Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wypadek cysterny: Potężne nożyce w akcji. Mogą pociąć 20 wagonów dziennie. (wideo, zdjęcia)

fot. Wojciech Oksztol
Potężne nożyce mogą pociąć 20 wagonów dziennie
Potężne nożyce mogą pociąć 20 wagonów dziennie fot. Wojciech Oksztol
Rozpoczęła się rozbiórka cystern i lokomotyw, które zostały zniszczone w czasie listopadowej katastrofy kolejowej w Białymstoku. Do zlikwidowania jest 19 cystern i 2 lokomotywy, które zalegają przy torowisku w miejscu wypadku.

[galeria_glowna]

Już od wczesnych godzin porannych, przy torowisku, na miejscu zdarzenia pracę rozpoczęła firma Olmet z Tarnowskich Gór. Cysterny zostały zrzucone, przez dźwig kolejowy, na pobocze torowiska. Jednak na torach, do dziś znajduje się jedna z lokomotyw.

- To właśnie z tą lokomotywą będziemy mieć najwięcej trudności, ponieważ dojazd do niej jest utrudniony. Jednak myślę, że z całym taborem uporamy się do piątku - mówi Przemysław Oleś, pełnomocnik Olmetu.

A pocięte szczątki pociągu zostaną przerobione na złom i wkrótce trafią do polskich hut.

Zleceniodawca rozbiórki taboru Orlen KolTrans, musiał wynająć doświadczonego w tego typu operacjach specjalistę. Temu zadaniu specjalnemu podoła pochodzącą z Tarnowskich Gór firma Olmet, która jest jedyną firmą w Polsce, która dysponuje sprzętem, potrzebnym do tak szybkiej rozbiórki wagonów. Mowa o nowoczesnych maszynach do przerobu złomu wyposażonych w specjalne nożyce do cięcia stali o sile nacisku 900 Mg. Nożyce Olmetu są wstanie pociąć na kawałki aż 20 wagonów dziennie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny