Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Własna firma? Formalności nie załatwiają wszystkiego: ucz się na błędach popełnianych przez innych i...

AIP
Lucyna Nenow / Polska Press
Brak planu i strategii, brak promocji i marketingu. O czym njeszcze zapominają przedsiębiorcy zakładając firmę?

Według danych z "Raportu o stanie sektora MSP w Polsce" autorstwa PARP, tylko w 2016 roku powstało 253 tys. nowych firm. Co jest jednak alarmujące, w tym samym 2016 roku zlikwidowano aż 258 tys. przedsiębiorstw. Dlaczego więc liczba firm, które kończą działalność, jest wyższa od liczby nowych przedsiębiorstw?

Każda strategia potrzebuje mieć silne oparcie w konkretnych zasobach finansowych. To właśnie z powodu braku możliwości regulowania swoich zobowiązań na czas upada najwięcej firm. Właściciel nowopowstającej firmy powinien przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu działalności odpowiedzieć sobie na szereg pytań dotyczących przyszłej działalności. Postępowanie wg wcześniej przyjętego, szczegółowego planu, zwiększa szansę na końcowy sukces.

Świat przedsiębiorczości stoi obecnie otworem dla wszystkich, a rozwijaniu własnej działalności sprzyja globalizacja i postępująca digitalizacja kolejnych obszarów życia. Niezależność i możliwość pełnej samorealizacji to główne powody, dla których decydujemy się na prowadzenie własnej firmy. Niestety sporo firm upada po upływie zaledwie kilku lat, a winą za ten fakt obarcza się niedostateczną dojrzałość początkujących przedsiębiorców. Tymczasem wiele błędów można by w łatwy sposób wyeliminować - na co wskazują eksperci Kancelarii księgowo-podatkowej Admiral Tax.

Brak planu i strategii

Misja to prawdziwy fundament działalności każdej firmy. Tymczasem wielu początkujących właścicieli firm na samym starcie działalności nie skupia się na fundamentach biznesu - stworzeniu biznes planu, wytyczeniu strategii czy na przygotowaniu kompleksowej analizy potrzeb rynku i swoich potencjalnych klientów. Niewielu biznesmenów zastanawia się, gdzie będzie ze swoją firmą za kilka lat. A przecież skoncentrowanie się na tym, co jesteśmy w stanie zaoferować swoim przyszłym klientom i porównanie, jak nasze produkty lub usługi wypadną na tle konkurencji, może być niezwykle wartościowe.

Przeczytaj koniecznie!

Brak promocji i marketingu

Celem każdej działalności gospodarczej jest generowanie i maksymalizacja zysków, a to, jak wiemy, nie może się udać bez znaczącego zainteresowania klientów. Zdobycie zaufania odbiorców naszych dóbr i usług jest zatem kluczowe dla powodzenia każdego biznesu, a zaufanie to można rozwijać jedynie ciągłą troską o klienta, dbałością o kontakty z nim i oferowanie mu swoich produktów w najlepszym wydaniu i w najlepszej cenie. Jeśli zatem przedsiębiorcy zależy na ciągłym rozwoju i zdobywaniu rynku, to musi on, poprzez regularną komunikację z konsumentem, dbać o jego zaufanie i zdobywać go poprzez konsekwentne budowanie wizerunku marki. Niestety wielu przedsiębiorców nie przykłada należytej wagi do tego, jak ich firma jest postrzegana przez klientów i skupia się na własnej sieci kontaktów (rodzina, przyjaciele). Bardzo często okazuje się to niewystarczające i firma, która dopiero startuje na rynku, cierpi na brak dopływu klientów właśnie z uwagi na brak należytej reklamy.

Brak funduszy i planu finansowego

Przedsiębiorca, aby zarobić pieniądze, musi je najpierw wydać. Środki finansowe związane z przewidzianymi i nieoczekiwanymi wydatkami biznesowymi powinny być zabezpieczone na co najmniej kilka miesięcy. Wielu początkujących przedsiębiorców nie przystępuje do zakładania biznesu od skrupulatnego planowania przepływów pieniężnych i od przygotowania rachunku zysków i strat. A przecież każda strategia potrzebuje mieć silne oparcie w konkretnych zasobach finansowych. To klucz do sukcesu. Starannie przygotowany budżet pomoże regularnie weryfikować wydatki i podejmować korzystne decyzje finansowe. Dlatego niezależnie od tego, czy posiadasz odpowiednie środki na rozpoczęcie działalności, czy też zamierzasz zapewnić firmie finansowanie zewnętrzne (granty, dotacje, subwencje, pożyczki bankowe, ‘aniołowie biznesu’), zaplanuj szczegółowo koszty i przychody (cash flow). Dzięki przemyślanej strategii dotyczącej przepływów pieniężnych unikniesz problemów, które mogą Cię słono kosztować .

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Własna firma? Formalności nie załatwiają wszystkiego: ucz się na błędach popełnianych przez innych i... - Strefa Biznesu

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny