Wywodząca się z Białegostoku sieć handlowa Chorten liderem pod względem dynamiki rozwoju w Polsce

Maryla Pawlak-Żalikowska
Na początku października w podbiałostockich Krupnikach otwarty został kolejny w woj. podlaskim sklep należący do sieci Chorten. W ten sposób pod tym logo połączyły się już 1423 sklepy w dziewięciu województwach (w tym ponad 350 na terenie Podlaskiego). Dr Andrzej Kondej, specjalista z dziedziny marketingu ocenia jednoznacznie: - Coroczny znaczący wzrost liczby sklepów wynika z atrakcyjnej formuły przynależności do grupy.

- W przeciwieństwie do zdecydowanej większości sieci, które są prowadzone przez duże hurtownie lub międzynarodowych operatorów, Chorten zarządzany jest przez samych właścicieli sklepów, z transparentną formą komunikacji ze zrzeszonymi partnerami – precyzuje ekspert. - Mają oni możliwość bieżącego wglądu w finanse centrali, a wszystkie nadwyżki finansowe przekazywane są zrzeszonym kupcom w postaci wypracowanych rabatów. W ramach układu partnerskiego właściciele sklepów uzyskują dostęp do źródeł zaopatrzenia w atrakcyjnych cenach, co pozwala im skutecznie konkurować z placówkami wielkopowierzchniowymi.

- Jednocześnie, na poziomie poszczególnych sklepów pozostaje znaczący zakres samodzielności przy podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru źródeł zaopatrzenia, ustalania cen czy określania asortymentu – dodaje Andrzej Kondej.

Ekspert zwraca uwagę, że dzięki tej atrakcyjnej formule działania do sieci Chorten przystępują zarówno pojedyncze sklepy, jak również mniejsze sieci lokalne działające w innych regionach Polski. W efekcie, dynamika rozwoju grupy znacznie przewyższa większość konkurencyjnych sieci handlowych, w tym takich jak abc, Groszek, Lewiatan, Odido czy Delikatesy Centrum.

- Dla porównania, dynamika rozwoju ilościowego Chortenu wyniosła 20 proc. w 2017, podczas gdy inne wymienione sieci prezentowały wzrost na poziomie 3-4 proc. Rozwój grupy handlowej rodem z Podlaskiego jest nawet szybszy niż sieci sklepów convenience Żabka, która zanotowała przyrost liczby sklepów na poziomie 13 proc.

Dr Kondej podkreśla , że w przeciwieństwie do zdecydowanej większości marek zarządzanych przez międzynarodowych operatorów, Chorten jest siecią w 100 procentach polską.

- W warunkach silnej koncentracji rynku i przejmowania kolejnych polskich sieci przez zagranicznych właścicieli, grupa handlowa z woj. podlaskiego staje się jednym z największych podmiotów krajowych na mapie handlu spożywczego w Polsce – dodaje i zachęca: -

Warto to uwzględniać przy dokonywaniu zakupów, gdyż w interesie wszystkich konsumentów jest zachowanie urozmaiconego krajobrazu handlowego, z udziałem sklepów spożywczych położonych w pobliżu miejsca zamieszkania i prowadzonych przez lokalnych kupców.

Pod względem liczbowym Chorten jest na trzecim miejscu w Polsce po sieci sklepów Nasz Sklep i Livio (biorąc pod uwagę sieci polskie). Źródło: Kondej Marketing

Wywodząca się z Białegostoku sieć handlowa Chorten  liderem pod względem dynamiki rozwoju w Polsce

Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie