Wyniki wyborów prezydenckich 2015. Duda vs Komorowski. Exit poll 53:47 (wideo)

(dj), AIP
Wybory prezydenckie 2015 to było starcie Andrzej Duda vs Bronisław Komorowski. Wyniki wyborów prezydenckich 2015 exit poll faworyzują zwycięstwo Andrzeja Dudy.
Wybory prezydenckie 2015 to było starcie Andrzej Duda vs Bronisław Komorowski. Wyniki wyborów prezydenckich 2015 exit poll faworyzują zwycięstwo Andrzeja Dudy. Archiwum
Wyniki exit poll wskazują na zwycięstwo kandydata Prawa i Sprawiedliwości Andrzeja Dudy, który uzyskał 53 proc. Bronisław Komorowski ma 47 proc.,

Głosowanie w Podlaskiem przebiegało spokojnie, bez większych incydentów. Wiele wskazuje na to, że do urn poszło więcej osób niż dwa tygodnie temu.

- Jest znacznie lepsza frekwencja W pierwsze turze do godz. 12 mieliśmy ok. 100 osób, teraz mamy ponad 200 - mówił Włodzimierz Trochimczuk, wiceprzewodniczący komisji mieszczącej się w III LO w Białymstoku.

Wyniki wyborów prezydenckich 2015. Andrzej Duda i Bronisław Komorowski. Tak głosowało Podlaskie

Dobry wynik Andrzeja Dudy to przede wszystkim zasługa słabej kampanii Bronisława Komorowskiego. Była niemrawa, bez dobrego przesłania, mało wyrazista i wręcz usypiająca. Zabrakło przede wszystkim mobilizacji. W ten sposób udało się zbić pierwotne sondażowe zwycięstwo w I turze do drugiego miejsca.

Wyniki wyborów prezydenckich 2015

Otoczenie Andrzeja Dudy szykowało się na kolejne trzęsienie ziemi, którym na pewno było zwycięstwo kandydata PiS w I turze wyborów prezydenckich.

W dogrywce prawdopodobnie padł drugi, decydujący cios w bokserskim pojedynku, jak ostatnio mówiło się o rywalizacji Dudy z Bronisławem Komorowskim, i niedługo w Belwederze zamelduje się nowy lokator. A przynajmniej szepcze się tak za kulisami biura wyborczego Andrzeja Dudy.

Wszystko wskazuje na to, że Andrzej Duda będzie nowym prezydentem RP.

Wyniki wyborów prezydenckich. Andrzej Duda i Bronisław Komorowski w drugiej turze (wideo)

Wyniki wyborów prezydenckich 2015 - II tura - exit poll

Andrzej Duda - 53 proc.

Andrzej Duda z rodziną głosował w Krakowie.

Źródło: TVN24/x-news

Bronisław Komorowski - 47 proc.

Bronisław Komorowski głosował w Warszawie:

Wyniki wyborów prezydenckich 2015 II tury na podstawie sondażu Ipsos exit poll dla TVP1, TVP Info, TVN24 oraz Polsat News.

Dlaczego wygrywa Andrzej Duda

Doktor habilitowany Norbert Malinowski, socjolog i specjalista od marketingu politycznego, zapytany filary zwycięstwa Andrzeja Dudy, wymienił: - Ogromna potrzeba zmiany, młodość, czyli zmiana generacyjna i nowe media. Polacy nie są zadowoleni z obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej, a Andrzej Duda jako młodszy, bardziej energiczny kandydat, jest obietnicą takiej zmiany, wniesienia "świeżej krwi". Zły wynik Bronisława Komorowskiego świadczy nie tylko o tym, że stracił on poparcie, ale również o tym, że jest to czerwona kartka dla obozu władzy - ocenia socjolog.

- Andrzej Duda dobrze wpasował się w niezadowolenie, tutaj przykładem jest choćby opór wobec ustawy o wieku emerytalnym. Patrząc na nikłą mobilizację elektoratu PO, można odnieść wrażenie, że ci ludzie uważają, że wielokrotnie złamano im kręgosłup - wielu z nich głosowało na Pawła Kukiza dając wyraz niezadowoleniu - przekonuje Malinowski.

Na pytanie, skąd wziął się taki rezultat Andrzeja Dudy, Norbert Malinowski odpowidział: - Patrząc na wynik, to musi być nie tylko elektorat PiS-u i prawicy, ale również elektorat Kukiza i część środowisk socjalnych. Na Dudę głosowali też zapewne wyborcy apolityczni, którzy czuli potrzeby zmian. Wygrał kandydat, który narzucił narrację "Bronisław Komorowski jest strażnikiem żyrandola". Młodzi ludzie oceniają zapewnienia o kontynuacji, zgodzie i bezpieczeństwu jako nudne, sztab prezydenta źle zdiagnozował potrzeby społeczne, bo mówi o "złotym wieku", podczas gdy ogromna część wyborców zupełnie się z tym nie zgadza - uważa Malinowski. Na pytanie o to, jak dużą rolę odegrały w kampanii nowe media, odpowiada: - Jim Messina, doradca Obamy i Camerona pokazał, że nowe media są dobrym sposobem na to, by mobilizować całe grupy wyborców. Sztab Dudy okazał się być zręczniejszy i skuteczniejszy, również w produkcji memów czy filmików ośmieszających prezydenta, jak chociażby ten z suflerką - ocenił Malinowski.

Zapytany o to, co nas czeka w związku z wynikiem wyborów, Norbert Malinowski opowiedział -społeczeństwo jest podzielone, Duda musi wysłać sygnał pojednawczy, ale trudno się spodziewać uspokojenia rozbudzonych kampanią emocji. Nadchodzą bowiem jesienne wybory. Już od lipca będziemy mogli okazać kohabitację Andrzeja Dudy i PO, która będzie musiała wspiąć się na wyżyny mobilizacyjne. Czy jej się to uda? Wnioskując po minionej, nieskutecznej kampanii, faworytem będzie napędzony sukcesem Dudy PiS, i to mimo faktu, że Jarosław Kaczyński ma tak dużo negatywnego elektoratu - przekonuje Norbert Malinowski.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wyborca KUKIZA

dzisiaj rano wstaję,radio wiadomości...uuu,co to ludzie są zadowoleni,ja w internet...a tu uśmiechnięci Rodacy na ulicach Warszawy...inna rzeczywistość,aż chęć do życia powraca...i oto chodzi!!!

~Gość~
W dniu 25.05.2015 o 07:20, Gość napisał:

Z ciebie chyba księgowy, ale wyborczy :). Napisz nam buchalterze jak te wymienione obietnice dudusia mają być spełnione? Żaden z ekonomistów opozycyjnych, typu przyszły premier z Podlasia, nie chce się mocniej wychylić i jedynie odsyła do programu, który aż trzeszczy od sprzeczności. Niech dudusiowi kadencja lekką będzie i niech będzie lepszym prezydentem od poprzedniego, ale te jego obietnice będą jak smród się ciągnąć za nim do wyboru "prawdziwego" prezydenta w następnych wyborach, jak twierdzi Kukiz.  

Do tego żeby nie Kukizowcy w większości to Dudzisław dzisiaj razem ze Świrosławem krzyczeliby o sfałszowanych wyborach. 

T
Tadzik z UK

Z jakiego powodu, jeśli można zapytać zagłosowałeś na prezydenta elekta p. Andrzeja Dudę? 

Dudo mówił do ludzi,Bredzisław do Pisu...a złoty okres już był za króla sasa....

c
ciekawski
W dniu 25.05.2015 o 07:20, Gość napisał:

Z ciebie chyba księgowy, ale wyborczy :). Napisz nam buchalterze jak te wymienione obietnice dudusia mają być spełnione? Żaden z ekonomistów opozycyjnych, typu przyszły premier z Podlasia, nie chce się mocniej wychylić i jedynie odsyła do programu, który aż trzeszczy od sprzeczności. Niech dudusiowi kadencja lekką będzie i niech będzie lepszym prezydentem od poprzedniego, ale te jego obietnice będą jak smród się ciągnąć za nim do wyboru "prawdziwego" prezydenta w następnych wyborach, jak twierdzi Kukiz.

Z jakiego powodu, jeśli można zapytać zagłosowałeś na prezydenta elekta p. Andrzeja Dudę?
G
Gość

Z ciebie chyba księgowy, ale wyborczy :). Napisz nam buchalterze jak te wymienione obietnice dudusia mają być spełnione? Żaden z ekonomistów opozycyjnych, typu przyszły premier z Podlasia, nie chce się mocniej wychylić i jedynie odsyła do programu, który aż trzeszczy od sprzeczności. Niech dudusiowi kadencja lekką będzie i niech będzie lepszym prezydentem od poprzedniego, ale te jego obietnice będą jak smród się ciągnąć za nim do wyboru "prawdziwego" prezydenta w następnych wyborach, jak twierdzi Kukiz.  

M
Marek
W dniu 24.05.2015 o 23:59, mania50 napisał:

ciekawe kim będą robione i jakie będą te zmiany... po jakim czasie zabraknie funduszy na spełnienie obietnic wyborczych, a wtedy każdy wyborca zapomni na kogo dziś głosował 

Bzdura.Nikt nie zapomni. Każdy widzi,że PO i zsl trzeba od władzy odsunąć, słabo rządzą i ciągle te afery i aferzyści. I jakoś ciągle NIEUCHWYTNI  !!!

n
nie szogun
W dniu 24.05.2015 o 23:53, gosc napisał:

Teraz dopiero bedzie sie dzialo. Polsko C, cofasz sie do D.

A skąd to wiesz mądralo?     z tvn?

 

Skoczył gul?  Mokre majtki?

 

Dostaliście ŁOMOT, powtórka na jesieni.

m
mania50

ciekawe kim będą robione i jakie będą te zmiany... po jakim czasie zabraknie funduszy na spełnienie obietnic wyborczych, a wtedy każdy wyborca zapomni na kogo dziś głosował 

g
gosc
W dniu 24.05.2015 o 23:48, malepeta napisał:

popierałam kiedyś PO i należę do tych co odeszli, bo byłam świadkiem jak liczy sie kolesiostwo a nie kompetencja, gdzie lepiej utopić setkę ludzi, by ratować swojaka nieudacznika. PISU też nie popieram ale zagłosowałam jako mój protest, i myślę że wielu tak zrobiło


I tak sie wlasnie koncza bezsensowne decyzje. Bedziesz teraz miala miod i mleko ☺
g
gosc

Teraz dopiero bedzie sie dzialo. Polsko C, cofasz sie do D.

m
malepeta

popierałam kiedyś PO i należę do tych co odeszli, bo byłam świadkiem jak liczy sie kolesiostwo a nie kompetencja, gdzie lepiej utopić setkę ludzi, by ratować swojaka nieudacznika. PISU też nie popieram ale zagłosowałam jako mój protest, i myślę że wielu tak zrobiło

W
Wyborca KUKIZA

Serdeczne życzenie Prezydentowi Elektowi.Ps.Jeszcze Polska nie umarła...

G
Gość

ja dobrze sie postaraja to odwróca

p
przystojny

Co do Tyszkiewicza - trochę szkoda mi Roberta; niepotrzebnie zabrał się za to sztabowanie - reklamowanie tak kiepskiego towaru własna twarzą raczej nie wychodzi na dobre. Chyba na samym początku był (podobnie jak oni wszyscy) zbyt pewny swego. Inna sprawa, że jego predyspozycje i przygotowanie do tego typu zadań nie były raczej wystarczające. Zwycięstwo ma wielu ojców, porazka jest sierotą. 

o
okoń

Schetyna Grzegorz w wywiadzie tuż po wyborach powiedział, o wyniku sondażu, że to wygląda poważnie i że będzie to trudno odwrócić, nawet licząc głosy w nocy.
Trudno będzie to odwrócić.
Niech próbuje, może się uda.

Dodaj ogłoszenie