Takie stwierdzenia można wyczytać z raportu „ODIDO – Rodzinne zakupy za rogiem”, mężczyźni i kobiety różnie postrzegają swoje role w codziennych zakupach spożywczych. W ankiecie zapytano:
Kto w Pana/Pani domu ma największy wpływ na decyzje związane z codziennymi zakupami spożywczymi?
Mężczyźni aż w 20% uznali, że największy wpływ na decyzje zakupowe mają rodzice. Kobiety są bardziej samodzielne, jedynie w 13% pozostawiają tę decyzję mamie bądź tacie. Jednak zarówno mężczyźni jak i kobiety twierdzą, że ich dzieci zupełnie nie mają wpływu na to, co znajdzie się w sklepowym koszyku.
Zobacz także. Nowy sklep Chorten w Białymstoku
Podobne różnice zdań Polek i Polaków ujawniły się w odpowiedzi na pytanie, kto jest odpowiedzialny za robienie codziennych zakupów spożywczych. Panowie jedynie
w 49% wskazali na żony, podczas gdy zdaniem ogromnej większości Pań (82%),
to właśnie one wypełniają ten domowy obowiązek.
U Ani Głogowskiej jest inaczej
A jak jest w jest w domach znanych Polek?
- Nie ma u nas sztywnego podziału ról, wszyscy w rodzinie dbamy o to, żeby lodówka była zawsze pełna. Zakupy robimy często – trzy razy w tygodniu, a codziennie rano kupujemy świeże pieczywo na śniadanie – mówi Anna Głogowska, znana tancerka, zwyciężczyni ostatniej edycji Tańca z Gwiazdami.
- Na zakupy chodzę do naszego małego, osiedlowego sklepu, gdyż tam mogę znaleźć świeże produkty. Doceniam też to, że w sklepie za rogiem nie muszę przemierzać kilometrów w poszukiwaniu wybranego produktu. Zrobienie w zakupów zajmuje mi pół godziny, podczas gdy w supermarkecie muszę spędzić ponad dwie.
Ponadto jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, że w super-, czy hipermarkecie kupiłam wyłącznie to, co umieściłam wcześniej na liście. Zawsze kupuję więcej niż potrzebuję, nie znoszę tego, bo w ten sposób marnuję żywność. W moim sklepie kupuje zawsze tyle, ile faktycznie jest mi potrzebne – dodaje Ania Głogowska.
Zobacz także. Podlaski eksport. Tak źle nie jest nigdzie
Zakupy to przyjemność
Z kolei Ania Gzyra, gwiazda serialu „M jak miłość” traktuje robienia zakupów spożywczych jako obowiązku domowego, jednak faktycznie to ona najczęściej dokonuje zakupów.
- Na zakupy chodzę sama, mam, blisko, bo mój sklep ODIDO znajduje się w moim bloku! Mniej więcej co 3,4 dni, ale mam ten komfort, że gdy czegoś mi w domu zabraknie wystarczy, że zrobię kilka kroków. Mam też świadomość, że dzięki zakupom w moim, osiedlowym sklepiku wspieram lokalny handel, a zatem ludzi, którzy obok mnie mieszkają – tłumaczy Ania Gzyra, serialowa Sylwia Okońska.
Wywiady udzielone przez gwiazdy są częścią kampanii „Znane Polki na zakupach”, zainicjowanej przez sieć ODIDO zrzeszającą niezależnych właścicieli sklepów spożywczych
w całej Polsce. Kampania „Znane Polki na zakupach” ma za zadanie wzmacniać przekaz akcji społecznej "Tu mieszkam, tu kupuję" i pomagać w rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?