Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Polsce już trzeci rok trwa edukacyjna kampania "Tak! Dla nowoczesnej antykoncepcji"

Redakcja
Na każdym etapie życia kobiety potrzebują odpowiednio dobranej metody antykoncepcyjnej. Kompleksowa wiedza na temat dostępnych rozwiązań umożliwia im podjęcie tej istotnej decyzji z pełną świadomością.
Na każdym etapie życia kobiety potrzebują odpowiednio dobranej metody antykoncepcyjnej. Kompleksowa wiedza na temat dostępnych rozwiązań umożliwia im podjęcie tej istotnej decyzji z pełną świadomością.
W jej ramach prowadzone były m.in. spotkania edukacyjne (Kino na Obcasach), szkolenia dla pedagogów szkolnych oraz ogólnopolski konkurs dla młodzieży "Z wyboru, nie z przypadku". W ramach akcji działa strona internetowa www.pigulka.pl dedykowana szczególnie młodym ludziom, rozpoczynającym życie seksualne, a także wszystkim kobietom i mężczyznom w wieku reprodukcyjnym zainteresowanym dostępem do rzetelnych informacji.

W ramach kampanii zrealizowano już dwie edycje konkursu "Kobieta wolna, kobieta niezależna". Konkurs to głos w dyskusji na temat kondycji współczesnej kobiety, a przede wszystkim istoty jej wolności i niezależności, prawa do decydowania o sobie i własnych życiowych wyborach oraz prawa do wyrażania siebie, swoich pragnień i oczekiwań. Obie edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem fotografujących kobiet - zarówno amatorek jak i profesjonalistek.

Akcję edukacyjną merytorycznie wspierają eksperci w dziedzinie ginekologii i seksuologii. - W pełni popieram działania mające na celu poprawę stanu edukacji seksualnej w Polsce. Należy pamiętać, że w naszym kraju edukacja w tej dziedzinie potrzebna jest nie tylko młodzieży, ale również ludziom w późniejszym wieku - mówi prof. Zbigniew Izdebski.

Na każdym etapie życia kobiety potrzebują odpowiednio dobranej metody antykoncepcyjnej. Kompleksowa wiedza na temat dostępnych rozwiązań umożliwia im podjęcie tej istotnej decyzji z pełną świadomością. Niestety, w naszym społeczeństwie nadal funkcjonują szkodliwe mity dotyczące antykoncepcji, które powstrzymują kobiety przed jej stosowaniem. Tylko kompleksowe informacje na ten temat przekazywane za pośrednictwem środków masowego przekazu umożliwią kobietom zaplanowanie życia w sposób najbardziej je satysfakcjonujący. Stosowanie nowoczesnej antykoncepcji pozwala pogodzić wiele ról i zadań, którym stawiają czoła kobiety, i sprawia, że nie muszą dokonywać wyboru pomiędzy rozwojem zawodowym, a założeniem rodziny.

Celem kampanii "TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji" jest dostarczenie kobietom wiedzy, która umożliwi im odnoszenie sukcesów w roli matek, przy jednoczesnym realizowaniu zawodowych ambicji. Poprzez prowadzenie różnorodnych działań, organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na potrzebę edukacji seksualnej i prawo do podejmowania świadomych decyzji w zakresie planowania rodziny przez kobiety i ich partnerów. Edukacja seksualna w Polsce znacznie odbiega od standardów międzynarodowych. Młodzi ludzie najczęściej dysponują nierzetelną wiedzą, opartą na stereotypach i fałszywych informacjach. Istotne jest dotarcie do tej grupy z kompleksową wiedzą na temat dojrzewania, zdrowia reprodukcyjnego i antykoncepcji. Brak właściwej edukacji seksualnej i deficyt odpowiednio przeszkolonego personelu może prowadzić do młodzieńczych dramatów (ciąże u nastolatek, zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową).

Jednym z elementów kampanii jest zainaugurowany w 2007 roku, Światowy Dzień Antykoncepcji (26 września), którego inicjatorem jest m.in. Europejskie Towarzystwo Antykoncepcji (ESC). Polską edycję wspierają: Bayer Schering Pharma i Grupa Edukatorów Seksualnych PONTON. PONTON to młodzieżowi doradcy, ukierunkowani na edukację seksualną oraz poradnictwo dla nastolatków w sprawach dojrzewania, antykoncepcji oraz zdrowia i praw reprodukcyjnych. Wychodząc z założenia, że młodzi ludzi najchętniej rozmawiają z osobami w podobnym wieku, edukatorzy PONTONu trafiają z rzetelną informacją do swoich rówieśników.

Od 2008 roku w działania kampanii "TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji“ zaangażowała się także znana prezenterka telewizyjna Kasia Burzyńska, która podczas zeszłorocznych obchodów Światowego Dnia Antykoncepcji przyznała, że chce zabrać głos w słusznej i potrzebnej sprawie.

- Mówię NIE! bezmyślności, która nierzadko rodzi człowieka! Nie takiego przyrostu naturalnego chcemy. Dlatego zdecydowałam się na udział w tej kampanii. Mówię głośne i zdecydowane TAK! dla nowoczesnej antykoncepcji. Bo każda kobieta powinna mieć prawo decydowania o sobie - mówi Kasia i dodaje: Obserwuję, że młodzi ludzie mają problemy nie tylko z tabliczką mnożenia, ale również z tabliczką rozmnażania się! Gdyby rozmowy o antykoncepcji stały u nas na wyższym poziomie i były częstsze, mniej byłoby przypadków nieumyślnego spowodowania życia i gorzkich tego konsekwencji. Każda kobieta powinna być tego świadoma. Jako magister nauk ekonomicznych z biznesplanem mogłam eksperymentować, z babyplanem - nie zamierzam. Sama zadecyduję o terminie jego realizacji .

KASIA BURZYŃSKA (25 lat) - prezenterka radiowa i telewizyjna, felietonistka. Od 2004 do 2009 r. związana z MTV Polska. Do stacji dostała się dzięki programowi MTV Łowi. Prowadziła takie programy jak: MTV Total, Euro Top 20, MTV on the beach, MTV Select, Playlista, Bazar MTV, Klasa MTV, MTV Maxxx Hits, Player MTV oraz Pogromcy rekordów. Prowadziła także autorski, wieczorny program w Radiostacji "Gadu Gadu" (sierpień 2005 - maj 2006). W Dzień Dobry TVN współprowadziła z Tomaszem Jacykowem cykl "Ulica" ; współpracowała także z gazetą codzienną Metropol gdzie miała stały felieton (2005 /2006).

W 2007 r. prowadziła festiwal Plus Camerimage w Łodzi. W tym samym roku użyczyła głosu dziennikarce April O' Neal, bohaterce filmu animowanego "Wojownicze Żółwie Ninja" oraz uzyskała tytuł magistra nauk ekonomicznych na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

Od 2008 roku ambasadorka kampanii "Tak! Dla nowoczesnej antykoncepcji".

Obecnie związana z TVP2, gdzie razem z Beatą Sadowską i Tomaszem Lipińskim prowadzi program Hit Generator.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny