Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W XVI edycji konkursu Podlaska Marka 2019 wpłynęło ponad 200 zgłoszeń

Andrzej Matys
Andrzej Matys
wrotapodlasia.pl
Najwięcej, aż 42 kandydatury zgłoszono w kategorii Produkt Spożywczy. Po 30 zgłoszeń wpłynęło w grupach Kultura i Społeczeństwo. W dziewięciu konkursowych kategoriach o nagrodę Podlaskiej Marki 2019 walczy 207 kandydatów.

Już po raz szesnasty województwo podlaskie będzie wybierać swoje najlepsze, najbardziej prestiżowe produkty. O tytuł Podlaskiej Marki będą walczyć w dziewięciu kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo oraz w nowych kategoriach: Biznes i Projekt 4.0.

Najwięcej zgłoszeń trafiło do kategorii Produkt Spożywczy. Są tu m.in. regionalne wyroby wędliniarskie, słodkości i napitki.
Po 30 kandydatur znalazło się w kategoriach Kultura i Społeczeństwo, a wśród walczących o tytuł Podlaskiej Marki są m.in. instytucje kultury, koncerty, spektakle, przedsięwzięcia prozdrowotne, projekty edukacyjne, a nawet koła gospodyń wiejskich.

Tegoroczna edycja konkursu została rozszerzona o dwie nowe kategorie tematyczne: Biznes i Projekt 4. 0. W pierwszej o nagrodę powalczy 18 kandydatów, zaś przypadku Projektu 4.0 - 13.

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów w regionie. Organizuje go nieprzerwanie od 2004 roku Marszałek Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Ten cieszący się dużym zainteresowaniem konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą. Dotychczas o nagrode walczyło kilkaset produktów, które do dzisiaj przyczyniają się do promocji Podlaskiego. Wśród laureatów Marki są i produkty dużych podlaskich firm, jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, i drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

Nominowanych do nagrody - 27 (po trzech w każdej kategorii) - wskaże kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci.
Zwycięzcy każdej z kategorii otrzymają po 10 tys. zł, statuetki, reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.

W ramach Podlaskiej Marki nadane też będą dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki i Ambasadora Województwa Podlaskiego. Laureatów poznamy - 29 kwietnia - podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny