Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł Porosły z pozytywną decyzją środowiskową RDOŚ

Marta Gawina [email protected]
Taka jest koncepcja budowy węzła Porosły wraz z brakującym odcinkiem 800-metrowym ul. Kleeberga. Powstaną też wiadukty nad torami i nad ul. Elewatorską.
Taka jest koncepcja budowy węzła Porosły wraz z brakującym odcinkiem 800-metrowym ul. Kleeberga. Powstaną też wiadukty nad torami i nad ul. Elewatorską.
Pozytywną decyzję środowiskową wydała w końcu RDOŚ. Dzięki niej będzie można się już starać o pozwolenie na budowę

- Nie ma zastrzeżeń przyrodniczych dla tej inwestycji. Natomiast zwróciliśmy uwagę na emisję hałasu. Potrzebne będzie sprawdzenie jego poziomu - mówi Beata Bezubik, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku. Ta przez blisko rok analizowała dokumenty związane w decyzją środowiskową dla budowy węzła Porosły. W końcu dała zielone światło.

- Decyzja środowiskowa jest niezbędna, by starać się o pozwolenie na budowę - przypomina Józef Sulima dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Zobacz też: Porosły. Powstanie węzeł. Budowa ruszy w przyszłym roku (wideo)

To właśnie PZDW wspólnie z GDDKiA i białostockim magistratem chcą budować około trzykilometrowy odcinek, który połączy Białystok z ekspresową ósemką właśnie w Porosłach. Co ważne trwa już projektowanie tej trasy. - Dokumentacja powinna być gotowa do końca listopada tego roku - podkreśla Józef Sulima.

Trasa ma się składać z dwóch odcinków. Pierwszy to dodatkowe 800 metrów ul. Kleeberga. To brakujący odcinek gotowej już trasy generalskiej. Drugi projektowany odcinek ma biec od skrzyżowania alei Jana Pawła II z ulicą Narodowych Sił Zbrojnych do skrzyżowania w Porosłach. W ramach tej inwestycji przewidziane są estakada w rejonie skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Elewatorską i wiadukty nad torami. - Dla naszego miasta jest to bardzo ważna i potrzebna inwestycja. Ułatwi wyjazd z Białegostoku w stronę Warszawy - podkreśla Urszula Mirończuk, rzeczniczka prezydenta miasta. To właśnie białostocki magistrat będzie odpowiadał za budowę nowej trasy i pozyskanie unijnego wsparcia na tę inwestycję. Pieniądze mogą pochodzić z Rozwoju Polski Wschodniej. -Przygotowujemy się do złożenia wniosku o dofinansowanie - dodaje Urszula Mirończuk.

Koszt budowy wyceniony jest wstępnie na 100 mln zł. Białystok chciałby zdobyć 85 proc. potrzebnej kwoty z RPW.

Kiedy może ruszyć budowa? Drogowcy nie chcą podawać konkretnych dat. Mówią, że przy dobrych wiatrach może być to wiosna przyszłego roku.

Ważna informacja dla kierowców jest taka, że trwa już trwa przebudowa trzech podlaskich odcinków S8 do stolicy. Do końca tego roku ekspresowa ma być już trasa z Mężenina do Zambrowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny