Wizyta w banku? Online. Zakładanie konta bankowego? Na selfie. PKO Bank Polski wprowadza udogodnienia banku przyszłości

Materiał informacyjny PKO Bank Polski S.A.
Pandemia koronawirusa bardzo mocno wpłynęła na nasze życie. Po początkowym szoku zarówno konsumenci, jak i firmy zaczęły odnajdywać się w nowej rzeczywistości. Jesteśmy przyzwyczajeni do kontaktu z drugim człowiekiem, wiele osób swoje sprawy, np. finansowe, woli załatwiać osobiście, w bankowej placówce. Chcemy mieć bezpośredni kontakt z ekspertem, który pomoże, wytłumaczy, doradzi. Jak to pogodzić z epidemicznymi ograniczeniami? PKO Bank Polski udowadnia, że jest to dość proste.

Czeka Cię wizyta w banku? Umów spotkanie z doradcą online

PKO Bank Polski udostępnił klientom indywidualnym usługę wideodoradcy. Na czym ona polega? To bardzo proste - możesz zamówić wideorozmowę z doradcą z banku. Co ważne, nie trzeba spełniać żadnych warunków, wystarczy, że jesteś zainteresowany ofertą banku. Do tej pory z takiej usługi korzystali tylko klienci firmowi.

Korzystając z pomocy wideodoradcy, można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, zakupić ubezpieczenie komunikacyjne czy uruchomić limit odnawialny. Doradcy banku dostępni są w dni robocze w godzinach: 9:00 - 17:00.

Oczywiście, co trzeba podkreślić, rozmowa wideo jest w pełni bezpieczna. Formularz rejestracji jest obsługiwany w domenie internetowej banku, a rozmowa realizowana jest przez szyfrowane łącze.

Załóż konto bankowe na...selfie

PKO Banko Polski umożliwia otwarcie konta przy potwierdzeniu naszej tożsamości przez internet. Konto na selfie, bo o nim mowa, to kolejna funkcja, która czyni bankową aplikację mobilną IKO jeszcze bardziej atrakcyjną dla klienta. Daje ona teraz możliwość założenia:
• Konta dla Młodych,
• Konta za Zero
• Konta bez Granic
bez konieczności wizyty w oddziale bankowym. Proces jest w pełni bezpieczny. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu. Nie ma mowy o pomyłce.

Co z umową? Umowa wysyłana jest na e-mail klienta w momencie składania wniosku i wyświetlana po weryfikacji wszystkich danych i tożsamości. Po zawarciu umowy online bank przekazuje klientowi dane do pierwszego logowania do konta e-mailem i SMS. Od tej chwili można korzystać ze wszystkich funkcji wybranego konta, takich jak płatności i wypłaty BLIK, przelewy krajowe i zagraniczne oraz płatności zbliżeniowe telefonem.

Sztuczna inteligencja w IKO

PKO Bank Polski uruchomił też rozwiązanie, które dotychczas było domeną najbardziej rozwiniętych technologicznie firm świata, jak Google, Amazon czy Apple. Do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie zdecydowała się na uruchomienie Asystenta głosowego z tak szerokim zakresem zadań realizowanych po wypowiedzi użytkownika - zapewniają przedstawiciele PKO Banku Polskiego.

Za pomocą Asystenta głosowego klienci banku korzystający z aplikacji IKO mogą za pomocą mówionych poleceń m.in. zrobić przelew, sprawdzić stan konta, historię a nawet zapłacić BLIKIEM. Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Co ciekawe, asystent komunikuje się w języku naturalnym, czyli na przykład jest w stanie zrozumieć słowa i wyrażenia używane potocznie.

Tego typu rozwiązanie ma ułatwić załatwienie codziennych spraw finansowych.

- Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie - tłumaczy Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

- Asystent głosowy jest kolejnym, istotnym krokiem w rozwoju cyfrowego banku przyszłości, a IKO staje się najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania decyzji przez klienta - dodaje.

PKO Bank Polski zapewnia, że funkcji wspieranych przez asystenta będzie cały czas przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać, to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie.

Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki”– zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.

Bez biletu w komunikacji miejskiej i kolejek na autostradach

Klienci PKO Banku Polskiego za pośrednictwem aplikacji IKO mogą kupić bilety komunikacji miejskiej w większości miast w Polsce. W przypadku kontroli wystarczy okazać bilet w telefonie. Co ważne i wygodne przy tej kontroli nie trzeba się logować do aplikacji. W wybranych miejscowościach bilety jednorazowe i krótkookresowe można kupować także innym osobom.

Aplikacja IKO umożliwia także dokonanie płatności za przejazd płatnymi odcinkami dróg. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, PKO Bank Polski system do płatności za przejazdy autostradami opracował za pośrednictwem swojej spółki zależnej PKO BP Finat. Rozwiązanie jest bardzo proste i wygodne dla klientów banku. Wystarczy wprowadzić do aplikacji numery rejestracyjne auta. Na bramkach przy wjeździe i zjeździe z autostrady są one sczytywane przez kamery, a szlabany są podnoszone automatycznie. Należność jest pobierana z konta lub karty płatniczej.

Karty podarunkowe i sprawy urzędowe

Idąc z duchem czasu, PKO Bank Polski oferuje swoim klientom w serwisie iPKO i aplikacji IKO, karty podarunkowe z kodami doładowującymi konta na popularnych platformach z muzyką, filmami, serialami i grami. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, ponieważ wśród platform znajdują się: Allegro, Google Play, PlayStation, Xbox, Spotify, Netflix, CDA Premium, Nintendo, Microsoft czy Empik. Oczywiście dostępne są różne nominały kart.

To nie wszystko, teraz sprawy urzędowe także załatwisz bez wychodzenia z domu. Za pośrednictwem serwisu iPKO lub aplikacji IKO możesz utworzyć e-Tożsamość, czyli bezpłatny, cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwala załatwiać wybrane sprawy urzędowe i komercyjne przez internet. Dodatkowo możesz złożyć wnioski w celu skorzystania z rządowych programów socjalnych, takich jak:
Rodzina 500+,
Dobry start
• wniosek o Bon turystyczny.

Materiał oryginalny: Wizyta w banku? Online. Zakładanie konta bankowego? Na selfie. PKO Bank Polski wprowadza udogodnienia banku przyszłości - Dziennik Bałtycki