W Polsce cenią podlaskie mleko

(mp)
W Polsce cenią podlaskie mlekoMarkami najbardziej znanymi w Polsce są: Łaciate i Milko z Mlekpolu, Wypasione i Polskie z Mlekovity oraz Serek Wiejski ze Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica
W Polsce cenią podlaskie mlekoMarkami najbardziej znanymi w Polsce są: Łaciate i Milko z Mlekpolu, Wypasione i Polskie z Mlekovity oraz Serek Wiejski ze Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica
Rozmowa z Andrzejem Kondejem z firmy Kondej Marketing.

Kurier Poranny: Jakie produkty z Podlasia są najbardziej znane w Polsce?

Andrzej Kondej:  Na rynku krajowym marki kojarzone z Podlasiem należą przede wszystkim do regionalnych  spółdzielni mleczarskich. Wyroby Mlekovity, Mlekpolu i Piątnicy dostępne są w zdecydowanej większości sklepów spożywczych w Polsce. Markami najbardziej znanymi są: Łaciate i Milko z Mlekpolu, Wypasione i Polskie z Mlekovity oraz Serek Wiejski ze Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. Podlascy producenci rozciągnęli swoje uznane marki na różne produkty mleczarskie, gdyż Łaciata jest również śmietana czy maślanka, a Łaciate – masło. Spółdzielnia spod Łomży ostatnio bardzo skutecznie wypromowała w Polsce własną markę Piątnica, która stała się synonimem jakości i jednym z liderów na rynku śmietany czy maślanki. W świadomości polskich konsumentów silnie zakorzenione jest również podlaskie pochodzenie  wódki Absolwent i Żubrówki czy piwa Żubr. Ostatnio znana i uznawana staje się też marka piwa Łomża, które popularność zawdzięcza skłonności konsumentów do napoju z mniejszych browarów.

W naszym regionie wytwarza się także produkty, które z Podlasiem się nie kojarzą.

– To prawda. Na przykład w zakładzie Grupy Lactatis w Siemiatyczach wytwarza się produkt klasy premium, jakim jest ser dojrzewający President, a w Bielsku Podlaskim produkowany jest łosoś wędzony pod renomowaną marką Suempol.

Podlasie słynie z jedzenia. A co z innymi produktami?

– Do najbardziej znanych w kraju zalicza się markę Agnella.

Jak marketing wykorzystuje skojarzenia z danym regionem?

– Marka produktu w coraz mniejszym stopniu odzwierciedla pochodzenie produktu. Stanowi ona głównie utrwalone przez promocję skojarzenie w świadomości klientów. 

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie