Zmiana czasu 2020. Kiedy przestawiamy zegarki na czas letni z zimowego? [19.02.2020]

asz
Kiedy zmiana czasu na letni? W 2020 roku czas zimowy pożegnamy jak zwykle w marcu. Kiedy dokładnie? Czy ta zmiana czasu będzie ostatni raz? unsplash.com
Zmiana czasu na letni coraz bliżej. Powoli coraz wcześniej robi się jasno, a coraz później się ściemnia, dlatego wiele osób zastanawia się już, kiedy zmiana czasu. Musimy jeszcze na nią trochę poczekać. Sprawdź, kiedy przestawiamy zegarki z czasu zimowego na letni.

Obowiązujące w Polsce czas letni i czas zimowy potrafią skomplikować nam życie, gdy przychodzi pora na to, by przestawić zegarki. Ostatni raz zmiana czasu była w październiku 2019 r., a kolejna jest już na horyzoncie. Tym razem będzie to zmiana czasu na letni. Kiedy nastąpi?

Zmiana czasu na letni. Kiedy będzie?

Zmiana czasu na letni wydłuży nasz dzień – dzięki niej będzie bowiem dłużej jasno, a słońce będzie zachodzić później. Na to jednak musimy jeszcze trochę poczekać. Kiedy zmieniamy czas? Jak zwykle będzie to pod koniec marca, a dokładnie – w ostatnią niedzielę tego miesiąca.

Zmiana czasu na letni w 2020 roku odbędzie się w nocy z 28 na 29 marca.

W którą stronę przestawiamy zegarki na czas letni? Marcowa zmiana czasu to ta mniej przez nas lubiana – zmieniamy godzinę z 2:00 na 3:00, co oznacza, że pośpimy o godzinę krócej.

Kiedy ostatnia zmiana czasu?

Prawdopodobnie niedługo raz na dobre pożegnamy się ze zmianą czasu – ostatni raz zegarki będziemy przestawiali w marcu 2021 roku. Temat zrezygnowania ze zmiany czasu nie jest nowy – już w 2018 roku przeprowadzono ankietę, w której 84 proc. obywateli Unii Europejskiej poparło zniesienie zmiany czasu. W związku z tym Parlament Europejski podjął działania, w efekcie których do końca 2021 roku kraje członkowskie mają zdecydować, który czas wybierają: letni czy zimowy. Ostatnia zmiana czasu na letni w Polsce będzie najpewniej za rok – od 2021 roku nasz kraj pozostanie na stałe przy czasie letnim.

Zmiana czasu z zimowego na letni i na odwrót miała sens wcześniej. Wraz z postępującą elektryfikacją staje się jednak coraz bardziej archaiczna i niepotrzebna.

To powinno Cię zainteresować

FLESZ: Wybory Prezydenckie 2020 już w maju - to musisz wiedzieć.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Ś
Śmieszek
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

21 lutego, 16:12, MDZ:

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

21 lutego, 18:53, Śmieszek:

MDZ Mówi prawdę i tylko prawdę!

21 lutego, 21:32, CEST to nasz czas!:

i tzw. g***o prawdę!

21 lutego, 22:44, Śmieszek:

G***o, to ma pan w swojej głowie zamiast mózgu XD.

21 lutego, 23:33, MDZ:

XD

XD

M
MDZ
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

21 lutego, 16:12, MDZ:

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

21 lutego, 18:53, Śmieszek:

MDZ Mówi prawdę i tylko prawdę!

21 lutego, 21:32, CEST to nasz czas!:

i tzw. g***o prawdę!

21 lutego, 22:44, Śmieszek:

G***o, to ma pan w swojej głowie zamiast mózgu XD.

XD

Ś
Śmieszek
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

21 lutego, 16:12, MDZ:

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

21 lutego, 18:53, Śmieszek:

MDZ Mówi prawdę i tylko prawdę!

21 lutego, 21:32, CEST to nasz czas!:

i tzw. g***o prawdę!

G***o, to ma pan w swojej głowie zamiast mózgu XD.

G
Gość
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

21 lutego, 16:12, MDZ:

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

21 lutego, 18:53, Śmieszek:

MDZ Mówi prawdę i tylko prawdę!

21 lutego, 22:32, CEST to nasz czas!:

i tzw. g***o prawdę!

Do tłuka MDZ! Czy coś było pisane o czasie wschodnioeuropejskim w komentarzu, na który odpowiedziałeś?

C
CEST to nasz czas!
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

21 lutego, 16:12, MDZ:

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

21 lutego, 18:53, Śmieszek:

MDZ Mówi prawdę i tylko prawdę!

i tzw. g***o prawdę!

m
miłej lektury!
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:40, tłuk MDZ:

Czyli popierasz niemiecki czas okupacyjny (tzw. zimowy). Zgadza się?

21 lutego, 19:15, MDZ:

"niemiecki czas okupacyjny (tzw. zimowy)"?

Ale śmieszny dowcip z tym "niemieckim okupacyjnym" XD

To sobie, tłuczku, wejdź na stronę "czas środkowoeuropejski" i poczytaj sobie o kolejowym, niemieckim, okupacyjnym rodowodzie czasu, który teraz nazywamy zimowym...

M
MDZ
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:40, tłuk MDZ:

Czyli popierasz niemiecki czas okupacyjny (tzw. zimowy). Zgadza się?

"niemiecki czas okupacyjny (tzw. zimowy)"?

Ale śmieszny dowcip z tym "niemieckim okupacyjnym" XD

Ś
Śmieszek
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

21 lutego, 16:12, MDZ:

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

MDZ Mówi prawdę i tylko prawdę!

M
MDZ
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

21 lutego, 5:57, UTC 2 to nasz czas:

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

Spojrzałem na mapę:www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TOAu3x51g4JI6DEE9RP3KqI1T0MONAlR.jpg i właśnie ta mapa świetnie udowadnia że znajdujemy się w strefie czasu środkowoeuropejskiego a nie wschodnioeuropejskiego, i że to czas środkowoeuropejski jest zgodny z położeniem geograficznej Polski w której się znajdujemy.

U
UTC 2 to nasz czas
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 11:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

wystarczy spojrzeć na mapę, tłuczki...

Ś
Śmieszek
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 10:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

20 lutego, 11:54, MDZ:

XD

XD

M
MDZ
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

20 lutego, 10:50, Śmieszek:

Chyba w telefonicznej. XD

XD

Ś
Śmieszek
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

20 lutego, 0:30, MDZ:

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

Chyba w telefonicznej. XD

M
MDZ
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

19 lutego, 20:37, tak dła ścisłości:

Czas zimowy jest właściwy geograficznie tylko dla kilku procent terytorium Polski przy granicy z Niemcami - tereny na zachód od linii Bornholm- Stargard Szczeciński- Zgorzelec. Reszta znajduje się w strefie czasu letniego- stąd taka propozycja PSL.

A w jakiej książce ześ takie głupoty pan to wyczytał?

t
tłuk MDZ
15 lutego, 14:05, Gość:

Czas zimowy jest prawidlowy i właściwy geograficznie dla naszej części Europy i powinien zostać na stałe

18 lutego, 7:29, MDZ:

Popieram!

18 lutego, 22:45, Śmieszek:

Ja również popieram!

Czyli popierasz niemiecki czas okupacyjny (tzw. zimowy). Zgadza się?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3