Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to fabularna przygodówka na komputery osobiste. Oparta jest na kultowej grze fabularnej Wilkołak: Apokalipsa.
- W latach 90-tych pojawiły się bardzo popularne gry z serii Czas Mroku. Ich akcja toczyła się we współczesności, a przedstawiony w nich świat przypominał ten rzeczywisty. Z tą różnicą, że pojawiały się w nim istoty takie jak wampiry czy wilkołaki - opowiada Piotr Gnyp, odpowiedzialny za marketing gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Fores.
Te pierwsze walczyły głównie ze swoją wewnętrzną bestią. Natomiast wilkołaki był istotami, które miały bronić matki ziemi. Walczyły z siłą, która niszczyła, korumpowała i zatruwała świat.
- Minęło 30 lat i okazało się, że teraz ten motyw będzie pasował jeszcze bardziej. Mamy pożary w Australii, pandemię, suszę, zmiany klimatu... Coś z tą ziemią jest nie tak. Ten wilkołak jest więc potrzebny teraz bardziej niż kiedykolwiek. Kiedy tylko pojawiła się okazja, by stworzyć tę grę, od razu z niej skorzystaliśmy. A jakie jest lepsze miejsce do osadzenia takiej historii, szczególnie mając w pamięci niedawne protesty ekologów, niż Puszcza Białowieska? - pyta retorycznie Gnyp.
Nowa produkcja będzie klimatycznym horrorem. Gracze poznają losy Mai, Amerykanki polskiego pochodzenia, która postanawia odwiedzić rodzinne strony, aby lepiej poznać skomplikowaną, rodzinną historię. W pogoni za dawnymi tajemnicami dociera do Białowieży, na skraj jednej z ostatnich pierwotnych puszcz w Europie – pełnej mitów, legend i niebezpiecznych sekretów, które trzeba będzie odkryć podczas gry. A co najbardziej istotne, będzie to jedna z pierwszych gier komputerowych na świecie z taką ilością nawiązań do podlaskiego folkloru.
- Jeden z naszych kolegów wsiadł w pociąg i przyjechał na Podlasie. Pochodził po puszczy, porobił zdjęcia i wczuwał się w ten klimat. Ja oglądałem streamy na stronie Puszcza.tv. Poza tym spędziliśmy sporo czasu, na poszukiwaniu informacji o podlaskich historiach i legendach, które później musieliśmy wpasować w świat gry - opowiada
Gra wyróżniać się będzie unikalnym stylem artystycznym. W Heart of the Forest zobaczymy dynamiczne kolaże, które stanowią mieszankę fotografii i ręcznych rysunków. Posłużą one do przedstawienia nie tylko leśnego środowiska, ale również stanu psychicznego Mai.
Gra będzie dostępna w języku angielskim. Przyczyna jest prosta. Jej twórcy chcą dotrzeć do jak największej rzeszy fanów wirtualnej rzeczywistości. Celują głównie w odbiorców angielskich i amerykańskich.
- Wydaje mi się, że to może być fajna promocja dla Polski. Gracze z całego świata dowiedzą się, że mamy u siebie niezwykłe, pierwotne lasy, poznają podlaskie legendy. A to być może sprawi, że zaczną interesować się naszym krajem - mówi pan Piotr.
Twórcami gry są doświadczeni deweloperzy, którzy w przeszłości pracowali nad takimi tytułami jak pierwsza część serii Wiedźmin czy Wanderlust: Travel Stories.
Gra będzie dostępna na komputery z systemem Windows, macOS oraz Linux pod koniec 2020 roku.
Niezwykłe zachody słońca. Zobacz zdjęcia naszych czytelników [TOP 100]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?