Grape Up zwiększa przychody o ponad 60 proc. w pierwszej połowie 2018 roku

peż
-Jesteśmy jedną z nielicznych spółek na świecie, która ma w tym obszarze tak duże doświadczenie. Jednym z naszych pierwszych projektów było m.in. stworzenie dla AddLive technologii w obszarze rozpoznawania obrazu, która po przejęciu tej firmy przez Snapchata w 2014 roku stała się podstawą działania video czatu na tej platformie. Od tego czasu zrealizowaliśmy dużo równie innowacyjnych projektów głównie dla spółek z listy Fortune 1000, między innymi biorąc udział w budowie jednego z największych ekosystemów IoT na świecie dla jednego z liderów branży automotive na świecie – dodaje Artur Witek, wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż i rozwój w Grape Up. materiały prasowe
Grape Up, firma specjalizująca się w produkcji oprogramowania z wykorzystaniem technologii cloud native oraz podejścia DevOps, zanotowała w pierwszej połowie 2018 roku przychody na poziomie 13,2 miliona złotych netto, czyli o ponad 60 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. Oprócz tego, spółka niedawno przeniosła swoje centrum developerskie w Białymstoku do większego biura i planuje zwiększyć w nim zatrudnienie o ok. 50 proc. do końca 2019 roku

Jak tłumaczy spółka, tak dynamiczny wzrost przychodów to wynik popularności usług Grape Up na zagranicznych rynkach oraz skoncentrowanie się na świadczeniu usług dla dużych firm, takich jak Volkswagen, Swisscom, Dell, czy Allstate Insurance. Realizowane dla nich projekty obejmują przenoszenie istniejących aplikacji do środowisk chmurowych, jak również tworzenie nowych, innowacyjnych rozwiązań w oparciu o technologie cloud native, m.in. rozwiązania typu PaaS (platform as a service), wykorzystanie architektury mikroserwisowej, konteneryzacji oraz narzędzi do automatyzacji.

Czytaj też: Grape Up powiększa centrum R&D w Białymstoku, zatrudni kilkudziesięciu specjalistów IT

- Łącząc te technologie z podejściem DevOps, potrafimy skrócić czas potrzebny do wprowadzenia na rynek nowych produktów i usług z miesięcy do dni. Tym samym zwiększamy stabilność, wydajność i elastyczność tworzonych aplikacji. Uczymy naszych klientów, jak realizować tego typu projekty, doradzamy z jakich rozwiązań warto skorzystać biorąc pod uwagę ich środowisko IT, a także pomagamy w realizacji całego projektu – mówi Konrad Siatka, CEO w Grape Up.

-Jesteśmy jedną z nielicznych spółek na świecie, która ma w tym obszarze tak duże doświadczenie. Jednym z naszych pierwszych projektów było m.in. stworzenie dla AddLive technologii w obszarze rozpoznawania obrazu, która po przejęciu tej firmy przez Snapchata w 2014 roku stała się podstawą działania video czatu na tej platformie. Od tego czasu zrealizowaliśmy dużo równie innowacyjnych projektów głównie dla spółek z listy Fortune 1000, między innymi biorąc udział w budowie jednego z największych ekosystemów IoT na świecie dla jednego z liderów branży automotive na świecie – dodaje Artur Witek, wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż i rozwój w Grape Up.

Grape Up został założony w 2006 roku i początkowo działał jako software house pomagający start-up’om z Doliny Krzemowej w Stanach Zjednoczonych. Z czasem firma wyspecjalizowała się w technologiach cloud native oraz podejściu DevOps i dziś jest jedną z bardziej doświadczonych firm w tym obszarze na rynku amerykańskim. Grape Up od 2015 roku ma oddział w Santa Clara w Kalifornii, a na 2019 rok planuje otwarcie kolejnego biura w Stanach Zjednoczonych, tym razem w Chicago, co związane jest z szybkim rozwojem spółki za oceanem. Rekrutowani pracownicy do centrów developerskich Grape Up w Krakowie i Białymstoku mają wspierać projekty realizowane głównie w USA.

Rynek cloud to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów w branży IT. Według niedawnego badania firm Century Link and Statista, globalna wartość tego rynku to ok. 180 miliardów dolarów, a roczne tempo wzrostu to 24 procent.

Grape Up to ekspert w dziedzinie wykorzystania technologii Cloud Native oraz podejścia DevOps w produkcji oprogramowania. Spółka świadczy usługi z zakresu konsultingu IT dla dużych firm, pomagając im skrócić czas wprowadzania nowych produktów i usług cyfrowych na rynek. Firma obsługuje globalne marki z wielu branż (głównie przedsiębiorstwa z listy Forbes 1000), wdraża rozwiązania chmurowe, buduje oprogramowanie działające w chmurze i uczy efektywnego wykorzystywania metodyki Agile, aby dostarczać lepsze oprogramowanie szybciej.

Polacy wrócili do fast foodów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie