Najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby zwrócenie go do sklepu. Ale to nie jest takie łatwe.
-To zależy od rodzaju zawartej umowy sprzedaży, czyli w jaki sposób i gdzie została zawarta - mówi Leszek Mironiuk, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku.
Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia z powrotem towaru, ale często sprzedawcy stosują on taką praktykę handlową, że w określonym terminie przyjmują zwroty i dokonują wymiany towaru.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy prezent kupiony był poza sklepem sprzedawcy, na przykład przez Internet. Można go zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od zawarcia umowy lub otrzymania towaru. Wystarczy tylko pisemnie poinformować o tym sprzedawcę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?