Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Via Carpatia S19. Osiem firm chce budować najbardziej wysunięty na południe województwa podlaskiego odcinek drogi (zdjęcia)

OPRAC.: mat (na podstawie GDDKiA)
Poznaliśmy oferty złożone w przetargu na projekt i budowę odcinka S19 Malewice - Chlebczyn. Wpłynęło ich osiem, z tego pięć mieści się w naszych szacunkach. Najtaniej swoje usługi wyceniła firma z Turcji.

Tym samym procedura wyłaniania wykonawców (otwarcie ofert) obejmuje już sześć podlaskich odcinków S19 o długości blisko 80 km, zaś na trzech odcinkach o długości 37,33 km („eski”) wykonawca został już wybrany, a umowy będą podpisane jeszcze w tym roku.

Zobacz też: S16. Łącznik między S61 i S19. Przeciwko budowie tego fragmentu drogi Via Carpatia protestują ekolodzy

Najtańszą ofertę złożyła firma z Turcji

Najtańszą ofertę na budowę ponad 25 kilometrów drogi ekspresowej S19 Malewice - Chlebczyn, która opiewa na kwotę 665,21 mln zł, złożyła turecka firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, przekraczając przy tym szacunki zamawiającego, które w tym przetargu wynoszą 831,05 mln zł.

Budowę jednego kilometra tego odcinka S19 firma Kolin Inşaat oszacowała na 26,53 mln zł, a kolejny oferent - firma Intercor - na prawie 3 mln zł drożej, tj. 29,43 mln zł (cała oferta opiewa na 738 mln zł). Najdrożej kilometr wyceniło konsorcjum Kobylarnia i Mirbud - 35,38 mln zł.

Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV kw. 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.

Czytaj też:S19. Budimex wybuduje odcinek zachodnio-południowej obwodnicy Białegostoku. To fragment Via Carpatii: Białystok Zachód-Księżyno

S19 przekracza rzekę Bug

Odcinek S19 Malewice - Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - asfalt czy beton cementowy - wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.

S19. Drogowcy z GDDKiA analizują oferty przetargowe, ekolodz...

Teraz oglądasz: 24.02.2020 GDDKIA ogłasza przetarg na budowę drogi S19

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny