Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wraki szpecą Białystok? Miasto dostało dotację na usuwanie aut. Zobacz białostockie wraki! [ZDJĘCIA]

krk
Urząd Miejski w Białymstoku otrzymał z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dofinansowanie na zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji w wysokości 30 500 zł. Zgodnie z umową z NFOŚiGW kwota dofinansowania będzie wypłacona do końca roku 2018.
Urząd Miejski w Białymstoku otrzymał z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dofinansowanie na zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji w wysokości 30 500 zł. Zgodnie z umową z NFOŚiGW kwota dofinansowania będzie wypłacona do końca roku 2018.
Zobaczcie białostockie wraki i jak magistrat zamierz się ich pozbyć

Zdarza się, że stare, nieużywane auta zaśmiecają przestrzeń miejską. Nie tylko szpecą, ale też zajmują miejsca parkingowe. Zgodnie z przepisami Straż Miejska może decydować o usuwaniu z dróg publicznych pojazdów nieposiadających tablic rejestracyjnych lub takich, które są uszkodzone i nieużywane.

– Uwalnianie przestrzeni miejskiej od samochodowych wraków jest ważne nie tylko z powodów estetycznych. W mieście każde miejsce parkingowe jest potrzebne, nie może być tak, że zniszczone, nieużywane auta stale zajmują miejsce potrzebne innym kierowcom – powiedział zastępca prezydenta Rafał Rudnicki.

Czasem Miasto musi także zająć się usunięciem pojazdów, które zostały zaparkowane niezgodnie z przepisami, w niedozwolonym miejscu. Jak duży to problem, pokazują liczby. W ubiegłym roku z terenu miasta usunięto 514 pojazdów. Wydano też siedem decyzji w sprawie obciążenia właścicieli pojazdów kosztami wynikającymi z usunięcia, przechowywania i oszacowania pojazdów oraz trzynaście – w sprawie przejęcia pojazdów na własność Gminy Białystok. Ponadto 51 pojazdów osobowych trafiło na złom, dzięki czemu Miasto otrzymało dotację od NFOŚiGW (30 500 zł) na dofinansowanie gminy w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji.

W pierwszej połowie tego roku usunięto już 251 pojazdów. Urzędnicy wydali łącznie 21 decyzji: osiem – w sprawie obciążenia kosztami wynikającymi z usunięcia, przechowywania i oszacowania pojazdów, siedem – w sprawie przejęcia pojazdów na własność Gminy Białystok oraz sześć – w sprawie nałożenia obowiązku zapłaty za odstąpienie od usunięcia pojazdu.

W lutym, podczas licytacji pojazdów o wartości złomowej, udało się sprzedać 16 aut za łączną kwotę 6,5 tys. zł. W trakcie kolejnej licytacji, 5 lipca, sprzedano 14 takich pojazdów za łączną kwotę 5,4 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny