ZNTK Łapy bez zamówień. Na bruk może pójść kilkaset osób (galeria)

(mp, ms)
Zakłady ZNTK Łapy jeszcze pracują. Nie wiadomo jednak jeszcze, jak długo.
Zakłady ZNTK Łapy jeszcze pracują. Nie wiadomo jednak jeszcze, jak długo. fot. Wojciech Wojtkielewicz
Boimy się o pracę - mówią zrozpaczeni pracownicy Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Łapach. A jest ich tam ponad 700 osób. - Taka ilość napraw nie wystarczy na długo. Bez konkretnych zamówień nie mamy szans na przetrwanie.

[galeria_glowna]
Tragiczną sytuację potwierdza prezes zakładów, który dziś ma spotkanie z zarządem PKP Cargo.

- Jeszcze nigdy nie mieliśmy takiej sytuacji - mówi Ryszard Ekiert, prezes ZNTK Łapy. - Jest już koniec stycznia, a my nie mamy nowych zamówień od PKP Cargo. Obecnie kończymy zlecenia z ubiegłego roku.

PKP Cargo to główny kontrahent zakładu w Łapach. Zleca on ZNTK około 80 procent prac. Jeśli w najbliższym czasie nie ogłosi on przetargu na remonty wagonów, w Łapach posypią się zwolnienia.

Cargo szuka oszczędności

Jak twierdzi rzecznik prasowy PKP Cargo firma od dłuższego czasu przeżywa kryzys.

- Są to grzechy wieloletnich zaniechań w zakresie restrukturyzacji firmy - mówi Jacek Wnukowski. - Teraz szukamy rozwiązań, które poprawią sytuację finansową spółki.
Spółka jest w trakcie opracowywania programu oszczędnościowego. Wariant pesymistyczny zakładał, że w tym roku firma przewiezie 122 mln ton ładunków, czyli o prawie 10 mln ton mniej niż w roku 2008.

Burmistrz: będę walczyć do końca!

Roman Czepe, burmistrz Łap zdaje sobie sprawę, że ZNTK to jedyny funkcjonujący zakład w Łapach. Dlatego za wszelką cenę chce uratować zakład.

- Wystąpiłem z apelem do wszystkich podlaskich parlamentarzystów - informuje. - Niektórzy zadeklarowali się pomóc. Są już interwencje poselskie do PKP Cargo i interpelacje do rządu.

Zapewniał, że sprawy nie zostawi. - Nie chcę, żeby było tak, jak z cukrownią Łapy - deklaruje. - W ZNTK pracuje wielu doświadczonych fachowców: ślusarzy, spawaczy, nie pozwolimy, żeby zostali oni bez pracy.

O kłopotach ZNTK więcej przeczytasz w piątkowym papierowym wydaniu "Kuriera Porannego ".

Wideo

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
makler
CYTAT(el trebal @ 29.01.2009, 15:56)
Najwięcej akcji posiada spółka pracownicza TOWAG 45 %, w której dominującym udziałowcem jest Ekiert. Na siebie posiada 7,65 % akcji, a pośrednio poprzez przez jednostkę zależną oraz bezpośrednio 56,20 %, czyli jakieś 700 000 sztuk x 2,03 = 1,42 mln. złotych polskich. Tyle musiał wydać ( a wydał pewnie mniej, bo płacił mniej niż 2, 03 zł ) żeby mieć większość. Taniocha.


Spróbuję przebić cenę - dam po 3,50zł za akcję.
e
el trebal
CYTAT(Gość @ 29.01.2009, 10:55)
Ja nie mogę zrozumieć,dlaczego ktoś, kto nawet był dyrektorem, mógł dostać 56% wartości zakładu.W normalnym kapitaliżmie pracują na to kilka pokoleń rodziny.U nas jest inaczej.Dzięki różnym układom, dużo majątku po PRL, kolesie przejęli za symboliczną złotówkę, stając się właścicielami ogromnych majątków.Potem postępują w myśl zasady:Łatwo przyszło, łatwo poszło.


Nie dostał, tylko kupił - za grosze, od pracowników.
W statucie spółki jest napisane:
Kapitał zakładowy Spółki wynosi 2.491.088,11 (słownie: dwa miliony czterysta dziewięćdziesiąt jeden
tysięcy osiemdziesiąt osiem złotych jedenaście groszy) i dzieli się na 1.227.137 (słownie: jeden milion
dwieście dwadzieścia siedem tysięcy sto trzydzieści siedem) akcji o wartości nominalnej 2,03 (dwa złote
trzy grosze) każda.
Wszystkie akcje Spółki są akcjami zwykłymi na okaziciela i nie podlegają zamianie na akcje imienne.

Najwięcej akcji posiada spółka pracownicza TOWAG 45 %, w której dominującym udziałowcem jest Ekiert. Na siebie posiada 7,65 % akcji, a pośrednio poprzez przez jednostkę zależną oraz bezpośrednio 56,20 %, czyli jakieś 700 000 sztuk x 2,03 = 1,42 mln. złotych polskich. Tyle musiał wydać ( a wydał pewnie mniej, bo płacił mniej niż 2, 03 zł ) żeby mieć większość. Taniocha.
G
Gość

Witam
Jednym słowem "Są ludzie i taborety" i jeszcze jedno "ZGODA BUDUJE A NIEZGODA RUJNUJE"
Pozdrawiam CARGO i ZNTK Łapy
Teresa Ł

G
Gość
CYTAT(Dziwak @ 29.01.2009, 09:12)
A dlaczego mamy pomagać prywatnej spółce? Inne spółki są gorsze? Ekiert ma ponad 56% wartości zakładu. Jedynie on skorzysta na ewentualnej pomocy. Ci co zostaną zwolnieni w razie bankructwa odzyskają wolność. I niech wyjadą zagranicę. Tu jest lepiej. I łazienki są czyste, a nie jak w chlewie. A teraz posłowie i senatorowie lobbują. Na rzecz kogo ja pytam. Na początku lat 90-tych Ekiert startował na dyrektora ZNTK. Miał konkurencję, którą wykończył. A teraz okazuje się, że z niego byznesmen jak z koziej d... klarnet. Niech pada i spada. Niech zrobi miejsce dla prawdziwych biznesmenów. Acha, Cargo chętnie przejmie ZNTK, tylko czy Ekiercik pozbędzie się kontroli nad spółką? Jest okazja. Panie Czepe, pokaż Pan, że nie okłamywał Pan ludzi, którzy Pana popierali kosztem ataków ze strony Ekierta (wielu potraciło pracę) - Ekiert powinien odejść, a Cargo niech bierze zakład, to lepszy gospodarz.

Ja nie mogę zrozumieć,dlaczego ktoś, kto nawet był dyrektorem, mógł dostać 56% wartości zakładu.W normalnym kapitaliżmie pracują na to kilka pokoleń rodziny.U nas jest inaczej.Dzięki różnym układom, dużo majątku po PRL, kolesie przejęli za symboliczną złotówkę, stając się właścicielami ogromnych majątków.Potem postępują w myśl zasady:Łatwo przyszło,łatwo poszło.
s
syf w zntk
CYTAT(Dziwak @ 29.01.2009, 09:12)
A dlaczego mamy pomagać prywatnej spółce? Inne spółki są gorsze? Ekiert ma ponad 56% wartości zakładu. Jedynie on skorzysta na ewentualnej pomocy. Ci co zostaną zwolnieni w razie bankructwa odzyskają wolność. I niech wyjadą zagranicę. Tu jest lepiej. I łazienki są czyste, a nie jak w chlewie.


A nie pomyslałeś, że na zachodzie łazienki są czyste bo nie dotarli tam jeszcze nasi dzielni pracownicy ZNTK? Zapraszaj ich do siebie ale potem sie nie dziw, jak zasrają ci okolice i opinię.
D
Dziwak

A dlaczego mamy pomagać prywatnej spółce? Inne spółki są gorsze? Ekiert ma ponad 56% wartości zakładu. Jedynie on skorzysta na ewentualnej pomocy. Ci co zostaną zwolnieni w razie bankructwa odzyskają wolność. I niech wyjadą zagranicę. Tu jest lepiej. I łazienki są czyste, a nie jak w chlewie. A teraz posłowie i senatorowie lobbują. Na rzecz kogo ja pytam. Na początku lat 90-tych Ekiert startował na dyrektora ZNTK. Miał konkurencję, którą wykończył. A teraz okazuje się, że z niego byznesmen jak z koziej d... klarnet. Niech pada i spada. Niech zrobi miejsce dla prawdziwych biznesmenów. Acha, Cargo chętnie przejmie ZNTK, tylko czy Ekiercik pozbędzie się kontroli nad spółką? Jest okazja. Panie Czepe, pokaż Pan, że nie okłamywał Pan ludzi, którzy Pana popierali kosztem ataków ze strony Ekierta (wielu potraciło pracę) - Ekiert powinien odejść, a Cargo niech bierze zakład, to lepszy gospodarz.

e
el trebal
CYTAT(Emigrant @ 27.01.2009, 06:59)
Kiedys pracowalem w cukrowni potem w zakladach raz tu bylo lepiej raz tam i smierdzialo i w zakladach na hamulcach oczy zalewalo. Jeszcze 10 lat pracy na zachodzie do wieku emerytalnego az do 67 lat. Jak Pan Bog da dozyc to tam wroce w tereny czyste ekologicznie, pewnie i mleczarnia padnie do tego okresu. Mam po dziadku w okolicach 0.5 h lasu moze wybuduje kawalek domku jesli uwczesny soltys lapski mi pozwoli, a moze do tego czasu znowu beda tam tylko plemiona po R Czepe lub R. Ekiercie. Rolnicy zacznijcie chodowle koni. Tory przejda do lamusa. Ten trebal co tak sie rozpisuje na forum niech szykuje juz lepiej przystan na lodki


Heloł emigrant. Przystań już mam, 10 metrów od płotu. Jak chcesz to kup jakąś wypasioną pychówkę na zagranicy, pakuj na lawetę i dawaj do mnie, masz u mnie miejscówkę.
E
Emigrant

Kiedys pracowalem w cukrowni potem w zakladach raz tu bylo lepiej raz tam i smierdzialo i w zakladach na hamulcach oczy zalewalo. Jeszcze 10 lat pracy na zachodzie do wieku emerytalnego az do 67 lat. Jak Pan Bog da dozyc to tam wroce w tereny czyste ekologicznie, pewnie i mleczarnia padnie do tego okresu. Mam po dziadku w okolicach 0.5 h lasu moze wybuduje kawalek domku jesli uwczesny soltys lapski mi pozwoli, a moze do tego czasu znowu beda tam tylko plemiona po R Czepe lub R. Ekiercie. Rolnicy zacznijcie chodowle koni. Tory przejda do lamusa. Ten trebal co tak sie rozpisuje na forum niech szykuje juz lepiej przystan na lodki

z
z

Należy podziękować nowej sile przewodniej "S" za przemiany

G
Gość

TO SAMO CO W ZNTK BYLOBY W WODOCIAGACH GDYBY POWSTALA SPOLKA.KOLEJNY ZAKLAD.A PO NIM PEWNIE MLECZARNIA.

m
miodowicz
CYTAT(Gość @ 24.01.2009, 16:23)
Dziwię się, ze sa jeszcze pracownicy należacy do tych pseudozwiazków, które bez szemrania podpisza wszystko, co im Ekiert podsunie.

Pewnie cię zasmucę ale nie istnieją inne związki zawodowe od tych w zntk. To jedna i ta sama mafia!
G
Gość
CYTAT(swój @ 23.01.2009, 22:43)
PIERWSZY raz w historii związki zawodowe poszły za robotnikami.TAK TRZYMAJCIE TO NIE ZGINIEMY.ŁATWCIE BLOKADĘ TORÓW


Naćpałeś sie? Oni jedynie bronią swoich ciepłych posadek, wysokich apanaży, szemranych biznesików, nieróbstwa i pijaństwa. Nie zastanowiło cię to, ze można być przewodniczacym zwiazku nieprzerwanie od 25 lat? Jaki statut coś takiego dopuszcza? Oczywiscie statut czy nazwę zwiazku zmienić mozna zawsze, co juz było w zakładach robione i mozna tak do emerytury spokojnie przepierdzieć w stołek. Dziwię się, ze sa jeszcze pracownicy należacy do tych pseudozwiazków, które bez szemrania podpisza wszystko, co im Ekiert podsunie.
G
Gość
Kontrolerów zostaw w spokoju,oni odwalają kawał dobrej roboty na czele z kierownikiem poprzednim terażniejszym,także pełnomocnikiem prezesa d.s.jakości.
s
swój

PIERWSZY raz w historii związki zawodowe poszły za robotnikami.TAK TRZYMAJCIE TO NIE ZGINIEMY.ŁATWCIE BLOKADĘ TORÓW

B
Bryndal
CYTAT(Gość @ 23.01.2009, 20:59)
Słuchaj ekologu,uważasz,że dla Augustowa wystarczy zmniejszyć prędkość,postawić światła,niż budować obwodnicę.Ciekaw jestem kto was finansuje i czemu np. nie blokujecie budowę rury przez Bałtyk.

SWIETE SŁOWA! BLOKUJĄ BUDOWE OBWODNICY, KTÓRA URATOWAŁABY ŻYCIE WIELU LUDZIOM, A EKOSYSTEM DUŻEGO MORZA ICH NIE OBCHODZI, POLITYKIERZY ZA KASKE JAKICH WIELU!
Dodaj ogłoszenie