Volkswagen Financial Services wchodzi w erę e-mobilności

Materiał informacyjny
Polacy przekonują się do aut elektrycznych. Po naszych drogach jeździ już ponad 10 tys. „elektryków”. Zdaniem ekspertów liczba ta będzie cały czas rosła. - Elektromobilność to już nie tylko trend. To dziejąca się na naszych oczach motoryzacyjna rewolucja. W najbliższym czasie będziemy mieli do czynienia z dalszym odchodzeniem od samochodów z napędem spalinowym na rzeczy tych z elektrycznym - przekonuje Mikołaj Woźniak, Prezesa Volkswagen Financial Services.

Z badań przeprowadzonych przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych wynika, że z roku na rok rośnie odsetek osób, które w najbliższej przyszłości mają zamiar kupić samochód elektryczny. Jeszcze w 2017 r. była to zaledwie jedna na dziesięć osób (12 proc.). W roku 2019 zamiar nabycia „elektryka” deklarował już co niemal trzeci badany (28 proc.).

- Cały czas jesteśmy jednak na etapie, na którym nowy samochód, nieważne z jakim napędem - elektrycznym czy spalinowym - jest dobrem luksusowym. Jak popatrzymy na rynek, to w zeszłym roku w Polsce zostało zarejestrowanych ponad 500 tys. nowych aut. Zdecydowana większość z nich rejestrowana jest na firmy - tłumaczy Daria Zielaskiewicz, dyrektor Departamentu Marketingu i Brand Managementu Volkswagen Financial Services.

- Dlaczego przy wyborze auta nie decydujemy się na elektryka? Jednym z ograniczeń była do tej pory dosyć mała oferta produktowa, skierowana do najbardziej zamożnych. Ale już w roku 2020 na polskim rynku pojawi się 39 modeli samochodów (w pełni elektrycznych oraz hybryd) wszystkich producentów, z czego z 19 modeli Grupy Volkswagen. - dodaje z kolei Mikołaj Woźniak.
Do 2029 roku Grupa Volkswagen planuje wprowadzić około 135 e-modeli. 75 z napędem wyłącznie elektrycznym oraz 60 z hybrydowym.

Elementem wpływającym na tempo rozwoju elektromobilności są także obawy nabywców związane z samymi samochodami, a konkretnie z ewentualną utratą ich wartości. Powodem takiej sytuacji jest bardzo szybki postęp technologiczny w tej dziedzinie. Klienci nie wiedzą, ile kupiony dziś „elektryk” będzie wart za 2-3 lata.

- Naszą rolą jako instytucji finansowej jest te lęki odbierać klientom. Bazując na produktach finansowych, które oferujemy z rynkową wartością rezydualną, to gwarantujemy tę wartość rezydualną po 3 latach. Klient płaci z góry ustaloną, miesięczną kwotę za użytkowanie samochodu, tak naprawdę płacąc tylko za utratę tej wartości - wyjaśnia Mikołaj Woźniak. - Samochód po 3 latach wraca do nas, do naszej sieci dealerskiej i będzie oferowany jako samochód elektryczny używany kolejnej grupie klientów na kolejne 3 lata. Także w przypadku aut elektrycznych będziemy mieli jeszcze szersze zastosowanie subskrypcji i modelu użytkowania - dodaje.

Tego typu produkty dla nowych aut Grupy Volkswagen Financial Services Polska wprowadził w Polsce około 6 lat temu i obecnie są one bardzo popularne na rynku.

Od października zeszłego roku, wraz z wejściem na polski rynek Volkswagena ID.3, taka oferta jest dostępna również dla tego modelu. Volkswagen ID.3 to pierwszy w pełni elektryczny samochód Grupy Volkswagen zbudowany na nowoczesnej platformie MEB - wyjaśnia Zielaskiewicz - Specjalnie dla tego samochodu wspólnie z kolegami z Grupy VW stworzyliśmy dedykowaną ofertę finansową, która bazuje na już znanych na rynku polskim produktach z wysoką wartością rezydualną - dodaje.

Oferta gwarantuje niskie miesięczne raty dzięki temu, że spłaca się w nich jedynie część ceny pojazdu, odpowiadającą spodziewanej utracie wartości samochodu w okresie umowy.

Po okresie użytkowania, który jest dowolny, od 2 nawet do 5 lat, mamy prawo oddać samochód. - Firma leasingowa gwarantuje możliwość zwrotu tego auta. Po prostu oddajemy go do dealera i możemy podpisać nową umowę na kolejny samochód - wyjaśnia ekspertka.

W przypadku Volkswagena ID.3 oferta będzie zawierała 3 pakiety. Klient sam zadecyduje, która opcja jest dla niego najlepsza.

- Dla modelu VW ID.3 przygotowaliśmy dedykowane pakiety usług serwisowo-gwarancyjnych, które są integralną częścią tej oferty finansowej. Po wielu rozmowach oraz badaniu potrzeb na rynku zdefiniowaliśmy 3 różne pakiety S, M i L. Ich zakres jest dostosowany do oczekiwań klientów. Zaczynamy od pakietu przeglądów, serwisów, w następnym pakiecie dodajemy rozszerzoną gwarancję. W najszerszym pakiecie użytkownik samochodu elektrycznego ma możliwość wypożyczenia samochodu spalinowego na 7 dni lub za dodatkową opłatą na 14 dni. Taka potrzeba może się pojawić w momencie, gdy klient będzie miał w planach podróż na wakacje albo w rejony, gdzie infrastruktura ładowania będzie niewystarczająca - mówi Daria Zielaskiewicz.

Wideo

Materiał oryginalny: Volkswagen Financial Services wchodzi w erę e-mobilności - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3