Uwaga na korki. Od poniedziałku rusza remont ul. gen. Maczka.

Aneta Boruch
Plan prac remontowych
Plan prac remontowych Opr. graf. Marcin Szymaniuk
Ci, którzy zazwyczaj jeździli przez ulicę Generała Maczka, już dziś powinni zastanowić się, jak ją ominąć. Po weekendzie w trzech miejscach w tej okolicy jezdnie zostaną zwężone. Dla kierowców oznacza to jedno: korki.

Liczba dnia

Liczba dnia

156 - tyle milionów złotych mają kosztować prace w rejonie ulicy gen. Maczka

Prace drogowe w tym rejonie trwają od jesieni. Ale do tej pory ekipy uwijały się na poboczach: wycinały drzewa, przygotowywały teren. Teraz wkraczają na jezdnie. I to od razu w trzech miejscach.

Od poniedziałku do 3 kwietnia nie wjedziemy na lewy pas ruchu ulicy gen. Maczka na odcinku od ulicy Dziesięciny do wiaduktu kolejowego. Chodzi o fragment liczący około 150 metrów długości. Ruch w tym miejscu będzie odbywał się w obu kierunkach prawą jezdnią, tą od strony miasta.

Również w poniedziałek wyłączony z ruchu zostanie też prawy pas ruchu ulicy gen. Maczka na odcinku od wiaduktu kolejowego do wjazdu do fabryki dywanów Agnella. Dlatego samochody w obie strony pojadą jezdnią lewą. Tak będzie do końca maja.

Drogowcy wejdą też na aleję 1000-lecia Państwa Polskiego. W związku z tym do 3 kwietnia zamknięty zostaje jej prawy pas o długości około 50 metrów, przy stacji paliw Shell. Dlatego, jadąc w obu kierunkach, trzeba będzie zmieścić się na jezdni lewej, tej od strony torów kolejowych.

Na szczęście będzie można przejechać przez skrzyżowanie Maczka, Andersa i 1000-lecia. - Nie zostanie ono całkowicie zamknięte - mówi Jolanta Łobodzińska z Zarządu Dróg i Inwestycji.

Natomiast wczoraj nie było jeszcze wiadomo, czy i jak zmienią się trasy kursujących tędy autobusów miejskich.

Podobnych zwężeń jezdni będzie w tym rejonie sporo. Bo zakres robót, jest ogromny. - Wybudujemy tu estakadę w ulicy 1000-lecia - mówi Bożena Zawadzka, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Inwestycji. - Ale najpierw musimy poszerzyć most nad torami i wybudować łącznicę. Dlatego zawężenie będzie trwało dość długo.

Po przebudowie powstanie tu dwupoziomowy węzeł drogowy, z estakadą, na której będą dwa podwójne pasa ruchu.

Podobne węzły powstaną jeszcze na ulicy gen. Maczka w miejscu, gdzie obecnie jest wjazd w ulicę Dziesięciny, a także na obecnym wjeździe na ulicę Oliwkową. A tu gdzie ulica Zawady spotyka się z gen. Maczka zostanie wybudowane bezkolizyjne przejście dla pieszych nad ulicą w formie kładki łączącej ulice Gajową i Zawady.

Sama ulica Maczka będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz chodniki i ścieżkę rowerową.

Ta przebudowa ulicy Gen. Maczka to najpoważniejsza obecnie inwestycja drogowa w mieście.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pan Grzegorz
CYTAT(~stary~ @ 14.03.2010, 19:17:10)
Kiedyś Sienkiewicza miała po jednym pasie i był przejazd kolejowy dośc czesto zamykany/przy skrzyzowaniu z Poleska/, tak nie było tego wiaduktu lecz skrzyzowanie , Hetmańska tez była inna.
Antoniuk Fabryczny czy Antoniukowska był ulicami brukowanymi /jeszcze w roku 1960/ i miały po jednym pasie ruchu oraz rów na deszczówkę, nad Knyszyńska był most kolejowy do magazynów na Stalowej.
Aleja 1 Maja powstała po wojnie , i to nie zaraz , zobaczcie iz brak tam starej zabudowy -bloki i budynek magazynu/ na zewnatrz jego była winta/.
A juz ulica Popiełuszki w tym wygladzie to dzieło ostatnich lat, była ona waska choć była to kiedyś droga wyjazdowa z miasta , o jej szerikości świadczy szerokość przejazdu kolejowego.
Co do obwodówki /Maczka itp/ to przeciez obwodnica Białegostoku ma byc gdzie indziej . Mówi się o drodze z Wasilkowa do drogi na Warszawę, czy o drodze z Jeżewa na Knyszyn Korycin Sokółkę.


ciekawie czy gdziekolwiek lub ktokolwiek ma fotki z czasów gdy na Sienkiewicza zamiast wiaduktu był przejazd z zaporami ??
M
MarcinL
CYTAT(Gość @ 14.03.2010, 21:05:36)
Istniejącą Maczka trzeba będzie rozebrać między 1000 Lecia i Dziesieciny, w pozostałej części nowa trasa pójdzie obok a istniejąca jezdnia będzie robić za drogę serwisową.

Mylisz się. Przejrzyj projekt budowlany.
Pamiętam że któraś gazeta pisała o tym że stara droga będzie drogą serwisową, ale to nie do końca prawda. Obecna droga będzie dostosowana zarówno do potrzeb jezdni głównych (!) jak i do potrzeb dróg serwisowych. Na potrzeby dróg serwisowych przewidziano modernizację obecnej jezdni na 4 odcinkach (nieciągłych) o łącznej długości ok 900 metrów co stanowi zaledwie ok 1/4 długości planowanej przebudowy. Na potrzeby jezdni głównych przewidziano modernizację dwóch odcinków o łącznej długości ok 700 metrów. Resztę trasy trzeba będzie rozebrać.
G
Gość

Istniejącą Maczka trzeba będzie rozebrać między 1000 Lecia i Dziesieciny, w pozostałej części nowa trasa pójdzie obok a istniejąca jezdnia będzie robić za drogę serwisową.

M
MarcinL
CYTAT(Iwka @ 14.03.2010, 09:52:06)
Hmm. A czy nie jest tak, że Maczka jest już istniejącą ulicą a wymaga poszerzenia i rozbudowania a przyszłe przedłużenie Piastowskiej będzie zupełnie nową ulicą budowaną od podstaw? Czy nie ma tu różnicy w skomplikowaniu przedsięwzięcia?

Jest. Paradoksalnie drogę od podstaw (np przedłużenie Piastowskiej) buduje się łatwiej...
Istniejącą jezdnię ulicy Maczka trzeba najpierw całkowicie rozebrać i dodatkowo zadbać o ciągłość ruchu samochodów.
~stary~
CYTAT(maciej @ 13.03.2010, 12:59:14)
Mnie bardziej martwi krótkowzroczność projektu modernizacji - czemu tylko po 2 pasy ruchu w jedną stronę? Dołożenie po trzecim na pewno spowodowałoby wzrost kosztów inwestycji, ale warto wydać więcej, aby za 5 lat znów nie mieć problemów.

Fajnie by Białystok dzisiaj wyglądał, gdyby kiedyś ludzie myśleli podobnie krótkowzrocznie i Aleja 1 Maja, pardon Piłsudskiego, czy Popiełuszki miały po dwa pasy, zaś np. Hetmańska bądź Sienkiewicza po jednym...

Kiedyś Sienkiewicza miała po jednym pasie i był przejazd kolejowy dośc czesto zamykany/przy skrzyzowaniu z Poleska/, tak nie było tego wiaduktu lecz skrzyzowanie , Hetmańska tez była inna.
Antoniuk Fabryczny czy Antoniukowska był ulicami brukowanymi /jeszcze w roku 1960/ i miały po jednym pasie ruchu oraz rów na deszczówkę, nad Knyszyńska był most kolejowy do magazynów na Stalowej.
Aleja 1 Maja powstała po wojnie , i to nie zaraz , zobaczcie iz brak tam starej zabudowy -bloki i budynek magazynu/ na zewnatrz jego była winta/.
A juz ulica Popiełuszki w tym wygladzie to dzieło ostatnich lat, była ona waska choć była to kiedyś droga wyjazdowa z miasta , o jej szerikości świadczy szerokość przejazdu kolejowego.
Co do obwodówki /Maczka itp/ to przeciez obwodnica Białegostoku ma byc gdzie indziej . Mówi się o drodze z Wasilkowa do drogi na Warszawę, czy o drodze z Jeżewa na Knyszyn Korycin Sokółkę.
G
Gość

Nowego przetargu chyba jeszcze nie ogłosili.

CYTAT(Iwka @ 14.03.2010, 09:52:06)
Hmm. A czy nie jest tak, że Maczka jest już istniejącą ulicą a wymaga poszerzenia i rozbudowania a przyszłe przedłużenie Piastowskiej będzie zupełnie nową ulicą budowaną od podstaw? Czy nie ma tu różnicy w skomplikowaniu przedsięwzięcia?

Nie ponieważ główne jezdnie na Maczka powstaną poza obecnym pasem drogowym, teren też trzeba oczyścić, wyrównać, utwardzić, pracować etapami żeby nie zamykać ruchu. Do tego jak już wspomniano - 3 skrzyżowania dwupoziomowe i jedna nitka nad torami. 6 skomplikowanych obiektów inżynieryjnych, przy przedłużaniu Piastowskiej jest tylko jeden tunel pod torami (a w zasadzie trochę dłuższy wiadukt). Dlatego również mnie zdziwiły wysokie kwoty proponowane przez poszczególnych wykonawców. Przypomnę, że również przebudowa Kleeberga i Andersa są wyceniane na ok. 50-70mln zł, a na każdej są przynajmniej dwa skrzyżowania dwupoziomowe (czyli 4 estakady).
P
Pan Grzegorz
CYTAT(MarcinL @ 14.03.2010, 00:13:44)
I tak i nie. Jest wyższa jeżeli patrzysz na Trasę Generalską, ale przypomnę że T. G. to zupełnie inna kategoria drogi (bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowania, drogi serwisowe). Długość przedłużenia Piastowskiej jest porównywalna jak Maczka, ale jedynym poważniejszym obiektem inżynieryjnym jest tunel pod przejazdem kolejowym (dwupoziomowe skrzyżowanie z przedłużeniem Andersa nie wchodzi w zakres tej budowy). Dla porównania na Maczka mamy 3 duże skrzyżowani i 2 mniejsze obiekty, a do tego drogi serwisowe po obu stronach (czyli w praktyce 4 jezdnie po dwa pasy ruchu!). Przedłużenie Piastowskiej to zwykła szersza ulica miejska z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i w sporej części bez dróg serwisowych. Wydaje mi się że cena ustalona przez miasto była adekwatna do stopnia skomplikowania. Dlaczego firmy zażyczyły sobie o wiele wyższe kwoty - nie wiem. Zobaczymy co będzie po kolejnym przetargu. Może się coś wyjaśni.


a kiedy rozstrzygnięcie tego przetargu i ogłoszenie wyników ??
I
Iwka
CYTAT(MarcinL @ 13.03.2010, 23:13:44)
I tak i nie. Jest wyższa jeżeli patrzysz na Trasę Generalską, ale przypomnę że T. G. to zupełnie inna kategoria drogi (bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowania, drogi serwisowe). Długość przedłużenia Piastowskiej jest porównywalna jak Maczka, ale jedynym poważniejszym obiektem inżynieryjnym jest tunel pod przejazdem kolejowym (dwupoziomowe skrzyżowanie z przedłużeniem Andersa nie wchodzi w zakres tej budowy). Dla porównania na Maczka mamy 3 duże skrzyżowani i 2 mniejsze obiekty, a do tego drogi serwisowe po obu stronach (czyli w praktyce 4 jezdnie po dwa pasy ruchu!). Przedłużenie Piastowskiej to zwykła szersza ulica miejska z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i w sporej części bez dróg serwisowych. Wydaje mi się że cena ustalona przez miasto była adekwatna do stopnia skomplikowania. Dlaczego firmy zażyczyły sobie o wiele wyższe kwoty - nie wiem. Zobaczymy co będzie po kolejnym przetargu. Może się coś wyjaśni.

Hmm. A czy nie jest tak, że Maczka jest już istniejącą ulicą a wymaga poszerzenia i rozbudowania a przyszłe przedłużenie Piastowskiej będzie zupełnie nową ulicą budowaną od podstaw? Czy nie ma tu różnicy w skomplikowaniu przedsięwzięcia?
K
Kjear
CYTAT(WWW.EKOHARACZE @ 12.03.2010, 20:27:57)
PO MIEŚCIE JEŻDZĘ ROWEREM TANIEJ ZDROWIEJ SZYBCIEJ OMIJAM KORKI POZA MIASTEM POCIĄGIEM I AUTOBUSEM FAKTYCZNIE WŁASNE AUTO JEST ZBĘDNE WIEKSZOŚCI NORMALNYCH LUDZI Z WYJĄTKIEM GARSTKI NAWIEDZONYCH MANIAKÓW

a jak ktoś nie ma kondycji jeździ samochodem truje smrodzi hałasuje i niszczy zdrowie swoje i innych


Na pewno nie jest szybciej rowerem z jednego końca miasta do drugiego, parę km to się zgodzę, ale nie więcej,
rowerzyści też muszą stać na czerwonym świetle,
Poza tym jak jeździłem rowerem do pracy, wiecznie spocony przyjeżdżałem, nie każdemu się to podobało...
hehe
M
MarcinL
CYTAT(Iwka @ 13.03.2010, 22:55:21)
No tak. Ale czy tej ceny to nasi włodarze to nie wzięli z sufitu? Przecież tam trzeba będzie zbudować przeprawę przez tory, kilka dużych skrzyżowań (chyba bezkolizyjne), w sumie kilka kilometrów drogi a kwota niższa niż przy innych obecnie realizowanych przedsięwzięciach? Jakieś to dziwne.

I tak i nie. Jest wyższa jeżeli patrzysz na Trasę Generalską, ale przypomnę że T. G. to zupełnie inna kategoria drogi (bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowania, drogi serwisowe). Długość przedłużenia Piastowskiej jest porównywalna jak Maczka, ale jedynym poważniejszym obiektem inżynieryjnym jest tunel pod przejazdem kolejowym (dwupoziomowe skrzyżowanie z przedłużeniem Andersa nie wchodzi w zakres tej budowy). Dla porównania na Maczka mamy 3 duże skrzyżowani i 2 mniejsze obiekty, a do tego drogi serwisowe po obu stronach (czyli w praktyce 4 jezdnie po dwa pasy ruchu!). Przedłużenie Piastowskiej to zwykła szersza ulica miejska z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i w sporej części bez dróg serwisowych. Wydaje mi się że cena ustalona przez miasto była adekwatna do stopnia skomplikowania. Dlaczego firmy zażyczyły sobie o wiele wyższe kwoty - nie wiem. Zobaczymy co będzie po kolejnym przetargu. Może się coś wyjaśni.
I
Iwka
CYTAT(MarcinL @ 13.03.2010, 22:44:17)
Byłbym ostrożny z takimi wnioskami. Szczególnie że jest przygotowywany kolejny przetarg, a nie zaniechano budowy. Poza tym jakby komuś zależało żeby budowa nie doszła do skutku, to było wiele etapów na których można było "uwalić" tę inwestycję. Przetarg na budowę to trochę ryzykowny moment, bo a nuż któraś firma zaoferowałaby cenę która zmieściłaby się w kosztorysie i co wtedy?

No tak. Ale czy tej ceny to nasi włodarze to nie wzięli z sufitu? Przecież tam trzeba będzie zbudować przeprawę przez tory, kilka dużych skrzyżowań (chyba bezkolizyjne), w sumie kilka kilometrów drogi a kwota niższa niż przy innych obecnie realizowanych przedsięwzięciach? Jakieś to dziwne.
M
MarcinL
CYTAT(Iwka @ 13.03.2010, 13:53:53)
Jakas dziwna sprawa z tym niedoszacowaniem. Aż o 30%? To wygląda jak by komuś zalezało, żeby ta budowa nie doszła do skutku.

Byłbym ostrożny z takimi wnioskami. Szczególnie że jest przygotowywany kolejny przetarg, a nie zaniechano budowy. Poza tym jakby komuś zależało żeby budowa nie doszła do skutku, to było wiele etapów na których można było "uwalić" tę inwestycję. Przetarg na budowę to trochę ryzykowny moment, bo a nuż któraś firma zaoferowałaby cenę która zmieściłaby się w kosztorysie i co wtedy?
P
Pan Grzegorz
CYTAT(Iwka @ 13.03.2010, 14:53:53)
Jakas dziwna sprawa z tym niedoszacowaniem. Aż o 30%? To wygląda jak by komuś zalezało, żeby ta budowa nie doszła do skutku. Najpierw tyle gadania o tym przedłużaniu juz od kilku lat. Że to priorytet, ze to, że tamto. A tak naprawdę wszystko inne się przesuwa do przodu a ta inwestycja stoi w miejscu. Mimo, że jedyną alternatywą obecnie w ruchu na północ miasta jest tylko ciąg: Sienkiewicza, Wasilkowska, Wysockiego a TIR-y rozjeżdżają centrum miasta. Za takie zarządzanie to ja Truskolaskiemu i ekipie podziekuję.


no, ja tez tu czuję że coś kręcą z tą budową , a w sumie kiedy były pierwsze plany przebicia ul. Piastowskiej do szosy na Wasilków ??
I
Iwka
CYTAT(MarcinL @ 12.03.2010, 16:23:59)
Nie wiadomo. Przetarg został unieważniony, bo najtańsza oferta przekraczała o 30% wartość ustaloną przez miasto. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem kolejnego przetargu.

Jakas dziwna sprawa z tym niedoszacowaniem. Aż o 30%? To wygląda jak by komuś zalezało, żeby ta budowa nie doszła do skutku. Najpierw tyle gadania o tym przedłużaniu juz od kilku lat. Że to priorytet, ze to, że tamto. A tak naprawdę wszystko inne się przesuwa do przodu a ta inwestycja stoi w miejscu. Mimo, że jedyną alternatywą obecnie w ruchu na północ miasta jest tylko ciąg: Sienkiewicza, Wasilkowska, Wysockiego a TIR-y rozjeżdżają centrum miasta. Za takie zarządzanie to ja Truskolaskiemu i ekipie podziekuję.
G
Gość

Po remoncie Piłsudskiego będzie miała po dwa pasy...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3