UwB. 23 młodych Ukraińców studiuje w Białymstoku

DJ
Kampus UwB
Kampus UwB Archiwum
23 młodych Ukraińców studiuje na Uniwersytecie w Białymstoku w ramach programu "Polski Erasmus dla Ukrainy"

23 studentów z Ukrainy przez rok będzie kształcić się na Uniwersytecie w Białymstoku. To stypendyści ministerialnego programu "Polski Erasmus dla Ukrainy". Będą studiować na Wydziale Ekonomii i Zarządzania (zarządzanie, ekonomia) oraz Wydziale Historyczno-Socjologicznym (stosunki międzynarodowe).

Młodzi Ukraińcy spędzą na białostockim uniwersytecie 2 semestry. W semestrze letnim bieżącego roku akademickiego będą przede wszystkim uczyć się polskiego na intensywnych kursach przygotowanych przez działającą na UwB Szkołę Języka i Kultury Polskiej POLLANDO. Grupy kursowe są dwie, o różnym poziomie, dostosowanym do umiejętności językowych studentów z Ukrainy. Koszty nauki pokrywa Uniwersytet w Białymstoku.

W pierwszym semestrze pobytu w Polsce stypendyści nie mają obowiązku uczęszczania na wykłady i ćwiczenia kierunkowe, ale jeśli będą mieli ochotę - mogą brać udział w dowolnie wybranych zajęciach na UwB, także w lektoratach z języków obcych, na zasadach wolnych słuchaczy. Po wakacjach będą już studiować na wybranych kierunkach na podobnych zasadach, jak studenci z unijnego Erasmusa, tyle, że po polsku.

Studenci z Ukrainy otrzymywać będą co miesiąc 900 zł stypendium, które ma pomóc w pokryciu kosztów utrzymania. Tym, którzy chcieli zamieszkać w akademiku Uniwersytet w Białymstoku zagwarantował miejsca w Domu Studenckim przy ul. Żeromskiego. Z tej możliwości skorzystali wszyscy stypendyści.

Jeszcze w marcu odbyło się spotkanie integracyjne ukraińskich studentów, m.in. z uczestnikami wymian studenckich w ramach programu Erasmus + Unii Europejskiej, których na białostockim uniwersytecie przebywa teraz 35.

Pierwsza studentka z programu "Polski Erasmus dla Ukrainy" przyjechała na Uniwersytet w Białymstoku już jesienią 2014 r. Pochodzi z Donbasu, a studiuje u nas ekonomię.

"Polski Erasmus dla Ukrainy" to program Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego uruchomiony w 2014 roku. Jak można przeczytać na stronie MNiSW "roczny pobyt na renomowanych polskich uczelniach dla 500 osób ma wesprzeć budowanie demokratycznych instytucji i rozwój kapitału społecznego na Ukrainie. Program dotyczy przede wszystkim kierunków: zarządzanie, europeistyka, ekonomia, administracja." 

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

j
jurand
W dniu 01.04.2015 o 20:02, Gość napisał:

Najzabawniejsza wypowiedź jaką czytałem. Szanowny obrońco polskosci co nienawidzi ukrainców i ruskich - "z dużej" to rusycyzm Piszemy wielką bądź dużą literą. Polak patriota a swoim językiem jak w oborze miota :) Oczywiście wszyscy ukraińcy to wg ciebie wyznawcy UPA i banderowcy, ale polskie panie to już nieskalane niewiasty, pełne miłości do ojczyzny. Widzisz zakrzywienie? My możemy mieć czarne owce i popełniać błędy. inni już nie. Takich jak pan nawet się nie nazywa polakami, tylko polaczkami - my jesteśmy nieskazitelni ale reszta jest zła. Polecam trase Białystok - Warszawa: całkiem sporo tam polskich witamin w różnym wieku :) Co do nastepnego postu: może jakieś źródła? Z tego co się orientuje stosunki dyplomatyczne z rosją Ukraina zerwała dawno. handel też jest mocno ograniczony. Nie wydaje mi się aby studenci mający wiek od 18/19 w górę zabierali miejsca w żłobkach polskim dzieciom :P żłobki są przepełnione bo zwyczajnie problem jest jak z przedszkolami: szuka się jedynie placówek najlepszych w rankingach i w ten sposób często nie ma miejsc dla dzieci w przedszkolach. Tu leży zupełnie inny problem i 23 garstka studentów nic nie zmieni. Za publiczne pieniądze UwB utrzymuje wydział fizyki, gdzie studiuje 50 studentów a straty idą w miliony.

 

 

 

Źle pojmujesz demokrację i tolerancję. Nie jesteś nawet polakiem gdyż nie mówi się na współobywateli: "polaczki". A te "witaminki" przy trasie Białystok-Warszawa... chyba poraz pierwszy opuściłeś teren Podlasia i nie widziałeś kto stoi przy drodze w innych regionach.

G
Gość
W dniu 01.04.2015 o 16:56, Gość napisał:

 Polacy - kmiocie - pisze się z dużej litery . Takoż samo nazwy innych narodowości . A co do Ukraińców - Polacy nie życzą sobie , aby wspierać tych , którzy zioną do nas nienawiścią i nadal czczą mordercę naszych przodków- Banderę  . Co do rzekomo skandalicznych zachowań  polskich studentek - to proponuję zamknąć oszczerczą gę bę , bo wszędzie znajdą się czarne owce , co nie przesądza o winie innych - normalnych dziewczyn. Zresztą nic nie przebije operatywności ukraińskich tirówek utrzymujących własnych wspaniałych bohaterów - potomków dziczy spod znaku tryzuba.  

 

Najzabawniejsza wypowiedź jaką czytałem. Szanowny obrońco polskosci co nienawidzi ukrainców i ruskich - "z dużej" to rusycyzm Piszemy wielką bądź dużą literą. Polak patriota a swoim językiem jak w oborze miota :) Oczywiście wszyscy ukraińcy to wg ciebie wyznawcy UPA i banderowcy, ale polskie panie to już nieskalane niewiasty, pełne miłości do ojczyzny. Widzisz zakrzywienie? My możemy mieć czarne owce i popełniać błędy. inni już nie. Takich jak pan nawet się nie nazywa polakami, tylko polaczkami - my jesteśmy nieskazitelni ale reszta jest zła. Polecam trase Białystok - Warszawa: całkiem sporo tam polskich witamin w różnym wieku :)

 

Co do nastepnego postu: może jakieś źródła? Z tego co się orientuje stosunki dyplomatyczne z rosją Ukraina zerwała dawno. handel też jest mocno ograniczony. Nie wydaje mi się aby studenci mający wiek od 18/19 w górę zabierali miejsca w żłobkach polskim dzieciom :P żłobki są przepełnione bo zwyczajnie problem jest jak z przedszkolami: szuka się jedynie placówek najlepszych w rankingach i w ten sposób często nie ma miejsc dla dzieci w przedszkolach. Tu leży zupełnie inny problem i 23 garstka studentów nic nie zmieni. Za publiczne pieniądze UwB utrzymuje wydział fizyki, gdzie studiuje 50 studentów a straty idą w miliony.

m
marek
W dniu 01.04.2015 o 15:21, Gość napisał:

Co do Ukraińców. Jakim dzieciom co odbierają? Biedni polacy nie mogą studiować? jest ich aż nadto i znacznie więcej kasy wydaje się na kształcenie kolejnych magistrów turystyki i utrzymywanie beznadziejnych kierunków. A tak tych 23 przyjedzie do nas i trochę dowie się o polakach z pierwszej ręki. Bo chyba według ciebie lepiej aby jeździli do rosji i poznali ich wersje historii świata.

 

 

Co do Ukraińców. Jakim dzieciom co odbierają? Biedni polacy nie mogą studiować? jest ich aż nadto i znacznie więcej kasy wydaje się na kształcenie kolejnych magistrów turystyki i utrzymywanie beznadziejnych kierunków. A tak tych 23 przyjedzie do nas i trochę dowie się o polakach z pierwszej ręki. Bo chyba według ciebie lepiej aby jeździli do rosji i poznali ich wersje historii świata.

Zapomniałem, że w Polsce pieniądze rosną na drzewach, wystarczy sięgnąć i gotowe.

Co do Rosji, to Ukraina prowadzi z Rosją wymianę handlową, takich rzeczy nie robi się w czasach wojny.

Ukraina z Rosją utrzymuje stosunki dyplomatyczne, takich rzeczy nie robi się w czasie wojny.

Ukraińscy sportowcy startują w zawodach na terenie Rosji, takich rzeczy nie robi się w czasie wojny.

Więcej wojny między Ukrainą a Rosją jest w polskich głowach i mediach.

Między Ukrainą a Rosją jest konflikt a nie wojną, dlatego wielu Ukraińców ucieka do Rosji, więcej niż do Polski.

Stać Ukraińców na kupowanie kopaczy, niech płacą za kształcenie Ukraińców.

Tyle, że my musimy udowodnić Rosji, że dzieciom odbierzemy a Ukraińcom damy.

Którym dzieciom? Na przykład tym, którym zabraknie miejsc w żłobkach albo w przedszkolach.

Zapomniałem, w Polsce pieniądze rosną na drzewach, dlatego wystarczy tylko sięgnąć.

G
Gość

Dyplom z uniwersytetu w moskwie jest wiecej wart w krajach starej EU niz dyplom z bolandy :)

Dalej zyjcie w nieswiadomosci….

G
Gość
W dniu 01.04.2015 o 15:21, Gość napisał:

Z pewnością misiu błyskasz wiedzą nie wiedząc czemu dodałem "z" zamiast "s" w nazwie "erasmus" i skąd taka a nie inna opinia o kolegach z hiszpanii którzy do niedawna biegali po bibliotece uniwersyteckiej boso obrzucając się jedzeniem. "Z" pojawiło się tam od orgazmusa, bo nawet pakiety typ sokreates-erasmus nie zmieniły tendencji, gdzie znacząca część uczestników programu jedzie sobie dla zabawy. Jak się bawią portugalczycy włosi(nie jestem pewien), hiszpanie czy norwegowie wie każdy klub w tym mieście a opowieści o osobnikach posiadających dziewczynę w każdym większym polskim mieście przestają być przesadzone kiedy taka afera wyjdzie chociażby na fb. Zaś w samej hiszpanii czy portugalii polska jest łatwa (twierdza też że najłatwiej to jest w tunezji o czym świadczą statystyki: większość polaków to w 97% polki a jedyni mężczyźni to ci urodzeni już w Tunezji). Polka kosztuje tam na nasze "dwa kebaby" a zabawa jest na pół roku z taką. Jak chcesz aby zmieniono o nas zdanie to zadbaj o to aby na program nie dostawała się miernota, która robi nam taką a nie inną opinie. I vice versa, bo w tym mieście opinie zakuwających studentów to maja może jedynie norwegowie z uniwersytetu medycznego. Przypadków można wymieniać wiele a to nie temat na to. Co do Ukraińców. Jakim dzieciom co odbierają? Biedni polacy nie mogą studiować? jest ich aż nadto i znacznie więcej kasy wydaje się na kształcenie kolejnych magistrów turystyki i utrzymywanie beznadziejnych kierunków. A tak tych 23 przyjedzie do nas i trochę dowie się o polakach z pierwszej ręki. Bo chyba według ciebie lepiej aby jeździli do rosji i poznali ich wersje historii świata.

 


Polacy - kmiocie - pisze się z dużej litery . Takoż samo nazwy innych narodowości . A co do Ukraińców - Polacy nie życzą sobie , aby wspierać tych , którzy zioną do nas nienawiścią i nadal czczą mordercę naszych przodków- Banderę  . Co do rzekomo skandalicznych zachowań  polskich studentek - to proponuję zamknąć oszczerczą gę bę , bo wszędzie znajdą się czarne owce , co nie przesądza o winie innych - normalnych dziewczyn. Zresztą nic nie przebije operatywności ukraińskich tirówek utrzymujących własnych wspaniałych bohaterów - potomków dziczy spod znaku tryzuba. 

G
Gość
W dniu 01.04.2015 o 13:31, marek napisał:

Tak mają ci, którym wydaje się, że coś wiedzą.To nie jest program Erasmus, to polski Erasmus. Tak jak polskie nagrody filmowe nazywane są polskimi Oscarami. Jedno i drugie ma tyle wspólnego z oryginałem ile ty z wiedzą.Nie chodzi o 23 Ukraińców, bo to tylko jedno miasto. Tak jest we wszystkich miastach bo Polska musi pokazać, że odbierze dzieciom a da Ukraińcom. Na złość Rosji.

 

Z pewnością misiu błyskasz wiedzą nie wiedząc czemu dodałem "z" zamiast "s" w nazwie "erasmus" i skąd taka a nie inna opinia o kolegach z hiszpanii którzy do niedawna biegali po bibliotece uniwersyteckiej boso obrzucając się jedzeniem. "Z" pojawiło się tam od orgazmusa, bo nawet pakiety typ sokreates-erasmus nie zmieniły tendencji, gdzie znacząca część uczestników programu jedzie sobie dla zabawy. Jak się bawią portugalczycy włosi(nie jestem pewien), hiszpanie czy norwegowie wie każdy klub w tym mieście a opowieści o osobnikach posiadających dziewczynę w każdym większym polskim mieście przestają być przesadzone kiedy taka afera wyjdzie chociażby na fb. Zaś w samej hiszpanii czy portugalii polska jest łatwa (twierdza też że najłatwiej to jest w tunezji o czym świadczą statystyki: większość polaków to w 97% polki a jedyni mężczyźni to ci urodzeni już w Tunezji). Polka kosztuje tam na nasze "dwa kebaby" a zabawa jest na pół roku z taką. Jak chcesz aby zmieniono o nas zdanie to zadbaj o to aby na program nie dostawała się miernota, która robi nam taką a nie inną opinie. I vice versa, bo w tym mieście opinie zakuwających studentów to maja może jedynie norwegowie z uniwersytetu medycznego. Przypadków można wymieniać wiele a to nie temat na to.

 

Co do Ukraińców. Jakim dzieciom co odbierają? Biedni polacy nie mogą studiować? jest ich aż nadto i znacznie więcej kasy wydaje się na kształcenie kolejnych magistrów turystyki i utrzymywanie beznadziejnych kierunków. A tak tych 23 przyjedzie do nas i trochę dowie się o polakach z pierwszej ręki. Bo chyba według ciebie lepiej aby jeździli do rosji i poznali ich wersje historii świata.

m
marek
W dniu 01.04.2015 o 10:02, Gość napisał:

Najlepsze są pretensje polaków do erazmusów z ukrainy. Inne kraje nie mają tych problemów, ponieważ nasze polskie studentki wyjeżdżające na orgazmusa są uznawane za najłatwiejsze w całej UE. Nie mówiąc już o polskich modelkach. Jak macie problem z 23 studentami z ukrainy to tylko przypomnę ze nasi rodzimi studenci często w obyczajach nie odbiegają niczym od banderowskiego bydła, tylko w drugą stronę i jeszcze nie udało im sie zrobić linczu ;)

Tak mają ci, którym wydaje się, że coś wiedzą.

To nie jest program Erasmus, to polski Erasmus. Tak jak polskie nagrody filmowe nazywane są polskimi Oscarami. Jedno i drugie ma tyle wspólnego z oryginałem ile ty z wiedzą.

Nie chodzi o 23 Ukraińców, bo to tylko jedno miasto. Tak jest we wszystkich miastach bo Polska musi pokazać, że odbierze dzieciom a da Ukraińcom. Na złość Rosji.

g
gość
W dniu 01.04.2015 o 09:22, Gość napisał:

  banderowcu bedziesz namierzony! 

Prosze bardzo NKWDzisto :)

G
Gość

Lubie czytać wpisy wielkich polaków, widocznych wręcz z kosmosu, jak to traktują ukraińców a w zasadzie każdego ukrainca jako UPAowca banderowca. No bo

- każdy ukrainiec przed narodzinami wybrał sobie gdzie chce sie urodzić

- w chwili narodzin miał pełną świadomość czynów swoich dziadków

- był nauczany jedynej prawdziwej obiektywnej historii w wykonaniu polskim

 

Słoma z butów po tylu dekadach dalej wystaje. Mszczenie się za wyczyny dziadków i pradziadków najlepsze?

 

Najlepsze są pretensje polaków do erazmusów z ukrainy. Inne kraje nie mają tych problemów, ponieważ nasze polskie studentki wyjeżdżające na orgazmusa są uznawane za najłatwiejsze w całej UE. Nie mówiąc już o polskich modelkach. Jak macie problem z 23 studentami z ukrainy to tylko przypomnę ze nasi rodzimi studenci często w obyczajach nie odbiegają niczym od banderowskiego bydła, tylko w drugą stronę i jeszcze nie udało im sie zrobić linczu ;)

G
Gość
W dniu 01.04.2015 o 08:31, Gruby Rychu napisał:

T prawda pomoc jest potrzebna.Np Tobie konieczna jest porada psychiatry

 

 

 


 

banderowcu bedziesz namierzony!

G
Gruby Rychu
W dniu 01.04.2015 o 07:43, Gość napisał:

A co się dzieje w akademikach?! Wszędzie słychać język ukraiński. Oczywiście,można pomóc ale gdy swoi już nie potrzebują pomocy.

T prawda pomoc jest potrzebna.Np Tobie konieczna jest porada psychiatry

G
Gość

Banderowcow karmic na trupach ludzi z wolynia...

 

G
Gość

A co się dzieje w akademikach?! Wszędzie słychać język ukraiński. Oczywiście,można pomóc ale gdy swoi już nie potrzebują pomocy.

G
Gość
W dniu 31.03.2015 o 14:02, belfer napisał:

Niech zasrane usa ich utrzymuje skoro tak tam mieszaja i włażą do tego kraju!!!!Co to nie ma juz polskich studentów,którym nalezy sie pomoc???

 

 

 


 

Polak idiota pomaga cudzym gdy jego obywateli ledwo ciagna :)

G
Gość
W dniu 31.03.2015 o 15:56, rudy napisał:

Polska to porąbany kraj ,polacy klepią biedę nie stać ich na studia dzienne .A nasz wspaniały rząd przyjmuje ukraińców ,funduje im stypendia daje mieszkania ,daje ukraińcom pozwolenia na pracę .Czemu inne bogatsze kraje uni nie przyjmują ukraińców ,bo tam rządy dbają w pierwszej kolejności o swoich obywateli.A u nas w pierwszej kolejności liczą się interesy polityków ,potem interesy jankesów , nastepnie uni .A czemu ich prezydent oligarcha ukraiński  Poroszenko miliarder ,król czekolady nie dba oswoich obywateli tylko wypycha ich do Polski ,chce tutaj może utworzyć UPA.Nie lubię ukraińców , i nie zgodzę się żeby przebywali w Polsce.Niech wracają do siebie .

 


Masz absolutną rację . Ukraińcy to naród , który jeszcze nie " rozliczył się " z Polakami za upowskie zbrodnie i nie zasługuje na pomoc z naszej strony .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3