Badanie zostało przeprowadzone od 15 października do 21 grudnia 2018 r. w ramach 10 tys. wywiadów telefonicznych wśród czterech grup klientów ZUS: świadczeniobiorców, ubezpieczonych, przedsiębiorców i lekarzy.
Blisko 50 proc. badanych przez PBS uważa, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się. Dziś już 72 proc. respondentów ocenia jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobre lub bardzo dobre.
Największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił w grupie przedsiębiorców. Tutaj pozytywna ocena obsługi w ZUS sięga 76 proc. Zdaniem aż 62,2 proc. badanych przez PBS przedsiębiorców, jakość usług świadczonych w Zakładzie poszybowała w ostatnich latach do góry. Grupa, która równie pozytywnie ocenia zmiany w obsłudze klientów wprowadzone przez ZUS to świadczeniobiorcy: emeryci, renciści (58 proc. ocen pozytywnych).
- To nie przypadek, że wysokie oceny notujemy w dwóch grupach klientów, które mają z nami systematyczny kontakt. Zarówno przedsiębiorcy, jak i emeryci oraz renciści na bieżąco dostrzegają wszystkie pozytywne zmiany jakie wprowadzamy z myślą o naszych klientach – mówi prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska i dodaje: - Niewątpliwie na wysokie noty u świadczeniobiorców rzutuje wprowadzona w drugiej połowie ubiegłego roku usługa doradcy emerytalnego. Natomiast wysokie oceny przedsiębiorców to przede wszystkim skutek projektu e-składka, czyli zastąpieniu trzech lub czterech przelewów składkowych miesięcznie, jednym przelewem na indywidualny numer rachunku w ZUS.
Zdaniem aż 84 proc. respondentów na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. Aż 87 proc. badanych przez PBS wysoko ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników sal obsługi, 84 proc. – czas poświęcony na obsługę, a 83 proc. - skuteczność załatwienia sprawy. Najwyższe oceny jakości bezpośredniej obsługi w swoich placówkach, ZUS odnotował w grupach świadczeniobiorców (88 proc.) i lekarzy (89 proc.).
Czytaj także: "Mały ZUS" wchodzi od wtorku. Przedsiębiorcy mają czas do 8 stycznia, by zgłosić, że chcą płacić niższe składki
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?