BiKeR czyli Białostocka Komunikacja Rowerowa już od 1 kwietnia znów dostępna dla mieszkańców. To już 10. sezon!

OPRAC.: PL
Od pierwszego kwietnia będzie można skorzystać z rowerów miejskich
Od pierwszego kwietnia będzie można skorzystać z rowerów miejskich Marcin Jakowiak
W Stolicy Podlasia od 1 kwietnia startuje już 10. sezon Białostockiej Komunikacji Rowerowej BiKeR. Miejskie rowery są teraz sprawdzane i przygotowywane do eksploatacji. Od początku funkcjonowania systemu wypożyczanie rowerów stało się bardzo popularne wśród mieszkańców Białegostoku.

Bikery w Białymstoku

Bikery w Białymstoku są od 2014 roku. Cieszą się olbrzymią popularnością. System zdobył wiele nagród i wyróżnień takich, jak Podlaska Marka Roku lub Złote Klucze. Z roku na rok bite są kolejne rekordy wypożyczeń. Stacji z rowerami przybywa, podobnie jak rowerów, które występują w różnych typach:

  • klasyczne,
  • z fotelikami,
  • dziecięce,
  • tandemy.

BiKeRy są już nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu i ważną częścią komunikacji publicznej w mieście, a Białystok w ogólnopolskim rankingu miejskich rowerów zajmuje zawsze wysokie pozycje. Klasyfikacje takie zestawia się na podstawie kilku kryteriów, m.in.:

  • Ilość mieszkańców przypadających na jeden rower,
  • średnia liczba wypożyczeń,
  • koszt,
  • dodatkowe udogodnienia,
  • długość ścieżek rowerowych.

Zobacz również: Bikery w Białymstoku. Tylko jedna firma zgłosiła się do przetargu na obsługę roweru miejskiego. To dotychczasowy operator - Nextbike

BiKeR to nie tylko Białystok

BiKeR to jeden z tych systemów Nextbike, który swoim zasięgiem obejmuje nie tylko jedno miasto. Rowery można wypożyczyć zarówno w samym Białymstoku, jak i w:

  • Choroszczy,
  • gminie Juchnowiec Kościelny,
  • Kleosinie,
  • gminie Suraśl.

Przygotowania rowerów systemu BiKeR do sezonu 2023:

Dodatkowo klienci Białostockiej Komunikacji Miejskiej, którzy identyfikują się przy terminalu stacji rowerowej za pomocą karty BKM z zakodowanym i ważnym biletem mogą skorzystać z preferencyjnych taryf. Aby wypożyczyć rower, wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji na smartfony lub z zamontowanego przy każdej stacji terminala. Mapa stacji, cennik i zasady korzystania z systemu dostępne są na terminalach stacji rowerowej i stronie internetowej BiKeRBialystok.pl.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
FederacjaZielonych.pl
A największym bublem jest brak dróg rowerowych przy poprzednich budowach, przebudowach i remontach ulic sprzeczny z prawem Polski i Unii Europejskiej np. przy przebudowie ul. Jurowieckiej, Sienkiewicza, Wasilkowskiej, Częstochowskiej, Antoniukowskiej, Legionowej, Rynek Kościuszki Mickiewicza itd. nie zaplanowano dróg rowerowych to działanie niegospodarne i zagrażające bezpieczeństwu słowem urzędniczy kryminał chociaż było na nie miejsce i dobra okazja na ich wykonanie. Czy rowerzyści mają dalej ginąć pod kołami samochodów lub potrącać pieszych na chodnikach/deptaku bo Urząd Miasta nie potrafi od wielu lat poradzić sobie z tak prostymi sprawami które nie sprawiają kłopotu władzom innych miast jak drogi rowerowe czy np. rozstawienie przenośnych toalet toi- toi?

Skandal: 23 lata za późno: „Oficer rowerowy” [email protected] bez kontaktu z organizacją rowerzystów? 03.10.2019 Białystok https://youtu.be/MPc7NA8H1Xg https://youtu.be/QvvijHKn9yg Obok Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku wbrew prawu droga rowerowa bez oddzielenia od drogi samochodowej. Przy samej Komendzie Wojewódzkiej Policji w Białymstoku droga rowerowa jest już oddzielona barierkami i przepisowym odstępem 50 cm od drogi dla aut. Pomimo moich pism do Komendy Miejskiej Policj w Białymstoku i winnemu temu Urzędu Miasta w Białymstoku grożące wypadkiem bezprawne rozwiązanie istnieje od wielu miesięcy https://www.facebook.com/rafal.kosno.zielony/posts/1378854345473903 Rafał Kosno 11 kwietnia 2016 • Tak samo wzdłuż nowej drogi do Supraśla

Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h, z sieci dróg rowerowych korzystaliby też niepełnosprawni na wózkach matki z dziećmi itp. Pas rowerowy na al. Pilsudskiego w Białymstoku został wytyczony w 1998 r z inicjatywy www.FederacjaZielonych.pl jako przykład, że pomimo braku miejsca w centrum, drogi rowerowe powinny powstawać tam gdzie są najbardziej potrzebne (jest największy ruch rowerzystów i najwięcej wypadków), tak jak na całym świecie służyć bezpieczeństwu i komunikacji, a nie tylko turystyce poza miastem. Kosztowała miasto zaledwie kilkaset złotych (farba znaki). Drogi rowerowe budowane z kostki brukowej za miliony złotych za 1 km np. przy ul. Kołłątaja, Nowohetmańskiej to buble (dziury, rozłażąca się kostka polbrukowa zamiast asfaltu stawiająca opór przy toczeniu)
w
www.i.Bialystok.pl
9 600 000 zł za 550 rowerów = 17 450 zł za 1 rower ? Który można kupić w hipermarketach za kilkaset złotych ? Dlaczego poprzednio Urząd Miasta w Białymstoku zaakceptował kwotę o 2 miliony złotych większą niż przewidywana na "rowery miejskie", czy warunki przetargu, jedyna oferta firmy (czy nie powinna być odrzucona z przyczyn formalnych - zbyt wysoka kwota 9 500 000 zł za 710 rowerów, co daje absurdalną kwotę ponad 13 000 zł za 1 rower, który można kupić w hipermarketach za kilkaset złotych) i powiązania firmy z PO (http://niezalezna.pl/48476-cba-wkroczylo-do-siedziby-cam-media-spolki-znajomego-slawomira-nowaka) oraz problemy firmy z jakością usług w np. Poznaniu (1 milion 400 tysięcy złotych kar) czy w Białymstoku, (10 kar umownych na 79 000 zł) i np. wniosek o upadłość w Gdańsku nie powodują podejrzeń o nieprawidłowości? Lepiej zamiast „systemów elektronicznych” byłoby zatrudnić na każdej stacji pracownika, który przy okazji oprócz wypożyczania naprawiałby te rowery:) Przy 60 stacjach kosztowałoby to 2 miliony złotych, 500 lepszych elektrycznych rowerów po 2 000 zł to kolejny 1 milion, razem to 3 miliony złotych, gdzie wcięło pozostałe 6 milionów złotych?

Mieszkańcy skarżą się na BiKeRy. Coraz więcej problemów z rowerami. Każdego roku po miesiącu, zaledwie co drugi rower poruszał się lub stał bez poważnych usterek (…)- W tym roku jest dodatkowo potężny problem ze zdjęciem blokady, coś się ciągle zacina. (…) Infolinia ciągle zajęta (…) http://www.bialystokonline.pl/mieszkancy-skarza-sie-na-bikery-coraz-wiecej-problemow-z-rowerami,artykul,119324,1,1.html Do tego infolinia, (żeby było taniej?) zatrudnia cudzoziemców, z którymi trudno porozumieć się w języku polskim?

Wiceprezydent Białegostoku (w obawie o pytania dotyczące Bikera?) Rafał Rudnicki: kradnie telefon dziennikarza, każe wykasować nagranie, niszczy sprzęt? https://youtu.be/iP4cJU3zGM0 Ustawa Prawo Prasowe Art. 43. Kto używa przemocy lub groźby bezprawnej w celu zmuszenia dziennikarza do zaniechania opublikowania materiału prasowego albo do zaniechania interwencji prasowej – podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Art. 44. 1. Kto utrudnia lub tłumi krytykę prasową – podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności . Art. 41. publikowanie rzetelnych, ocen dzieł naukowych lub artystycznych albo innej działalności twórczej, zawodowej lub publicznej służy realizacji zadań określonych w art. 1 i pozostaje pod ochroną prawa; przepis ten stosuje się odpowiednio do satyry i karykatury.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie