Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto wspierać sport

rozmawiała Marta Strękowska
Warto wspierać sport - mówi Tomasz Kanton. - Kibice od nas tego po prostu oczekują.
Warto wspierać sport - mówi Tomasz Kanton. - Kibice od nas tego po prostu oczekują.
Rozmowa z Tomaszem Kantonem, Brand PR managerem Kompanii Piwowarskiej S.A.

Na ile biznes jest wykorzystywany w sporcie? Czy warto dofinansowywać sport? Tomasz Kanton: Oczywiście, że tak. Sponsoring sportowy służy jako narzędzie do budowania i wzmacniania siły i wizerunku marki. Na przykład Tyskie wspiera najlepszych, którzy tak jak ono odnoszą sukcesy. Z drugiej zaś strony wspieranie drużyn sportowych pomaga budować więzy z lokalną społecznością, z którą nasze browary są związane. 

Na przykład Browar Dojlidy produkujący Żubra na Podlasiu wspiera Jagiellonię Białystok, Browar Tyski na Śląsku wspiera GKS Tychy, Pils produkowany w Lech Browary Wielkopolskie dofinansowuje 11 klubów sportowych w Wielkopolsce.

A jakie czynniki decydują o tym, że dana firma dofinansowuje określoną dyscyplinę sportu? – O wyborze danej dyscypliny decyduje przede wszystkim jej dopasowanie do wizerunku i potrzeb marki, która zamierza zainwestować w jej sponsoring. Decydując się na dofinansowywanie danej dyscypliny należy także wziąć pod uwagę długofalową strategię działań marki, a także cechy czy wartości jakich spodziewamy się w dłuższym czasie. Chodzi o to, żeby były korzyści ze wspierania określonej dyscypliny na rzecz marki. Dajmy na to Tyskie wpiera Polskich piłkarzy i kibiców oraz olimpijczyków wierząc, że odniosą oni sukcesy na arenie międzynarodowej. Że będą to tacy „nasi najlepsi”, z których można być dumnym.

Jakie są najważniejsze korzyści, wypływające ze sponsoringu sportowego? – Główną korzyścią jest  dla sponsora możliwość budowy i wzmacniania siły wizerunku marki. Ważne jest nawiązanie bliskiej więzi z kibicami w celu pozyskania ich przychylności dla marki sponsora. Wspieramy sport, bo wiemy, że to nasz obowiązek, oczekuje się tego od nas. Sama sprzedaż czy jej zwiększenie pozostają na drugim planie.

Jakie wymieniłby pan główne korzyści, jakie ma ze sponsoringu sam sponsor, a jakie sponsorowany? – Najważniejsze korzyści dla sponsora to m.in.: uzyskanie możliwości posługiwania się tytułem sponsora (np. oficjalnego, generalnego, tytularnego, głównego itd.).  Firma wspierająca określoną dyscyplinę sportu ma też możliwość wykorzystywania znaku graficznego i nazwy klubu w komunikacji marketingowej i prywatnej.

Może również umieszczać logo marki na stadionie, obiektach danego klubu, strojach zawodników. Za sprawą sponsoringu nabywa też prawa do wykorzystywania wizerunków zawodników, trenera oraz ma możliwość wprowadzania aktywności promocyjnych dla kibiców podczas meczów klubu. Ze sponsoringu jest też wiele innych korzyści, których wprost nie sposób wymienić. Uzgadniane są dodatkowo z każdym klubem.

A jakie korzyści ma sam sponsorowany? – Najważniejsze korzyści dla sponsorowanego to m.in.: stabilność i bezpieczeństwo finansowe pozwalające na rozwój i doskonalenie, korzyści wizerunkowe oraz możliwość budowy siły i prestiżu klubu.

Dziękuję za rozmowę.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny