Wciąż czekamy na zamówienia

Wojciech Nowicki
Z remontu prywatnych wagonów tak duża spółka jak ZNTK Łapy nie utrzyma się
Z remontu prywatnych wagonów tak duża spółka jak ZNTK Łapy nie utrzyma się
Kurier Poranny: Zakłady Naprawcze to firm giełdowa. Ile warte są dziś papiery spółki? Ryszard Ekiert, prezes zarządu ZNTK Łapy: Nie wiem, od dłuższego już czasu nie śledzę notowań.

 

 

Pan, właściciel pakiektu kontrolnego akcji spółki?

 

- Nie pamiętam nawet maksymalnego kursu akcji. Ale nawet gdy warte były powyżej 100 zł, nie sprzedałem żadnej. A gdybym sprzedał choć jedną, musiałbym to podać do publicznej wiadomości. To wszystko, co mogę dziś powiedzieć na temat obecności ZNTK na giełdzie.

 

Wróćmy wobec tego do obecnych problemów zakładu i przewidywanych zwolnień. Powiedział Pan, że ograniczenia zatrudnienia nie da się uniknąć. Jak głębokie będą cięcia kadrowe?

 

- Tego również nie potrafię dziś ocenić. To zależy od wielu czynników, od rozwiązania wielu spraw. Dopiero wtedy będzie można cokolwiek zdecydować. A na podstawie mojej dzisiejszej wiedzy nie mogę być prorokiem. Muszę wyjaśnić sytuację z PKP Cargo, wiedzieć, kiedy i jak duże będą zamówienia na remont wagonów. Dopiero wtedy będziemy realizować któryś ze scenariuszy. A mamy ich przygotowanych kilka.

 

W "temacie" nowych zamówień jeszcze nic nie wiadomo?

 

- Pomimo zapewnień żadnej konkretnej propozycji jeszcze nie dostaliśmy. A zamówienia z PKP Cargo muszą się pojawić. inaczej, jeżeli w ogóle można mówić o dalszej działalności spółki, to na pewno nie w jej dotychczasowym kształcie, ale w formie bardzo okrojonej. Z prywatnych zamówień na remont wagonów tak duża spółka jak nasza nie będzie w stanie się utrzymać.

 

Pomimo kryzysu w firmie humor Panu dopisuje...

 

- Płacz nic tu już nie pomoże. Zderzylismy się z określoną sytuacją gospodarczą i trzeba zaradzić jej skutkom. Sami na pewno z niej nie wyjdziemy. Ale myślę, że ktoś się wreszcie opamięta i decyzja o przetargu na pewno zapadnie. Cały czas dostaję takie zapewnienia. A opóźnienia z ogłoszeniem przetargu mogą wynikać z faktu, że właśnie zbiera się posiedzenie rady nadzorczej PKP Cargo i spółka czeka na oficjalne zatwierdzenie decyzji przez zarząd.

 

Ile czasu jeszcze wytrzyma załoga?

 

- Jeżeli dogadywałem się z pracownikami przez tyle lat, to porozumiem się i teraz.

 

Minimalna płaca w górę. Wzrośnie przynajmniej o 184 zł

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie