Za wprowadzanie konsumentów w błąd spółka musi zapłacić ponad 177 tys. zł. kary. Prezes UOKiK uznała, że spółka Vobis wprowadzała konsumentów w błąd. Reklamowała usługę mobilnego internetu, dostępnego wraz z komputerem przenośnym za 1 zł.
Na podstawie powtarzanego w mediach przekazu konsumenci mogli odnieść wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem w bardzo atrakcyjnej cenie. W rzeczywistości modem kosztował 1 zł, wtedy gdy konsument zakupił komputer w sklepie Vobis po cenie rynkowej.
W ocenie UOKiK, zarówno hasła stosowane przez spółkę w kampanii reklamowej - Notebook z modemem iPlus za 1 zł, jak i elementy graficzne wykorzystane w kampanii mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Dlatego Prezes UOKiK ukarała spółkę sankcją finansową w wysokości 177 034 zł.
Przedsiębiorca skorzystał z przysługującego prawa i odwołał się od decyzji. Sądy kolejnych instancji przyznawały rację Prezes UOKiK. W listopadzie 2011 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a w lipcu Sąd Apelacyjny oddalił w całości odwołanie spółki Vobis.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?