Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zgodnie z umową miał zapłacić DHL za przesyłkę 146 złotych. Cena wzrosła jednak do 600

Fot. Anatol Chomicz
Pan Jan pierwszy raz spotkał się z sytuacją, kiedy przesyłka podrożała "po drodze”. Po naszej interwencji firma kurierska przyznała się do błędu i odstąpiła od wyższej ceny.
Pan Jan pierwszy raz spotkał się z sytuacją, kiedy przesyłka podrożała "po drodze”. Po naszej interwencji firma kurierska przyznała się do błędu i odstąpiła od wyższej ceny. Fot. Anatol Chomicz
Pan Jan wysłał łóżko kurierem. - Umówiliśmy się na 146 złotych - opowiadał. Kiedy paczka dotarła do adresata, cena wzrosła do 600 złotych. Po naszej interwencji zapłacił jednak umówioną kwotę.

Co trzeba wiedzieć?

Co trzeba wiedzieć?

Żeby bez problemu wysłać przesyłkę firmą kurierską, warto znać odpowiedzi na pytania, które może zadać konsultant:
- Wymiary przesyłki (długość, szerokość, wysokość)
- Waga paczki
- Miejsce przeznaczenia: adres odbiorcy wraz z kodem pocztowym miejscowości, do której przesyłka zostanie nadana
- Opcje dodatkowe: Czy chcesz przesyłkę ubezpieczyć? Albo otrzymać potwierdzenie doręczenia?
- Zapytaj o termin doręczenia (liczy się w dniach roboczych, czyli od poniedziałku do piątku)
- Warto powiedzieć, co chcesz przesłać. Konsultant doradzi ci także, jak zapakować towar, który wysyłasz.

Uwaga: firmy kurierskie zazwyczaj podają ceny orientacyjne!

Jestem bardzo wdzięczny "Porannemu" - mówił ucieszony pan Jan, kiedy okazało się, że za przesyłkę do Nowego Targu nie będzie musiał płacić 600 zł, tylko 146 - tak, jak się umawiał.

Przypomnijmy. Pan Jan sprzedał łóżko. Kupiec mieszka aż w Nowym Targu, więc trzeba było znaleźć tani i dobry transport. - Zadzwoniłem do DHL, żeby sprawdzić, ile to będzie kosztować - opowiadał nam mężczyzna. - Podałem rozmiary łóżka i usłyszałem: 146 złotych. Pasowało i mnie, i osobie, która miała opłacić przesyłkę.

Kiedy jednak łóżko dojechało do Nowego Targu, okazało się, że za przesyłkę trzeba zapłacić nie 146, ale 600 zł! - Mój klient zadzwonił i zapytał, jak rozwiążemy ten problem, bo on za taką cenę przesyłki na pewno nie odbierze - mówił pan Jan.
Kiedy zadzwoniliśmy do firmy DHL, usłyszeliśmy, że sprawa została przekazana do działu kontroli realizacji zleceń oraz kierownika terminalu Białystok. - Chcielibyśmy przeprosić naszego klienta - powiedziała nam Anna Mazurek, rzecznik DHL. - Na pewno dołożymy wszelkich starań, aby wspólnie z naszym klientem wyjaśnić tę sprawę.

Już wczoraj przesyłka została odebrana w Nowym Targu w cenie, na jaką umawiał się telefonicznie pan Jan. Do niego samego zaś zadzwonił szef firmy kurierskiej z przeprosinami. Jak się okazało, przy odbiorze przesyłki popełniono szereg uchybień.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny