Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wojewoda podpisał. Rusza budowa kolejnego odcinka Via Baltica. Koniec prac: grudzień 2020

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Wojewoda podpisał ZRID.
Wojewoda podpisał ZRID. Anatol Chomicz
Węzeł Śniadowo - węzeł Łomża Południe. Na tym odcinku Via Baltici ruszą już niedługo prace. Wojewoda podpisał właśnie zezwolenie. Inwestycja ma kosztować 380,3 mln zł.

Cieszę się, że mogę podpisać tę decyzję. To kolejny etap realizacji inwestycji, która jest bardzo ważna dla naszego regionu, kraju, a nawet europejskiego systemu komunikacji - mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

W poniedziałek (12 sierpnia) podpisał ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, na budowę 17-kilometrowego odcinka trasy Via Baltica. - Odcinek zaczyna się od węzła Śniadowo na terenie województwa mazowieckiego. Po dwóch kilometrach. w okolicach Śniadowa przekracza granicę województwa podlaskiego i prowadzi do węzła Łomża Południe - tłumaczył wojewoda.

Czytaj też: S61 z Suwałk do Budziska bez wykonawcy. GDDKiA właśnie zerwała umowę. Po ponad 3 latach od ogłoszenia przetargu

Trasa będzie miała klasę drogi ekspresowej, czyli dwa pasy ruchu w oba kierunki. Powstanie też 10 wiaduktów i trzy mosty. Koszt to 380,3 mln zł, a termin zakończenia prac - 9 grudnia 2020 roku. Urząd wojewódzki szacuje, że wyda w najbliższym czasie ok. 640 decyzji odszkodowawczych. Choć na trasie nie ma domów czy zabudować gospodarczych, trzeba będzie zapłacić za grunty.

- Mieszkańcy tak długo czekali na tę drogę, że dorośli do tego momentu, że nikt nie będzie protestować z tego powodu, że będzie musiał utracić grunt. Bo dla każdego mieszkańca ważniejsze jest bezpieczeństwo i dobry komfort życia, który zapewni ta droga. - mówił starosta łomżyński Lech Szabłowski.

Czytaj też: Podlaskie. Opóźnienia w pracach nad Via Baltiką

Według niego, tym co może budzić dyskusje jest kwestia wysokości odszkodowań. - Ale to dopiero przed nami. Rzeczoznawcy muszą wykonać wyceny. Na innych odcinkach wyceny były jednak na tyle realne w stosunku do wartości gruntów na rynku, że nie spodziewam się trudnych sytuacji - podkreślał starosta.

Via Baltica ma biec od węzła Podborze w okolicach Ostrowi Mazowieckiej i później przez wspomniany węzeł Śniadowo iść w stronę wspomnianego węzła Łomża Południe. Później omijając Łomżę skieruje się w stronę Kolna, Stawisk i Szczuczyna. Przekroczy granicę województwa, gdzie ma przebiegać przez obwodnicę Ełku. Później w Raczkach wróci na teren Podlasia i skieruje się przez obwodnicę Suwałk w kierunku Budziska.

Czytaj też: Via Baltica coraz dłuższa. Jest umowa na budowę kolejnego odcinka S61 do Szczuczyna do Ełku. To szansa na mniej tirów na ósemce do Augustowa

Do tej pory zrealizowano 13-kilometrową obwodnicę Suwałk oraz 10-kilometrowy fragment obwodnicy Augustowa (na wysokości Raczek). W budowie jest też druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna. Przekazaliśmy do publikacji ogłoszenia o przetargach na budowę odcinków Suwałki - Budzisko oraz Podborze - Śniadowo - mówił Wojciech Borzuchowski, dyrektor podlaskiego oddziału Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny