego roku. – Potrzebna jest również opinia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej z Białegostoku i Olsztyna – przypomina rzeczniczka.
Zobacz także. PKP nie chce, by Litwini wypowiadali się ws. Rail Baltica
Proponowana przez PKP PLK trasa ma przebiegać przez Białystok – Ełk – Olecko – Suwałki – Trakiszki do granicy państwa z Litwą. To fragment międzynarodowej trasy Rail Baltica z Warszawy do Tallina, Rygi i Kowna. Trasa z Warszawy do granicy z Litwą przez Ełk i Olecko, to 374 kilometrów.
Jeszcze nie wiadomo, kiedy konkretnie inwestycja będzie realizowana. Już została podzielona na kilka etapów. Trasa Suwałki – Trakiszki – granica państwa, jest przewidziana do modernizacji w latach 2013-2015. Projekt jest na liście rezerwowej unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Natomiast inwestycja na trasie Białystok – Suwałki ma być realizowana po 2021 roku.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?