- W przeciwieństwie do zdecydowanej większości sieci, które są prowadzone przez duże hurtownie lub międzynarodowych operatorów, Chorten zarządzany jest przez samych właścicieli sklepów, z transparentną formą komunikacji ze zrzeszonymi partnerami – precyzuje ekspert. - Mają oni możliwość bieżącego wglądu w finanse centrali, a wszystkie nadwyżki finansowe przekazywane są zrzeszonym kupcom w postaci wypracowanych rabatów. W ramach układu partnerskiego właściciele sklepów uzyskują dostęp do źródeł zaopatrzenia w atrakcyjnych cenach, co pozwala im skutecznie konkurować z placówkami wielkopowierzchniowymi.
- Jednocześnie, na poziomie poszczególnych sklepów pozostaje znaczący zakres samodzielności przy podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru źródeł zaopatrzenia, ustalania cen czy określania asortymentu – dodaje Andrzej Kondej.
Ekspert zwraca uwagę, że dzięki tej atrakcyjnej formule działania do sieci Chorten przystępują zarówno pojedyncze sklepy, jak również mniejsze sieci lokalne działające w innych regionach Polski. W efekcie, dynamika rozwoju grupy znacznie przewyższa większość konkurencyjnych sieci handlowych, w tym takich jak abc, Groszek, Lewiatan, Odido czy Delikatesy Centrum.
- Dla porównania, dynamika rozwoju ilościowego Chortenu wyniosła 20 proc. w 2017, podczas gdy inne wymienione sieci prezentowały wzrost na poziomie 3-4 proc. Rozwój grupy handlowej rodem z Podlaskiego jest nawet szybszy niż sieci sklepów convenience Żabka, która zanotowała przyrost liczby sklepów na poziomie 13 proc.
Dr Kondej podkreśla , że w przeciwieństwie do zdecydowanej większości marek zarządzanych przez międzynarodowych operatorów, Chorten jest siecią w 100 procentach polską.
- W warunkach silnej koncentracji rynku i przejmowania kolejnych polskich sieci przez zagranicznych właścicieli, grupa handlowa z woj. podlaskiego staje się jednym z największych podmiotów krajowych na mapie handlu spożywczego w Polsce – dodaje i zachęca: -
Warto to uwzględniać przy dokonywaniu zakupów, gdyż w interesie wszystkich konsumentów jest zachowanie urozmaiconego krajobrazu handlowego, z udziałem sklepów spożywczych położonych w pobliżu miejsca zamieszkania i prowadzonych przez lokalnych kupców.
Pod względem liczbowym Chorten jest na trzecim miejscu w Polsce po sieci sklepów Nasz Sklep i Livio (biorąc pod uwagę sieci polskie). Źródło: Kondej Marketing
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?