Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UwB, UMB, PB. Nasze uczelnie wspólnie się promują. Bo to się opłaca

Agata Sawczenko
Agata Sawczenko
Podczas Salonu Edukacyjnego  rozstrzygnięty został Konkurs Genius Universitatis organizowany przez wydawnictwo Perspektywy. Organizatorzy od ośmiu lat nagradzają i promują ciekawe pomysły i narzędzia marketingowe wdrażane przez uczelnie.  Politechnika Białostocka znalazła się po raz kolejny w gronie laureatów konkursu na kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych.  PB zdobyła też pierwsze miejsce w kategorii event wspierający rekrutację za zorganizowanie konkursu „Niesamowita Maszyna” oraz miejsce trzecie za serwis internetowy „Dlaczego PB?”.
Podczas Salonu Edukacyjnego rozstrzygnięty został Konkurs Genius Universitatis organizowany przez wydawnictwo Perspektywy. Organizatorzy od ośmiu lat nagradzają i promują ciekawe pomysły i narzędzia marketingowe wdrażane przez uczelnie. Politechnika Białostocka znalazła się po raz kolejny w gronie laureatów konkursu na kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych. PB zdobyła też pierwsze miejsce w kategorii event wspierający rekrutację za zorganizowanie konkursu „Niesamowita Maszyna” oraz miejsce trzecie za serwis internetowy „Dlaczego PB?”. PB
Studiuj w Białymstoku – przekonywały studentów największe białostockie uczelnie. Wspólnie – Politechnika Białostocka, Uniwersytet w Białymstoku i Uniwersytet Medyczny promowały się w WArszawie na targach Perspektyw.

Maturzyści, uczniowie techników i liceów tłumnie odwiedzali stoisko białostockich uczelni w salach wystawienniczych Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie podczas XXI Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego PERSPEKTYWY 2019. „Studiuj w Białymstoku” to kampania od kilku lat prowadzona przez władze Białegostoku wspólnie z największymi uczelniami w mieście.

Razem. Bo warto

– Tu działa efekt synergii, pokazania, że Białystok ma bogatą ofertę studiów i jest dobrym miejscem do rozwoju i życia – przekonuje Marcin Tomkiel, rzecznik UMB. – Potwierdzeniem skuteczności takich targów jest fakt, że mamy studentów z wielu regionów Polski, w tym z Warszawy – dodaje.
O studentach z całej Polski mówi też Katarzyna Dziedzik, rzeczniczka UwB: – Warto promować się w innych regionach Polski, bo chociaż ogromna większość naszych studentów to mieszkańcy województwa podlaskiego, każdego roku UwB przyciąga też młodych ludzi spoza Podlasia. Dla przykładu, podczas ostatniej rekrutacji o przyjęcie do nas ubiegało się 600 osób z województwa mazowieckiego - najwięcej z Ostrołęki (59), Ostrowi Mazowieckiej (61) i Warszawy (36). Sporo było też kandydatów z woj. warmińsko-mazurskiego (394) oraz lubelskiego (96).

Politechnika z nagrodami

Jednak targi to nie tylko promocja. Podczas Salonu Edukacyjnego rozstrzygnięty został Konkurs Genius Universitatis organizowany przez wydawnictwo Perspektywy. Organizatorzy od ośmiu lat nagradzają i promują ciekawe pomysły i narzędzia marketingowe wdrażane przez uczelnie. Politechnika Białostocka znalazła się po raz kolejny w gronie laureatów konkursu na kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych.

W tegorocznym konkursie rywalizowały 44 uczelnie. Jury oceniło ponad 100 pomysłów. W projekcie naszej politechniki doceniono przede wszystkim: nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetykę i wartość artystyczną.

PB zdobyła też pierwsze miejsce w kategorii event wspierający rekrutację za zorganizowanie konkursu „Niesamowita Maszyna” oraz miejsce trzecie za serwis internetowy „Dlaczego PB?”.

Ogólnopolski konkurs „Niesamowita Maszyna” adresowany jest do maturzystów i uczniów szkół ponadpodstawowych. To nietypowa rywalizacja, której zwycięzcy otrzymują nagrody finansowe oraz indeksy na wybrane kierunki studiów na Politechnice Białostockiej. Zadaniem uczestników konkursu jest skonstruowanie urządzenia na wzór maszyny Rube’a Goldberga. Punktowana jest kreatywność, umiejętność pracy w zespole, a także wiedza z zakresu fizyki, mechaniki i wielu innych dziedzin. Takimi zdolnościami powinni charakteryzować się przyszli inżynierowie. Już 21 marca odbędzie się finał drugiej edycji konkursu, w którym weźmie udział 10 zespołów konstruktorskich. Finaliści zostali wyłonieni przez jury spośród 16 zgłoszeń nadesłanych przez uczniów szkół z Białegostoku, Warszawy, Sokółki oraz Kwidzyna.

Rekrutacyjny serwis internetowy „Dlaczego PB?” ( https://dlaczego-pb.pb.edu.pl/ ) zaprojektowany został z myślą o kandydatach. Zainteresowani studiami na Politechnice Białostockiej znajdą tu najpotrzebniejsze informacje na temat możliwości, jakie daje studiowanie na PB. Opisane są kierunki studiów, oferowane stypendia, programy wymiany międzynarodowej, konkursy o indeks. Są tu także opinie studentów PB, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami. Serwis ma atrakcyjną grafikę i jest czytelny podczas przeglądania na urządzeniach mobilnych, z których najczęściej korzystają obecnie młodzi ludzie.

Politechnika Białostocka już czterokrotnie była nagradzana w konkursie Genius Universitatis. W 2016 roku drugie miejsce w kategorii event wspierający rekrutację otrzymała „Energia przyszłości” - mobilna wystawa edukacyjna i towarzyszące jej seminaria. Rok później trzecie miejsce w kategorii gadżet promocyjny zdobyły gogle VR z hasłem „Politechnika Białostocka - Inny wymiar studiów”. W ubiegłym roku w kategorii Video Online nagrodzono film „Maszyna PB”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny