Zna wszystkie kolory świata

Agata Sawczenko, fot. Bogumiła Maleszewska
Aneta Kolendo-Borowska
Aneta Kolendo-Borowska
Udostępnij:
Pracuje w teatrze Krystyny Jandy. Jest charakteryzatorką w filmach. Maluje gwiazdy. Ale też ze zwykłej białostoczanki może zrobić księżniczkę.

Prowadzi kursy – nie tylko w swojej szkole wizażu i stylizacji.

Praca wizażystki wcale nie jest taka lekka – mówi Aneta Kolendo-Borowska. – Ale ja to lubię – zapewnia. Anecie Kolendo-Borowskiej karierę wizażystki przepowiedziała wróżka. – Powiedziała: masz talent w rękach – opowiada Aneta. – A ja opatrznie to zrozumiałam. Zaczęłam pisać. Potem okazało się, że lepiej mi wychodzą makijaże – śmieje się.

 

 

Nie od mamy

 

Przygoda z makijażem nie zaczęła się u Anety typowo – od podkradania kosmetyków mamie.

– Ona się nie maluje. Jest na to zbyt ładna – uśmiecha się Aneta Kolendo-Borowska.

Dlatego i Aneta makijażem zainteresowała się dość późno – dopiero na studiach. Pewnego dnia oglądała sklepowe wystawy w Warszawie. W jednym ze sklepów zobaczyła tłum kobiet kłębiących się wokół mężczyzny, który kolejnym paniom robił makijaże.

– Pomyślałam, że byłabym szczęśliwa, gdyby kiedyś i wokół mnie ustawiła się taka kolejka oczekujących na makijaż. I bardzo chciałam mieć taki srebrny kuferek pełen profesjonalnych kosmetyków... – opowiada.

Jednak w Białymstoku znalazła pracę w dziale marketingu dużej firmy handlowej.

– Gdy w pracy przekładałam pudełka z kosmetykami, na jednym z nich znalazłam informację o konkursie „Złota Szminka” – wspomina.

Zrobiła makijaż koleżance, sfotografowała ją. Gdy czekała na wyniki konkursu, spotkana przypadkiem wizażystka Margaret Astor poradziła jej, by zapytała o pracę w jej firmie.

– I się udało – cieszy się. – Mimo że wtedy nie byłam jeszcze specjalistką od makijażu. Inne kandydatki czekając na korytarzu rozmawiały o typach podkładów, pędzli... A ja wszystko robiłam na wyczucie.

Okazało się, że „Złotą Szminkę” sponsoruje Margaret Astor. A pracownik firmy nie mógł zostać laureatką konkursu sponsorowanego przez tę markę. Szef, aby jej to zrekompensować, w nagrodę wysłał ją do Londynu – do szkoły analizy kolorystycznej. To nie jedyna prestiżowa szkoła, którą skończyła Aneta. Potem uczyła się również w Międzynarodowej Szkole Charakteryzacji Marii Ewy Dziewulskiej. Bo okazało się, że stylizacja, makijaż i charakteryzacja to jest to, co Aneta chce robić w życiu.

 

Maluje panie, doradza panom

 

Została wizażystką Margaret Astor. Potem zmieniła firmę na Max Factor. Na pokazach w sklepach pokazywała białostoczankom, jak wykonać perfekcyjny makijaż. Robiła je też sama – do tej pory przychodzą do niej panie, które chcą pięknie wyglądać chociażby na własnym ślubie. Aneta robi też szkolenia: dla biznesmenów, dla bezrobotnych czy dziewczyn, które chcą wiedzieć, jak dobrze wyglądać. Tłumaczy, kogo odmłodzi różowy kolor, dlaczego szefowie powinni nosić niebieskie koszule, a które panie malować usta na czerwono.

Często jeździ do Warszawy. Tam współpracuje z trzema teatrami. Coraz częściej jest angażowana do zespołu charakteryzatorów przy kręceniu filmów.

– Ale kocham Białystok. To moje miasto – zastrzega. Dlatego właśnie to tu założyła swoją szkołę stylizacji i wizażu Make-Up Artist.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Michael Kors

Michael Kors Slim Runway MK3282

553,88 zł314,40 zł-43%
miejsce #3

Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger Tommy Hilfiger Watch 1710383

709,00 zł500,00 zł-29%
miejsce #4

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 324,04 zł1 130,46 zł-15%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Koniec WIBOR-u, początek WIRD-u

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie