Zaproszenie do Podlaskiej Marki 2019

Materiał informacyjny
Podlaska Marka to jedna z najlepiej rozpoznawalnych inicjatyw promujących województwo podlaskie. O tym, jak będzie wyglądać tegoroczna edycja tego prestiżowego konkursu rozmawiamy z Arturem Kosickim, Marszałkiem Województwa Podlaskiego.

Konkurs jest organizowany już od 16 lat. Czym będzie się wyróżniać jego tegoroczna edycja?

To prawda, Podlaska Marka jest organizowana już od kilkunastu lat. Główne jej założenia są w zasadzie niezmienne. Jest to konkurs o otwartej formule, dzięki której mieszkańcy naszego regionu mogą zaproponować swoich kandydatów w różnych kategoriach.

W tym roku postanowiliśmy jednak rozszerzyć zakres tematyczny Podlaskiej Marki i uwzględnić w niej trendy i zmiany zachodzące w gospodarce. Dlatego wprowadziliśmy dwie nowe kategorie – „Biznes” i „Projekt 4.0”. Te kategorie to także ukłon w stronę środowisk biznesowych, które postulowały, m.in. podczas posiedzeń Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości działającej przy Marszałku Województwa Podlaskiego, o to, by także ich działalność została doceniona.

Rozdzieliliśmy również kategorię "Produkt" na "Produkt spożywczy" i "Produkt użytkowy", ponieważ taki podział pozwoli bardziej sprawiedliwie nagrodzić producentów z różnych branż.

Czy mógłby Pan przybliżyć te nowe kategorie?

O zwycięstwo w kategorii "Biznes" ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, które oprócz osiągnięć w swojej branży, w podejmowanych działaniach i inicjatywach gospodarczych kierują się ideą społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym samym chcemy nagrodzić firmy, które prężnie rozwijają się na podlaskim rynku.

Z kolei kategoria "Projekt 4.0" jest pomysłem innowacyjnym, skierowanym do tych firm, które efektywnie realizują założenia Przemysłu 4.0. Choć jest to dziedzina bardzo nowatorska, mam nadzieję, że będzie nam towarzyszyć przez kolejne edycje.

Na jakie nagrody mogą liczyć laureaci? Czy konkurs będzie miał realny wpływ na promocję województwa i zwycięzców konkursu?

Kapituła konkursu wybierze zwycięzców łącznie w dziewięciu kategoriach. Każdy z nich otrzyma nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł, reklamę w mediach, będzie też promowany podczas wydarzeń realizowanych przez samorząd województwa. W moim przekonaniu największą wartością będzie właśnie promocja, która pozwoli laureatom Podlaskiej Marki zyskać rozgłos zarówno w regionie, jak i w całym kraju.

W ramach konkursu przyznajemy także tytuły towarzyszące nagrodzie − Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego, czyli wyróżnienie, które mogą zdobyć przedstawiciele różnych sfer życia społecznego, np. nauki, sportu czy kultury. W poprzednim roku taki tytuł otrzymał profesor Henryk Śleszyński, twórca Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu. Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki została prężnie rozwijająca się w województwie branża IT.

Czy mieszkańcy regionu mają jakikolwiek wpływ na wybór zwycięzców konkursu?

Oczywiście, jak już wspomniałem, każdy może zgłosić swojego kandydata do konkursu. Jest więc szansa, że zgłoszony przez nas faworyt zostanie nominowany do głównej nagrody. Jedną z kategorii jest także "Podlaska Marka Konsumentów", w której o zwycięstwie decydują wyłącznie głosy internautów. W trakcie poprzednich edycji Podlaskiej Marki swój głos oddało 170 tys. konsumentów, co pokazuje, że zainteresowanie tym plebiscytem jest bardzo duże. Laureat, który otrzyma największą liczbę głosów zyskuje prawo do używania logo nagrody wraz z hasłem „Podlaska Marka Konsumentów”.

Głosownie odbywa się przez Internet, gdyż obecnie jest to najpopularniejszy środek przekazu. Zagłosować może każdy – nawet osoba przebywająca poza granicami naszego kraju.

Czy w tym roku Podlaska Marka pobije rekord zgłoszeń z poprzedniej edycji?

Mam nadzieję, że tak. W 2019 roku otrzymaliśmy rekordowe ponad 300 zgłoszeń kandydatów do konkursu. W tym roku liczymy na jeszcze lepszy wynik. Dlatego gorąco zachęcam Państwa do zgłaszania swoich propozycji. Można to zrobić jeszcze do 22 stycznia za pośrednictwem strony podlaskamarka.pl.

Dziękuję za rozmowę.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3