Węzeł intermodalny w kilku odsłonach
To był trzeci - w ciągu czterech miesięcy - przetarg na dopełnienie tzw. węzła intermodalnego. W jego ramach:
- przebudowano ulicę Kolejową, Łomżyńską, Bohaterów Monte Cassino,
- powstało centrum przesiadkowe
- tunel pieszo-rowerowy pod torami stacji PKP Białystok
- zakupiono 20 autobusów elektrycznych
Zielony parking przy dworcu
Do kompletu brakuje zagospodarowania terenu przy wejściach do tunelu od strony ul. Bohaterów Monte Cassino. W ramach zamówienia należy opracować dokumentację projektową terenu o powierzchni 6200 metrów kwadratowych. W tym:
- zagospodarowanie terenu m. in. „zielony parking”, który powinien być spójny z otoczeniem pod kątem istniejącej zieleni, ciągów komunikacyjnych oraz nieść korzyści związane z zacienieniem i zagospodarowaniem wody opadowej (błękitno-zielona infrastruktura); nawierzchnia parkingu z materiałów wodoprzepuszczalnych, rozważyć system antykompresyjny, zapobiegający zagęszczaniu podłoża umożliwiający swobodny przepływ wody, zgodnie z obowiązującymi przepisami unikając wycinki drzew i krzewów,
- należy przewidzieć obszary biologicznie czynne w formie wydzieleń, wysepek, wyniesień itp. między miejscami parkingowymi, pod nasadzenia zieleni wysokiej i niskiej
- należy przewidzieć automatyczny system nawadniania,
- należy przewidzieć małą architekturę w nawiązaniu do istniejącej na terenie centrum przesiadkowego, zachowując spójność kolorystyczną, np. wiata na rowery, ławki, kosze
- na śmieci, latarnie oświetleniowe oraz stojaki rowerowe,
- należy zaprojektować oświetlenie dekoracyjne,
- należy uwzględnić oznakowanie miejsc parkingowych z oznaczeniem jak w strefie płatnego parkowania z ustawieniem parkomatów.
- zapewnić dostępność terenu placu w pełnym jego wymiarze osobom z ograniczeniami ruchu.
Do trzech razy sztuka
Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił do przetargu. Za drugim akces wyraziła jedna firma, ale za kwotę niemal cztery razy większą niż oferowało miasto. Przetarg anulowano, a miasto ogłosiło go ponownie. Okazało się, że w porównaniu z poprzednim przetargiem kwota, która na zrealizowanie zadania zamierza przedstawić zamawiający.
To 300 tys. - poinformowała Beata Gieleżyńska, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Swoje oferty złożyły dwie firmy z gminy Choroszcz i Warszawy. Przy czym oferta pierwszej mieści się w oczekiwaniach miasta. Jeśli ta najtańsza okaże się zarazem tą najkorzystniejszą, to miasto podpisze umowę z wykonawcą. Zobowiąże się on do wykonania przedmiotu zamówienia do dnia 30 listopada 2026 r.. Wtedy mają się też zakończyć roboty budowlane.
Zmiany w prawie o sprzedaży alkoholu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?