Żubrówka Biała ma pomóc CEDC w wyjściu z kłopotów

(peż)
Publikacja wyników CEDC za IV kwartał 2010 spowodowała spadek akcji firmy
Publikacja wyników CEDC za IV kwartał 2010 spowodowała spadek akcji firmy
Analitycy giełdowi rekomendują sprzedaż akcji CEDC. Spółka zapowiada jednak poprawę wyników i to m.in. sukces Żubrówki Białej ma ją podnieść z dołka

Żubrówka Biała, produkowana przez Polmos Białystok, pojawiła się na rynku w połowie listopada 2010 roku. Jej sprzedaż poszła jak burza, lepiej niż się spodziewał sam właściciel marki – CEDC. Niestety, sukces Żubrówki to wyjątek, firma ma bowiem słabe wyniki finansowe.

Pod koniec stycznia 2011 roku Żubrówka Biała była dostępna w ponad 66 procentach wszystkich sklepów detalicznych sprzedających wódkę w Polsce (ponad 40 tysięcy placówek). Szczególnie dobrą pozycję osiągnęła w tzw. sklepach wielkoformatowych, czyli hipermarketach i supermarketach, z wyłączeniem dyskontów, w których produkt nie jest dostępny. Na tym rynku osiągnęła udział na poziomie 9 proc. i była drugą najlepiej sprzedającą się marką na rynku wódek czystych.

Sprzedając w styczniu 2011 roku 760 tysięcy litrów wódki, Żubrówka Biała pozostawiła w tyle tak znane marki jak: Wyborowa, Sobieski, Stock Prestige, Finlandia czy Smirnoff. Ale nowa wódka zaczęła też wypierać z rynku inne gatunki tej samej firmy. Co gorsza, ze względu na promocyjną cenę i działania marketingowe związane z jej wprowadzeniem, CEDC poniosło stratę na sprzedaży każdego litra.

Zobacz: CEDC - plan naprawy wyników firmy w 2011 roku

Niemniej jednak, to właśnie na Żubrówce Białej CEDC ma zamiar oprzeć poprawę swojej pozycji na polskim rynku. Tak zapowiedział Wiliam Carey, szef CEDC chcąc uspokoić akcjonariuszy, którzy stracili apetyt na akcje jego firmy, widząc jej wyniki za IV kw. ub. roku (wynikające głównie z problemów na rynku rosyjskim). Teraz mają zostać wprowadzone regularne ceny i marże na Żubrówkę Białą. I wkrótce też możemy się spodziewać kolejnych, nowych smaków Żubrówki.

Wyniki CEDC

  • przychody netto ze sprzedaży w IV kw. 2010 – 228 374 tys. USD;
  • strata brutto w IV kw. 2010 – 145 683 tys. USD;
  • maksymalna cena akcji CEDC w ciagu roku – 112,80 zł (15 kwietnia2010); minimalna cena – 36 zł (7 marca br.);
  • udział CEDC w polskim rynku – 28 proc. w 2010 r. ; 20,2 proc. – w listopadzie 2010; 26-27 proc. – prognoza na rok 2011.

Restauratorzy załamani decyzją premiera

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3