Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka traci klientów. Przestała być modna i przestała być tania?

Redakcja
www.biedronka.pl
Być może będzie musiała podnieść ceny...

W ciągu roku skurczyła się o połowę giełdowa wartość portugalskiej spółki, do której należy Biedronka. Powodem są niezadowalające wyniki polskiej sieci. Przestała być modna? - pyta portal dlahandlu.pl.

Koncern podał wyniki za ostatni kwartał. Kurs spółki zleciał o ponad 8 proc. Wartość firmy w ciągu jednej sesji skurczyła się o kolejne kilkaset milionów euro, do 4,6 mld euro. Akcja kosztowała 7,3 euro. A jeszcze w kwietniu ubiegłego roku było to 18,5 za akcję. 

Portal przypomina też, że Biedronka, aby wygrać konkurencję z innymi sieciami handlowymi o miano "najtańszej sieci na rynku "zainwestowała sporo. Z jednej strony w budowę pożądanego wizerunku cenowego - aby na pytanie "Jaka sieć jest najtańsza?" większość z nas odpowiedziała "Biedronka". Z drugiej  zainwestowała w same ceny - obniżając ich poziom. I chyba w tych inwestycjach zbyt się zagalopowała.

W połączeniu ze spadającą sprzedażą detaliczną w Polsce wynik jest taki, jaki widzimy- wyniki sieci okazały się niższe od oczekiwań. - Pozostaje więc pytanie - co teraz? Czy Biedronka poniesie ceny? Wydaje mi się, że powinna się tematowi cen przyjrzeć bardzo dokładnie - z pewnością podwyżka cen "wszystko w górę o X%" to jedno z gorszych rozwiązań. Decyzje powinny być poparte dogłębną analizą wrażliwości cenowych (jak ruch cen wpłynie na ilość sprzedaży) oraz wizerunku cenowego - które produkty najbardziej wpływają na to, że uważamy dany sklep za tani? - komentuje Maciej Krausz FernPartners dla portalu dlahandlu.pl.
 

Źródło: dlahandlu.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Biedronka traci klientów. Przestała być modna i przestała być tania? - Gazeta Pomorska

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny