Unijny projekt edukacyjny w Zespole Szkół Społecznych nabiera rozpędu. Jego głównym zamierzeniem jest wsparcie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - tych szczególnie zdolnych i tych z różnego rodzaju problemami zdrowotnymi.
- W styczniu ogłosiliśmy przetarg na zakup 21 tabletów i 13 laptopów, a także rozbudowę i modernizację serwera szkolnego. W tym miesiącu planujemy też zakup urządzeń, potrzebnych do prowadzenia nauczania metodą eksperymentu i wyposażenia pracowni - matematycznej, biologicznej, chemicznej, geograficznej oraz językowej, a także programów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Dyslektyk2 i Eisystem Eduterapeutica – wymienia Agata Baczewska, koordynatorka projektu.
Przedsięwzięcie skierowane jest do wszystkich uczniów liceum, klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz do 23 nauczycieli, prowadzących zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
W ramach projektu ruszyły już zajęcia, których celem jest rozbudzenie zainteresowań przyrodniczo-matematycznych poprzez prowadzenie eksperymentów, a także umiejętności posługiwania się językiem obcym. Z powodu pandemii zajęcia obecnie odbywają się online, a prowadzący je nauczyciele robią co mogą, by były jak najbardziej interesujące.
Według uczniów ta forma sprawdza się w przedmaturalnej edukacji.
Nauczyciele języka angielskiego mają mniejszy problem ze względu na bardzo dużą dostępność materiałów do nauki online, w tym gier.
- Najczęściej korzystamy z aplikacji Quizizz i Kahoot, które uczniowie bardzo lubią, gdyż przez zabawę i rywalizację mogą poszerzać swoją wiedzę w trochę inny sposób niż robią to zazwyczaj. Oglądamy też kilkuminutowe filmy lub słuchamy audycji w wersji oryginalnej – mówi anglistka Agata Ratkiewicz.
Z kolei podczas zajęć z matematyki bardzo dobrze sprawdza się wirtualna tablica Jamboard, umożliwiająca pracę zespołową w czasie rzeczywistym. Za jej pośrednictwem uczniowie wspólnie rozwiązują zadania lub prezentują swoje pomysły.
- Dzięki przesyłaniu mailem zadań, zdjęć rozwiązań i tablicy Jamboard zajęcia prowadzę niemal tak, jak w szkole, choć każdy jest w innym miejscu – mówi Katarzyna Owsiejczuk, nauczycielka matematyki.
Na fizyce dominują różnego rodzaju programy symulacyjne i modele doświadczeń; podczas zajęć informatycznych sprawdza się platforma Google Classroom, której oprogramowanie jest scalone z kontami uczniów i nauczycieli, co pozwala na podgląd ich pracy w czasie rzeczywistym oraz na wspólne tworzenie nawet bardzo rozbudowanych i złożonych skryptów.
Projekt „Rozwijamy skrzydła na Fabrycznej” obejmuje też warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, a także interdyscyplinarne warsztaty edukacyjno-laboratoryjne dla uczniów w zewnętrznych instytucjach, które będą realizowane, gdy tylko będzie to możliwe. W styczniu najzdolniejsi uczniowie za szczególne osiągnięcia otrzymają stypendia, które mają pomóc im w realizacji pasji i indywidualnym rozwijaniu umiejętności.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?