Centrum Nauki o Przyszłości Ziemi LEM, nowa strategia rozwoju miasta w oparciu o badanie metodą Foresight, mapping lokalnego potencjału gospodarczego, inkubator e-handlu oraz kampania wspierająca lokalnych przedsiębiorców Made in Bialystok – to główne założenia programu rozwojowego komitetu wyborczego „Białystok na TAK”, które zaprezentował kandydat na prezydenta Tadeusz Arłukowicz na konferencji w dniu 20 września.
- Miasto, jak każda organizacja powinno rozwijać się planowo, w oparciu o dokumenty kierunkowe, wymagane prawem – mówił Tadeusz Arłukowicz – Dlatego też, jeżeli mieszkańcy powierzą mi pracę prezydenta, wdrożę, we współpracy z Politechniką Białostocką, projekt Foresight Białystok 2050, na bazie którego przygotujemy nową, odpowiadającą ambicjom Białostoczan, strategię rozwoju Białegostoku.
Zapowiedział też przygotowanie, we współpracy z partnerami biznesowymi i naukowymi (PFRR – Podlaska Fundacja Rozwoju regionalnego, red.) mappingu lokalnego potencjału gospodarczego, aby stworzyć Białostocki Model Zasobów Endogennych oraz powołanie tzw.OLI – Opiekunów Lokalnych Inwestorów.
Jako kolejne propozycje systemowe w tym obszarze wskazał kampanię promocyjną pod nazwą Made in Białystok, finansowaną przez Miasto dla firm białostockich, które innowacyjną działalność łączą z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu. Zapowiedział też uruchomienie programu TAK dla budżetu, dzięki któremu zmniejszą się radykalnie koszty obsługi długu, który w tym tylko roku kosztuje Białostoczan ponad 20 mln złotych. W tym celu ma zostać uchwalony przez Radę Miasta specjalny program aktywnego zarządzania mieniem gminnym.
Wybory samorządowe 2018: Twój głos się liczy!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?