Zmiany w komunikacji miejskiej. Rewolucja przy dworcu PKS, pasy dla autobusów

Tomasz Mikulicz [email protected]
Michał Aleksiejuk proponuje m.in. granitowe krawężniki zastąpić polimero-betonowymi. Są bardziej opływowe (łatwiej pod nie podjechać) i wyższe (pasażer swobodniej wsiądzie do autobusu).
Michał Aleksiejuk proponuje m.in. granitowe krawężniki zastąpić polimero-betonowymi. Są bardziej opływowe (łatwiej pod nie podjechać) i wyższe (pasażer swobodniej wsiądzie do autobusu). Anatol Chomicz
Udostępnij:
Miłośnicy komunikacji proponują zmiany. Chcą m.in. pasów dla autobusów na placu Uniwersyteckim, parkingów przy wlotach do miasta i rewolucji przy dworcu PKS.

- Należałoby wydzielić pas jezdni dla autobusów obok przystanków na placu Uniwersyteckim. Spokojnie się tu zmieści. Dzięki temu samochody wymijałyby stojące autobusy - mówi Michał Aleksiejuk, prezes Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Białymstoku.

To jedna z propozycji, jakie jego klub zgłosił do - przyjętego przez radnych - Programu ochrony środowiska przed hałasem.

- Pomysł ten rozważaliśmy wielokrotnie. Nie da się go zrealizować. Miejsca jest za mało. Poza tym są autobusy, które z ul. Kalinowskiego jadą w Liniarskiego i nie korzystałyby z tych pasów - mówi Janusz Ostrowski, szef Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich.

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej ma jeszcze inne propozycje i tych dyrektor Ostrowski nie odrzuca.

- Chcemy, by przy wlotach do miasta powstały parkingi typu "parkuj i jedź". Ktoś, kto zamierza załatwić jakąś sprawę w Białymstoku, mógłby zostawić tam swoje auto i przesiąść się do miejskiego autobusu lub na rower - przedstawia pomysł klubu Michał Aleksiejuk.

Takie - zsynchronizowane z komunikacją miejską - parkingi działają już w Warszawie.

Korzyści są oczywiste. Zyskuje środowisko, bo mamy mniej spalin. A i w mieście jest mniej korków. Klub proponuje cztery lokalizacje takich parkingów - m.in. przy ul. Wiadukt w rejonie Kawaleryjskiej i u zbiegu al. Jana Pawła II i ul. Narodowych Sił Zbrojnych. - Zastanawiamy się nad takimi rozwiązaniami, w przypadku obu lokalizacji - twierdzi Janusz Ostrowski.

Kolejna propozycja dotyczy dworca PKS. Klub chciałby stworzyć miejsce, z którego korzystałyby autobusy komunikacji miejskiej, taksówki i busy prywatnych linii. Dziś wszyscy ci przewoźnicy cisną się w pobliżu dworca PKS, a miejsca jest tam mało.

- Być może należałoby zbudować perony w miejscu budek z kebabami. Na pewno należałoby na nowo zaprojektować ten teren - podkreśla Michał Aleksiejuk.

Miasto w tym miejscu chce stworzyć Centralny Węzeł Komunikacyjny. Niedługo ma być gotowa koncepcja. Władze planują też przedłużenie ul. Marczukowskiej w stronę Kolejowej.

- Może dzięki temu gdzie indziej byłby zlokalizowany przystanek przed dworcem PKP. Z 15 lat temu autobusy linii 10 zatrzymywały się też w miejscu dzisiejszego postoju taksówek, bliżej drzwi dworca. Teraz takiej możliwości nie ma, a dodatkowa zatoczka by się tu przydała - mówi Aleksiejuk.

Janusz Ostrowski nie wyklucza, że po przedłużeniu Marczukowskiej przystanek przeniósłby się bliżej poczty.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 30.09.2014 o 18:07, Mariusz napisał:

Te durnie z urzędów jeżdżą za nasze pieniądze po świecie, ale mają za małe mózgi, albo tylko w głowach im zakupy zamiast podpatrzenia jak jest w cywilizowanym świecie.Parkingi na obrzeżach miast mają sens tylko wtedy, gdy można z tego parkingu do centrum dojechać komunikacją zbiorową w kilka-kilkanaście minut.W Białymstoku samochody na takich parkingach może zostawialiby starsi i mniej sprawni kierowcy.To się nie opłaci... i nie ma sensu...Dlaczego nikt nie robi konsultacji wśród społeczeństwa o potrzebach, a wszystko jest wg. zasady "ja wam k...a pokażę. co mogę"?

 


Te durnie z urzędów jeżdżą za nasze pieniądze po świecie, ale mają za małe mózgi, albo tylko w głowach im zakupy zamiast podpatrzenia jak jest w cywilizowanym świecie.

Parkingi na obrzeżach miast mają sens tylko wtedy, gdy można z tego parkingu do centrum dojechać komunikacją zbiorową w kilka-kilkanaście minut.

W Białymstoku samochody na takich parkingach może zostawialiby starsi i mniej sprawni kierowcy.

To się nie opłaci... i nie ma sensu...

Dlaczego nikt nie robi konsultacji wśród społeczeństwa o potrzebach, a wszystko jest wg. zasady "ja wam k...a pokażę. co mogę"?

A ile jedzie się np. 3 z Wiaduktu? Właśnie około 15 minut :)

G
Gość
W dniu 30.09.2014 o 19:38, gość napisał:

Tu nie chodzi o urzędników, a o niejakiego Michała Aleksiejuka, który to podsuwa takie durne pomysłu urzędnikom.

Tak, tak, najlepiej to tylko krytykować. Pamiętaj, że to dzięki KMKM jeżdżą autobusy z klimatyzacją, uruchomiono nowe linie nocne, zmieniono trasę linii 28 (do Żyznej), 101, 105 (do Rz. Białej), 106 (przez ul. Rolną), zastosowano linie bezpieczeństwa na Piłsudskiego itp. :) Przyszedłbyś na nasze zebranie i powiedział nam wprost, bo przez internet to sobie możesz... :)

A
Agi
W dniu 30.09.2014 o 09:15, Gość napisał:

Ale właśnie o to chodzi, żeby NIE parkować w centrum. Chodniki w centrum powinny być dla ludzi, rodzin z dziećmi, a nie dla parkujących samochodów

W takim razie pracując w centrum i mając dwójkę małych dzieci, których muszę odwieść do przedszkola (dostały się akurat nie w centrum) bedę szarpała sie po autobusach z przesiadkami ....dziękuje za takie rady i wnioski. Sądzę, że widzi się tylko czubek własnego nosa....Pozdrawiam miłośników NIE parkowania. Życzę więcej realnego podejścia.

g
gość

Te durnie z urzędów jeżdżą za nasze pieniądze po świecie, ale mają za małe mózgi, albo tylko w głowach im zakupy zamiast podpatrzenia jak jest w cywilizowanym świecie.

Parkingi na obrzeżach miast mają sens tylko wtedy, gdy można z tego parkingu do centrum dojechać komunikacją zbiorową w kilka-kilkanaście minut.

W Białymstoku samochody na takich parkingach może zostawialiby starsi i mniej sprawni kierowcy.

To się nie opłaci... i nie ma sensu...

Dlaczego nikt nie robi konsultacji wśród społeczeństwa o potrzebach, a wszystko jest wg. zasady "ja wam k...a pokażę. co mogę"?

Tu nie chodzi o urzędników, a o niejakiego Michała Aleksiejuka, który to podsuwa takie durne pomysłu urzędnikom.

b
buba
W dniu 30.09.2014 o 11:19, jarosław kaczyński napisał:

Zwycięstwa z Wyszyńskiego połączcie a nie tam jakieś niestworzone rzeczy.

oj nie nie! żadnej estakady przy moim osiedlu! :P
b
bee
W dniu 30.09.2014 o 07:16, marek napisał:

kebabów nie oddamy!

:))))
M
Mariusz

Te durnie z urzędów jeżdżą za nasze pieniądze po świecie, ale mają za małe mózgi, albo tylko w głowach im zakupy zamiast podpatrzenia jak jest w cywilizowanym świecie.

Parkingi na obrzeżach miast mają sens tylko wtedy, gdy można z tego parkingu do centrum dojechać komunikacją zbiorową w kilka-kilkanaście minut.

W Białymstoku samochody na takich parkingach może zostawialiby starsi i mniej sprawni kierowcy.

To się nie opłaci... i nie ma sensu...

Dlaczego nikt nie robi konsultacji wśród społeczeństwa o potrzebach, a wszystko jest wg. zasady "ja wam k...a pokażę. co mogę"?

G
Grzegorz111
W dniu 30.09.2014 o 15:38, Gość napisał:

No proszę, sporo wpisów, że w mieście korków nie ma.Zatem nie ma żadnej potrzeby likwidowania buspasów, czy wpuszczania taxi na nie.

dokładnie jest tak jak napisałeć , ale Truskopies zauważył że spada mu poparcie i raczej nie wygra wyborów więc postanowił wpuscić Sałaty na BUSPAS,u myśląc że w teń sposób obroni swój stołek.

G
Gość

No proszę, sporo wpisów, że w mieście korków nie ma.

Zatem nie ma żadnej potrzeby likwidowania buspasów, czy wpuszczania taxi na nie.

r
reni

NIEEEEE.... chcą zmieść z powierzchni Ziemi najlepsze budki z kebabami ;/ Dajcie żyć!

G
Gość
W dniu 30.09.2014 o 07:08, Gość napisał:

Proponuje ustanowic CC (congestion charge) za wjazd do centrum   :)Wszystkie auta zarejestrowane na wiosce placa 10zl,gminie bialystok 5zl,mieszkancy 50grJak chcecie byc metropolia to wykopcie jeszcze metro lub zrobcie tramwaje…..A co z pomiarem spalin aut diesla?!!!!!

trucie spalinami , niszczenie hałasem i drganiami - to sa bardzo ważne problemy związane z transportem w Białymstoku . Kiedy Władza wyprowadzi tiry  i wszelki ruch tranzytowy poza mieszkaniowe dzielnice ??? To jest zasadnicza sprawa rozwiazujaca korki , płynny ruch , zdrowie mieszkańców .

s
stary

proponuję furmanki konne,

to byłaby ekologia i atrakcja turystyczna

i
iXu
W dniu 30.09.2014 o 09:17, Gość napisał:

Przecież na Branickiego buspas NIC nie zabrał prywatnym samochodom! Mieliście dwa pasy i macie.

 

ul. branickiego od ronda przy białej do skrzyżowania z elektryczną nie jest zabrany?

b
budzikowcy

Marczukowską przedłużyć do Kopernika :)

P
Piotrdivine

Metro od razu zrobić :)

Dodaj ogłoszenie