Węzeł w Porosłach: ul. Kleeberga – dk nr 8 – droga wojewódzka nr 676 – aleja Jana Pawła II. Będzie opóźnienie w oddaniu wylotówki (zdjęcia)

Tomasz Maleta
Tomasz Maleta
Oddanie węzła Porosły się opóźni. Miał być oddany w trzecim kwartale. Teraz drogowcy muszą wykonać dodatkowe drogi dojazdowe dla mieszkańców i przedsiębiorców
Oddanie węzła Porosły się opóźni. Miał być oddany w trzecim kwartale. Teraz drogowcy muszą wykonać dodatkowe drogi dojazdowe dla mieszkańców i przedsiębiorców Wojciech Wojtkielewicz
To najważniejsza inwestycja drogowa Białegostoku. Prace na wylotówce do Warszawy i rozjeździe w stronę Augustowa miały się zakończyć w trzecim kwartale, ale się opóźnią. To pokłosie decyzji ministra rozwoju, który przychylił się do próśb mieszkańców i przedsiębiorców o łącznice dla ruchu lokalnego.

Czemu po godz. 15 nic się nie dzieje w Porosłach. Dookoła kłopoty komunikacyjne, a po południu na budowie nie uświadczysz robotników – zadzwonił do redakcji Czytelnik. - To słaba wizytówka dla wjeżdżających od strony Warszawy.

Chodzi o największą obecnie inwestycję drogową realizowaną przez białostocki magistrat. Węzeł Porosły to połączenie ekspresowej ósemki z trasą generalską w Białymstoku. Jego budowa powinna zakończyć się w trzecim kwartale tego roku. W ramach inwestycji powstają dwa dwupoziomowe skrzyżowania (na ósemce w Porosłach oraz na al. Jana Pawła II u zbiegu z ul. Elewatorską), rozjazdy, wiadukt nad torami do Ełku. Powstaną drogi serwisowe i inne elementy infrastruktury drogowej, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, chodniki i oświetlenie. Przebudowany zostanie również 800-metrowy odcinek ul. gen. Kleeberga.

- Prace przebiegają zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. Nadal obowiązującym terminem zakończenia prac jest wrzesień 2020 roku – informowała na początku maja Anna Kowalska z biura komunikacji społecznej białostockiego magistratu. - Zakończono roboty podstawowe związane z obiektem w ciągu ul. Gen. Kleeberga (nad torami PKP). Prowadzone są też prace związane z robotami drogowymi, tj. układaniem nawierzchni chodników, zjazdów, jezdni. Trwają prace związane z budową kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych i oświetleniem ulicznym

Czytaj też:Więcej pieniędzy na S19 w Podlaskiem

Teraz okazuje się, że termin oddania węzła przesunie się.

- Prace postępują zgodnie z założeniami – zapewnia Anna Kowalska. - Jednak z uwagi na decyzję ministra i wynikającą z niej konieczność wykonania nowych elementów inwestycji - termin zakończenia robót ulegnie przesunięciu.

Pod koniec ubiegłego tygodnia minister rozwoju zgodził się na wprowadzenie zmian w budowie. Zabiegali o nie od lat lokalni przedsiębiorcy i mieszkańcy. Domagali się m. in. dodatkowego zjazdu do firm sąsiadujących z inwestycją. Były też zastrzeżenia do sposobu odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenu inwestycji. Walcząc o dojazd do swoich firm, przedsiębiorcy zorganizowali w 2019 roku protest. Przez blisko godzinę blokowali ósemkę.

Teraz minister rozwoju dał zielone światło. Powstanie dodatkowa łącznica po stronie północnej drogi krajowej 8 na drodze powiatowej DP1551B, a także połączenia drogi wojewódzkiej z drogą serwisową po południowej stronie drogi krajowej nr 8 (chodzi o miejsce, gdzie droga wojewódzka krzyżuje się z powiatową).

- Z uwagi na decyzję ministra i wynikającą z niej konieczność wykonania nowych elementów inwestycji - termin zakończenia robót ulegnie przesunięciu. Obecnie wykonawca opracowuje harmonogram prac

– informuje Anna Kowalska.

Koszt inwestycji wynosi na razie 242 123 509,20 zł brutto. Większość pieniędzy pochodzi z unijnego dofinansowania. Miasto na tę inwestycję otrzymało wcześniej 172 mln zł. Jednak po rozstrzygnięciu przetargów, okazało się, że unijne dofinansowanie stanowi tylko 53 proc. W górę poszły bowiem ceny m.in. materiałów budowlanych. Inwestycja stała się droższa niż pierwotnie zakładano. Miasto zaczęło się więc starać o większą unijną dotację. Z pozytywnym skutkiem. Jesienią otrzymało kolejne 47 mln złotych. Na budowie węzła czek wręczył prezydentowi Tadeuszowi Truskolaskiemu - w asyście podlaskich polityków PiS - wiceminister rozwoju Artur Sobień. Zapowiedział wtedy, że miasto może otrzymać jeszcze 33 mln zł na budowę węzła.

Zobacz:S61. Trwają prace na siedmiu odcinkach Via Baltiki

Węzeł Porosły w budowie. Zobacz inwestycję na wyjeździe do Warszawy z lotu ptaka [Wojciech Zalewski - studiozalewscy.pl] (24.10.2019)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2 lipca, 12:06, Gość:

Czy mógłby mi ktoś autorytatywnie odpowiedzieć dlaczego ma być opóźnione jak widać już sankcjonowane przez Urzad Miasta jako inwestora ( vide wypowiedz pani Kowalskiej z UM) zakończenia realizacji wezla Porosly wraz z połączeniem inwestycji realizowanej od ronda Jagiellonii wzdłuż ul. Jana Pawla II, poprzez estakady nad torami do Olsztyna, oraz na skrzyżowaniu z ul. Elewatordka do estakady w Poroslach i dalej do S8, oraz 800 m drogi łączącej z ul. Kleberga? Przecież budowa czy przebudowa drogi biegnącej wzdłuż ww inwestycji nie koliduje ani z trasa S8, ani z ul. Jana Pawla II, ani też z łącznikiem od mostu nad torami przy stacji Bialystok Bacieczki do estakady w Poroslach. A MOZE W TEJ SPRAWIE WYPOWIEDZIAL BY SIE WICEPREZYDENT MIASTA BIALYSTOK odpowiedzialny za inwestycje, w tym te które trwają od 3 lat i nie wiadomo jedynie skończą się, powodując balagan komunikacyjny w tej części miasta

3 lipca, 09:38, Gość:

PREZYDENT MIASTA JEST ZAJĘTY PROMOWANIEM KOLEGI NA STOŁEK W WARSZAWIE. NIE PRZESZKADZAĆ BŁAHOSTKAMI

Ile czasu jest kampania wyborcza, a ile lat budują węzeł porosły? Czemu zawsze firmy nie dostają ani 1zł kary umownej, mimo olbrzymich poślizgów? Znowu będą mówić, że była mroźna zima?

G
Gość
2 lipca, 07:39, Marek Korba:

a zima była taka łagodna

2 lipca, 11:01, Gość:

Tylko nie było komu pracować.

W ogóle, to dziwię się, że jeszcze jakiś pislamista nie zwalił winy na Trzaskowskiego.

cyt"PREZYDENT MIASTA JEST ZAJĘTY PROMOWANIEM KOLEGI NA STOŁEK W WARSZAWIE. NIE PRZESZKADZAĆ BŁAHOSTKAMI" . No i masz . Na pisuarowe dzbany PiS może zawsze liczyć.

G
Gość
2 lipca, 12:06, Gość:

Czy mógłby mi ktoś autorytatywnie odpowiedzieć dlaczego ma być opóźnione jak widać już sankcjonowane przez Urzad Miasta jako inwestora ( vide wypowiedz pani Kowalskiej z UM) zakończenia realizacji wezla Porosly wraz z połączeniem inwestycji realizowanej od ronda Jagiellonii wzdłuż ul. Jana Pawla II, poprzez estakady nad torami do Olsztyna, oraz na skrzyżowaniu z ul. Elewatordka do estakady w Poroslach i dalej do S8, oraz 800 m drogi łączącej z ul. Kleberga? Przecież budowa czy przebudowa drogi biegnącej wzdłuż ww inwestycji nie koliduje ani z trasa S8, ani z ul. Jana Pawla II, ani też z łącznikiem od mostu nad torami przy stacji Bialystok Bacieczki do estakady w Poroslach. A MOZE W TEJ SPRAWIE WYPOWIEDZIAL BY SIE WICEPREZYDENT MIASTA BIALYSTOK odpowiedzialny za inwestycje, w tym te które trwają od 3 lat i nie wiadomo jedynie skończą się, powodując balagan komunikacyjny w tej części miasta

PREZYDENT MIASTA JEST ZAJĘTY PROMOWANIEM KOLEGI NA STOŁEK W WARSZAWIE. NIE PRZESZKADZAĆ BŁAHOSTKAMI

G
Gość
3 lipca, 08:44, Gość:

Można narzekać i szukać winnych jak Unibep. Czy to wina Truskolaskiego? Równie dobrze można napisać że to wina PiS bo węzeł Porosły mieści się poza granicami Białegostoku A jedynie węzeł z wiaduktem przy Elewatorskiej jest w granicach. Tutaj należy się jednak pochwała dla Truskolaskiego i miasta że podjęli się tego zadania bo GDDKiA i Ministerstwo infrastruktury umyło ręce a i zwlekała z decyzjami czego efektem będą te opóźnienia.

Ale tak newralgiczne miejsce buduje się 24 h na dobę. Mamy k.... XXI wiek a nie jak chce prezydent miasta średniowiecze.

G
Gość

Można narzekać i szukać winnych jak Unibep. Czy to wina Truskolaskiego? Równie dobrze można napisać że to wina PiS bo węzeł Porosły mieści się poza granicami Białegostoku A jedynie węzeł z wiaduktem przy Elewatorskiej jest w granicach. Tutaj należy się jednak pochwała dla Truskolaskiego i miasta że podjęli się tego zadania bo GDDKiA i Ministerstwo infrastruktury umyło ręce a i zwlekała z decyzjami czego efektem będą te opóźnienia.

G
Gość

Faktycznie wygląda to tak mówiąc obrazowo jakby kończono już np remont ul. Lipowej ale okazało się że należy zmienić odpływy na ul. Piłsudskiego no i termin oddania Lipiwej przedłużono o pol roku bo...trzeba coś zrobić na ulicy równoległej. ZENADA.

G
Gość

Czy mógłby mi ktoś autorytatywnie odpowiedzieć dlaczego ma być opóźnione jak widać już sankcjonowane przez Urzad Miasta jako inwestora ( vide wypowiedz pani Kowalskiej z UM) zakończenia realizacji wezla Porosly wraz z połączeniem inwestycji realizowanej od ronda Jagiellonii wzdłuż ul. Jana Pawla II, poprzez estakady nad torami do Olsztyna, oraz na skrzyżowaniu z ul. Elewatordka do estakady w Poroslach i dalej do S8, oraz 800 m drogi łączącej z ul. Kleberga? Przecież budowa czy przebudowa drogi biegnącej wzdłuż ww inwestycji nie koliduje ani z trasa S8, ani z ul. Jana Pawla II, ani też z łącznikiem od mostu nad torami przy stacji Bialystok Bacieczki do estakady w Poroslach. A MOZE W TEJ SPRAWIE WYPOWIEDZIAL BY SIE WICEPREZYDENT MIASTA BIALYSTOK odpowiedzialny za inwestycje, w tym te które trwają od 3 lat i nie wiadomo jedynie skończą się, powodując balagan komunikacyjny w tej części miasta

S
Stefan Kłos
2 lipca, 9:43, Mój podpis:

"Jednak z uwagi na decyzję ministra" To już standard w urzędzie miasta w Białymstoku, że wszystko zwala się na innych.

Jak już wcześniej pisałem Anna Kowalska to postać mityczna. Tak głupi ludzie nie istnieją w rzeczywistości.

Masz rację, na 1000 lecia, raz napisali w dokumentach, że jest rondo innym razem, że skrzyżowanie ze światłami, a potem wojewoda winny, że dokumentacji nie chce zatwierdzić.

S
Stefan Kłos
2 lipca, 09:19, Gość:

Przecież nie mogło być inaczej. Która budowa zakończyła się w terminie? Może jedna na 20.

2 lipca, 10:26, Gość:

Jak to która ? Każda developerska, bo oni na tym zarabiają więc pilnują biznesplanu a tutaj hulaj dusza piekła nie ma. Opóźni się? spoooooko, karne odsetki za spóźnienie ? a bo ja wiem ? a to potrzebne ? I tak to się kręci. Gdyby urzędnicy byli odpowiedzialni finansowo, to pewnie by tego pilnowali lub liczyli odsetki karne a tak jest jak jest.

Kary zapomnij. raczej aneksik bo ...

pada lub nie, za zimno, za gorąco ..

T
Tak będzie
2 lipca, 9:53, Janek:

Inwestycja w gminie Choroszcz podatników miasta Białegostoku. W założeniach ma przyspieszyć przyjazd do Białegostoku TIRów.

I będzie korek na rondzie Putry :D

S
Stanley Pan

Warmia

1. POL Olsztyn COA.svg Olsztyn 174.775 1353

2. POL Braniewo COA.svg Braniewo 17.299 1254

3. POL Lidzbark Warmiński COA.svg Lidzbark Warmiński 16.312 1308

4. POL Biskupiec COA.svg Biskupiec 10.643 1395

5. POL Dobre Miasto COA.svg Dobre Miasto 10.583 1329

6. POL Orneta COA.svg Orneta 9.034 1313

7. POL Barczewo COA.svg Barczewo 7.277 1364

8. POL Reszel COA.svg Reszel 4.792 1337

9. POL Jeziorany COA.svg Jeziorany 3.349 1338

10. POL Pieniężno COA.svg Pieniężno 2.927 1312

11. POL Bisztynek COA.svg Bisztynek 2.491 1385

12. POL Frombork COA 1.svg Frombork 2.467 1310

G
Gość
2 lipca, 09:19, Gość:

Przecież nie mogło być inaczej. Która budowa zakończyła się w terminie? Może jedna na 20.

Jak to która ? Każda developerska, bo oni na tym zarabiają więc pilnują biznesplanu a tutaj hulaj dusza piekła nie ma. Opóźni się? spoooooko, karne odsetki za spóźnienie ? a bo ja wiem ? a to potrzebne ? I tak to się kręci. Gdyby urzędnicy byli odpowiedzialni finansowo, to pewnie by tego pilnowali lub liczyli odsetki karne a tak jest jak jest.

J
Janek

Inwestycja w gminie Choroszcz podatników miasta Białegostoku. W założeniach ma przyspieszyć przyjazd do Białegostoku TIRów.

E
Edward

"To najważniejsza inwestycja drogowa Białegostoku" - trochę rzetelności redakcjo, to najważniejsza inwestycja gminy Choroszcz .

M
Mój podpis

"Jednak z uwagi na decyzję ministra" To już standard w urzędzie miasta w Białymstoku, że wszystko zwala się na innych.

Jak już wcześniej pisałem Anna Kowalska to postać mityczna. Tak głupi ludzie nie istnieją w rzeczywistości.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie