Wicedyrektor białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, ze już cały rok urzędnicy przygotowują inwentaryzację przyrodniczą w kilku wariantach.
- Żeby być w zgodzie z prawem i wybierać optymalne rozwiązania - tłumaczy Staniaszek.
Drogowcy liczą się z procesami sądowymi i przygotowują inwestycję tak, by spełniały aspekty przyrodnicze ,społeczne i gospodarcze.
Via Carpatia ma łączyć porty północnego Bałtyku z Rumunią, Bułgarią a nawet portem w Grecji. Rząd przeznaczył już na około 620 kilometrów drogi 21 miliardów złotych.
W Podlaskiem najwcześniej będzie wybudowana obwodnica Sztabina - prawdopodobnie już w 2009 roku. Później drogowcy zajmą się Korycinem i Suchowolą. W Białymstoku rozpoczną prace nad południową obwodnicą między 2011 a 2013.
Planowana Via Carpatia ma mieć 12 metrów szerokości i będzie budowana od razu z pasem rozdzielającym, tak, by w przyszłości można było dobudować kolejne pasy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?